Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Honda sisenes lennukite turule
Honda plaanib järgmisel aastal turule tulla senisest totaalselt erineva tootega. Nimelt hakkab honda müüma lennukit, mille nimeks saab HondaJet.
Tootjate sõnul on tegemist lennukiga, mis on “kiireim, kõrgeimal lendav, vaikseim ja kõige kütusesäästlikum oma klassis”, erilist tähelepanu pöötatakse veel disainile.
Disaini teeb eriliseks lennuki mootor, mis on paigutatud tiibade peale ning mille eesmärk on vähendada aerodünaamilist takistust, samal ajal vähendades kabiinimüra ja muutes salongi ruumikamaks. Lennuki hinnaks on 4,5 miljonit dollarit.
“See on suur läbimurre tehnoloogias ning see on see, mis eristab HondaJeti teistest konkurentidest,” sõnas Honda Aircraft Company tegevjuht Michimasa Fujino.
HondaJet on praegusel hetkel USA Lennuameti keerulise ja pikaajalise sertifitseerimisprotsessi lõppjärgus ning eelduste kohaselt saab heakskiidu 2015. aasta esimeses kvartalis.
Lennundussüsteeme müüva ettevõtte Honeywell International ennustab, et järgmise kümnendi jooksul toodetakse kuni 9250 uut ärilennukit ning nendest 55% on suured lennukid.
G2 Solutions juhtivpartneri Michel Merluzeau sõnul kannatas ülikergete lennukite turg majanduslanguse käes kõige tõsisemalt. Ta ennustab, et 2014-2010 toodetakse 1000 personaalset kerget või ülikerget lennukit.
HondaJetil on aga juba praegu 100 tellimust ning Fujino ootab, et ettevõte müüb edaspidi umbes 400 kerget lennukit aastas järgmise viie aasta jooksul.
Enamus analüütikuid sõnas, et Honda panustab oma nimele ja prestiižile, mis loodetavasti tuleb neile kasuks selliste konkurentidega nagu Cessna, Embraer ja Beechcraft võisteldes.