Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Turvafirma müügimeeste surve all

23. aprill 2014, 00:00

Ukselt uksele müügiteenust pakkuv Tark Partner on pööranud turvafirmaga USS tülli – üks pool süüdistab partnerit lepingu mittetäitmises ja teine survestamises.

Aktiivsed noored, kes teevad müügivallas karjääri ning on koondunud ettevõtte Tark Partner alla, müüsid 2012. aastal heas usus USSi turvateenuseid, kuid jäid teenitud rahast ilma. Targa Partneri hinnangul pole USS lepingut täitnud, viimase sõnul aga müüs ettevõte teenust edasi ka pärast koostöö lõppemisest teatamist ja nüüd ähvardab Tark Partner neid inkasso ja meediaga.

Arvete eest tasu saamata. Targa Partneri juhatuse liige Sandra Roosna rääkis, et Targa Partneri müügijuhid koolitasid USSi jaoks välja mitukümmend noort ning asusid 2012. aastal era- ja äriklientide seas ettevõtet aktiivselt reklaamima. Müük toimus ukselt uksele ehk müügiesindajad käisid ettevõtetes teenuseid pakkumas ning juhtkonna või omanikuga vestlemas.

2012. aasta sügisest kuni eelmise aasta sügiseni sõlmisid Targa Partneri töötajad USSi nimel turvateenuse lepinguid, iga lepingu pealt oli tasu kokku lepitud. Leping sõlmiti kliendiga kohapeal internetis, mis tähendas, et ka USSil oli ülevaade, kui palju lepinguid ja kellega sõlmitud on.

Roosna ütles, et kuigi lepingud anti kohe üle, siis arvete tasumine viibis ja lõpuks ei olnud USSi tegevjuht Sven Nuutmann nõus tasus kokku leppima. Tasu jäi tema sõnul saamata ligi 60 ärikliendi lepingu eest, millele kulus üle 200 kohtumise ettevõtete juhtidega. Praeguseks on USS müügiesindajate sõnul neile võlgu üle 6000 euro.

“Olen kurb, sest alguses oli Tark Partner paljulubav, aga lõpuks nende käekiri… Lõpetasime koostöö eelmise aasta alguses. Kõige hullem asja juures on see, et proua Roosna (Targa Partneri juhatuse liige Sandra Roosna – toim) ei saanud aru, et meie koostöö on lõpetatud,” rääkis Nuutmann.

Ta selgitas, et oli Roosnale koostöö lõppemisest teatanud, aga nemad müüsid ikkagi teenust edasi.

Eiras koostöö lõppemist. “Probleem on tekkinud sellest, et enam kui aasta hiljem ilmusid äkki välja arved, nagu me oleksime neile võlgu. Olin üllatunud, sest kõigi arvete eest oleme juba maksnud. Tekkis küsimus, mis arvetest on jutt,” rääkis Nuutmann. Tema sõnul öeldi selgituseks, et noored on palju tööd teinud ja et USS on võlgu. “Aga ei saa aru, mille eest võlgu. Oli selline demagoogiline jutt,” sõnas ta.

Nuutmanni sõnul lõppes koostöö seepärast, et müügimehed ei tuvastanud kliendi vajadusi. “Turvateenuse puhul on vaja selgitada kliendi vajadusi ja seda, mis tal praegu olemas on,” selgitas ta. “Leping sõlmitakse siis, kui kõiges on kokku lepitud. Targa Partneri puhul sõlmisid nemad lepingu ära ja andsid selle meile üle. Aga hästi palju juhtus nii, et müük oli ebapädev ja lahendust, mida müüdi, ei olnud meil võimalik sellise raha eest pakkuda või polnud meil võimalik selliseid teenuseid realiseerida,” kirjeldas Nuutmann.

Aeglane info liikumine. Tark Partner heidab omakorda USSile ette, et neil kulus kliendiga ühenduse võtmiseks palju aega, mistõttu kliendid ütlesid hiljem lepingust ära. “Mitmepäevane vahe tekkis seetõttu, et Tark Partner andis ise lepingu mõni päev hiljem üle, aga ka infovahetusele kulus aega, enne kui võtsime kliendiga ühendust,” selgitas Nuutmann. Summad, millest jutt käib, on Nuutmanni sõnul suhteliselt väiksed, aga ta ei taha alluda sellele, et maksab arved hirmu pärast ära. Hirmu all ta mõtleb ähvardamist meedia ja inkassoga.

Turvateenus on tema sõnul usaldusäri ja nad on proovinud leida kompromissi, kuid praegu seda ei ole. “Targal Partneril on palju häid müügimehi, kellel on ukselt uksele müügi kogemus, mida suurem osa eestlasi ei julge teha. Minu jaoks on müügimeeskond on püha, sest kui on müük, siis on ka raha,” nentis Nuutmann.

