Teisipäev 6. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

11 nippi, kuidas müüa noortele

Signe Sillasoo, Rivo Sarapik 31. märts 2014, 07:22

Noorele tarbijale suunatud toote või teenuse hea reklaam pakub võimalust midagi õppida, paneb end ületama või annab lihtsalt positiivseid emotsioone.

Staarnäod reklaamides uut põlvkonda ei kõneta, rääkis aasta turundussündmusel Password Joeri Van den Bergh, InSites Consulting üks asutajatest, kirjanik ja koolitaja. Samas räägib noor varasematest põlvkondadest altimalt oma tutvusringkonnas kaubamärkidest.

11 SOOVITUST: Mida pidada silmas noortele turundades? 

Paku mõnu.

Noored kasutavad teatud brände mitte selle pärast, et teistele meeldida, vaid selle pärast, et enda elu mugavamaks ja huvitavamaks teha ning sellest mõnutunda.

Üllata.

Noored valivad sündmuseid, mis neid üllatavad, mitte neid, kuhu sõbrad tingimata lähevad. Näiteks omanäolisele juulis Taanis toimuvale muusikafestivalile Tomorrowland tuleb tänavu kokku ca 360 000 noort üle maailma. Ameerika erinevates linnades toimuval 5 km pikkusel jooksul The Color Run osaleb samuti tuhandeid noori. Ürituse eesmärk on lisaks tervislikkusele lõbutsemise aspekt - üksteist värviga loopida.

Kui küsid, siis arvesta.

Noori oma kampaaniasse kaasates ja nende arvamust küsides on oluline sellega arvestada. Noorte meelest on tarbijate käes võim. Näiteks kaubamaja Next kutsus noori osalema reklaamnäo valimise konkursil ja kandidaatide seast enda lemmikut valima. Tulemusega firma aga ei arvestanud, sest enim hääli saanud noormees tundus ekspertidele reklaamnäoks liialt kogukas. See samm pälvis suure pahameele.

Tee end isiklikuks.

Oluline on jõuda oma kampaaniaga inimestele lähedale, kaasata neid. Heaks näiteks Coca-Cola, kes asendas mulluse ülemaailmse kampaania ajal joogipudelitel Coca-Cola logo inimeste eesnimedega. Euroopas oli kampaania üheaegselt turul 35 riigis ja kokku umbes miljardil pakendil, pälvides palju positiivset tähelepanu.

Noor tahab õppida.

Y-generatsiooni noortele on oluline pidev uute oskuste omandamine. Staaride abiga toote reklaamimise asemel tasub proovida sihtgruppi kõnetada reklaamides hoopis seeläbi, mida nad saavad toodet/teenust kasutades juurde õppida või kuidas näiteks eneseületusega samastuda. 12. oktoobril 2012 hüppas austerlane Felix Baumgartner projekti Red Bull Strato raames ca 39 km kõrguselt stratosfäärist alla Maa peale. Üritust jälgis reaalajas 40 000 inimeseks ja miljonid pärast hüppe toimumist.

Üks asi korraga.

Mitme asja korraga tegemise asemel (milles noored on head) eelistavad nad tegelikult süveneda ühte asja korraga. Eesmärgiks on jõuda omal alal tippu. Kaks noort neiut Emily Matson ja Julianne Goldmark muutsid oma hobi edukaks kasumit tootvaks ettevõtteks Emi-Jay, müües lihtsaid juuksepaelu.

Eneseületus ja põnevus meelitab.

Noori kutsub tarbima eneseületuse moment ja põnevus. McDonaldsi üks reklaamidest pakkus huvilistele tasuta jäätist, kui nad peale QR-koodi kaudu saadud infot jõuavad 3 minuti jooksul lähimasse McDonaldsisse. See on alternatiiv tänaval jagatavale flaierile, millega saab restoranis allahindlust. Sarnast lähenemist kasutas ka Coca-Cola kampaanias "Unlock the 001 in you" - 70 sekundi jooksul tuli inimestel automaadist Coca-Cola kättesaamiseks läbida tõeline takistusterada. Vaata videot http://goo.gl/ATPXo

Anna võimalus panustada.

Noorte jaoks on oluline ühiskonnale midagi tagasi anda. Samuti hoolivad nad keskkonnast.

Pane lugusid rääkima.

Y-generatsioon tahab olla pidevalt teistega ühendatud, lugusid jagada - nii päriselus kui näiteks sotsiaalmeedias. Tehnoloogia on nende jaoks oluline.

Kokkuhoid kui elustiil.

Nad on kokkuhoidlikud ja altid säästmisvõimalusi proovima. Näiteks Airbnb.com pakub võimalust soodsa raha eest rentida välismaal olles endale kellegi korter või maja, Peerby.com keskkonna kaudu on võimalik laenutada aga näiteks asju, mida endal pole või on vaja ainult korraks - grilli, matka jaoks seljakotti või midagi muud.

Lahutatud meel seob firmaga.

Noored otsivad rõõmu ja viise, kuidas aeg-ajalt meelt lahutada. Firma Renault kampaania Va va voom pakkus seda. Autotestijat üllatatakse testsõidul keset tänavat äkitselt prantslasliku etendusega, mille osaks tantsijad, hõrgud sarvesaiad, orkester ja palju muud põnevat. Vaata videot Renault´ kampaaniast http://goo.gl/0bdpz

Getgoing.com lehekülje kaudu on võimalik broneerida aga endale puhkus. Mis on täpselt sihtpunkt, selgub alles lennujaamas, portaal üllatab sellega.

Allikas: Joeri Van den Bergh, InSites Consulting üks asutajatest, kirjanik ja koolitaja

KES ON KES

X-generatsioon - inimesed, kes sündinud ajavahemikus 1960-1980

Y-generatsioon - inimesed, kes sündinud ajavahemikus 1980-1996

TASUB TEADA: Kaks nutilahendust tulevikuks.

Arvuti otse silmas ehk biooniline lääts.

USA teadlaste poolt valmistatud lääts suudavad projitseerida kujutisi otse silmale. Näiteks võib olla autojuhtidel seadmest abi, kui see projitseerib auto tuuleklaasile sõidujuhiseid või auto kiiruse või pakub aknast välja vaadates infot ilma kohta.

Paperlogic.

Painduv paber, nö painduv tahvelarvuti. Selle kasutamine toimub seda painutades või ühe tahvliga teist puudutades. Võimalik on töötada ka mitme tablet´ga korraga, et kiirelt näiteks ühest aparaadist teise fotosid või faile laadida, joonistada visandeid või teksti täiendada.

----

31. märtsil ilmub Äripäeva turunduskonverentsi Password erileht, mis selgitab, kuidas ettevõtte nimi välisturul paremini müüa aitab, miks turundustöötajalt rohkem oodates paremad müügitulemused kogunevad ning millised kampaaniad paistavad silma konkurssidel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
01. April 2014, 10:17
Otsi:

Ava täpsem otsing