Uus müügijuht tõi uued tuuled. “USSiga hakkasid probleemid siis, kui ettevõttes vahetus müügijuht, kes ei teadnud USSi ja Targa Partneri kokkulepetest ja tahtis uusi leppeid sõlmida,” selgitas Targa Partneri juhatuse liige Sandra Roosna.

“Eelmise müügijuhiga (Taivo Kutser – toim) müük toimis, inimesed olid motiveeritud tööd tegema. Müügijuht vahetus 2012. aasta oktoobris. Tegime tööd, aga palka ei saanud. Kokkulepped ei sobinud. Pidime selgitama, kuidas koostöö toimis, ja seejärel oldi nõus koostööd jätkama,” esitas Roosna oma versiooni. Praegused põhjendused, miks USS raha maksmisest keeldub, ei ole tõsiseltvõetavad, tegemist on lihtsalt süüdistamisega, lisas Roosna.

Nõus kompromissiga. Tark Partner on valmis minema kompromissile ja jätkama USSiga koostööd. “Meil on olemas 10–12 inimest, kes oskaks müüa USSi teenuseid,” sõnas Roosna. “Maksku oma arved ära ja saame tulevikus koostööd arutada.”

Nuutmanni sõnul oli Tark Partner väga aktiivne müüja, kuid nad ei taibanud turvateenustest midagi. “Turvateenus ei ole Kirde sai – see on julgeolek ja turvalisus,” jäi Nuutmann oma seisukoha juurde. Eelmisel nädalal teatas USS, et Nuutmann lahkub ettevõtte tegevjuhi kohalt uusi väljakutseid otsima.

Praegu müüb USS oma teenuseid ise.

 

Mis on mis

  • Tark Partner

Asutatud 2012 alguses.
Koondab noori, kes soovivad kooli kõrvalt tööl käia ja teha karjääri müügi vallas.
Põhitegevus on erinevate kaupade ja teenuste vahendamine, pakub komplekset lahendust äri- ja jaeteenuste müügiks.

  • USS Security Eesti

Suurim Eesti omanikele kuuluv turvaettevõte Eestis.
Põhitegevus mehitatud ja tehnilise valveteenuste pakkumine, lisaks turvaseadmete projekteerimine, paigaldus, hooldus, kulleriteenus ja turvakonsultatsioon. 
Käive 2012. aastal 11,6 miljonit eurot, kasvades aastaga 157%, kahjumiks kujunes 167 908 eurot.
Turuosa 2012. aastal 9%. ­Mullu ostis ära Alfastari aktsiad, kellele kuulus 3% turust.

 

Kommentaar

  • Tõin USSile üle 70 ärikliendi, mul jäi saamata 700 eurot

Sergei Zunajev, Targa Partneri töötaja
Müüsin USSi teenuseid 2012. aasta novembrist kuni eelmise aasta märtsini, viimased kliendilepingud sõlmisin veel oktoobris 2013.
Lepingute arvu ma enam ei oska öelda, aga Targas Partneris olin üks parimatest müüjatest, parimatel päevadel sai tehtud 4–5 lepingut, enamasti küll 1–3. Mida suurem ettevõte, seda pikemad olid ka läbirääkimised, mõnikord vältasid need päevi-nädalaid. Tihti oli ettevõtetel objekte üle Eesti. Kohapeal koostasime ka pakkumise ja sõlmisime lepingu.
Väikepoodides, ilusalongides ja kohvikutes kirjutasime lepingu alla 10–15 minutiga. Kogu projekti raames tõin USSile üle 70 ärikliendi, mis tähendab, et mul on USSilt saamata umbes 700 eurot.

  • Meie meeskond tegi rohkem, kui oli kokku lepitud

Elina Merisalu, Targa Partneri endine töötaja
Müüsin USSi teenuseid 2012. aasta aprillist kuni jaanuarini 2013. Võin öelda, et meie noorte meeskond tegi rohkem, kui oli kokku lepitud, sest pidime ka nädalavahetustel ja õhtuti tegelema kliendi muredega, kuna olime lepingu vahendajad.
Sõlmisin oma meeskonnaga ­USSile 300 uut lepingut, tasu jäi saamata 60 lepingu eest. Müügi mõttes oli see raske ja tehniline töö, pidi vastama väga tehnilistele küsimustele ning olema kursis turvateenusega.
Müüdi nii konkurendi klientidele kui ka _uutele klientidele. USS tekitas usaldust, kliendid teavad USSi, sest Urmas Sõõrumaa on tekitanud usalduse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
22. April 2014, 19:28
Otsi:

Ava täpsem otsing