Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Uus-Meremaa on hiinlaste uus lemmiksihtkoht
Hiina Turismiakadeemia (CTA) uuringu andmetel on Uus-Meremaa esmakordselt Hiina turistide lemmiksihtkohaks saanud.
Kord kvartalis läbiviidav uuring mõõdab reisijate rahulolu erinevate võtmefaktoritega nagu teenused, keskkonnatingimused ning turvalisus. 2014. aasta esimeses kvartalis küsitleti kokku 4119 Hiina kodanikku.
Uus-Meremaa tõusis 4 koha võrra, võrreldes eelmise kvartaliga. Riik on hiinlaste südamed võitnud oma imeliste looduskaunite vaadete ja vähese saastatusega.
„Vastajad on kõige enam rahul hingematvalt ilusa maastikuga, õhu kvaliteediga, rohelise poliitikaga, hügieeniga ning linna infrastruktuuriga. Uus-Meremaa sai kõikide näitajate eest rohkem kui 80%,“ sõnas CTA president Dai Bin.
Uus-Meremaa puhas õhk on hiinlastele hea võimalus põgeneda sudu eest. Loodusseikluste võimalus on äratanud huvi ka Hiina noores keskklassis, kes näevad riiki kui põnevat seikluslikku teekonda.
2013. aastal kasvas Uus-Meremaad külastanud Hiina turistide arv võrreldes eelmise aastaga 16% 228 928le inimesele. Hiina turistide kulutused kasvasid Uus-Meremaal aga 7%.
USA jäi 13. kohale, Kanada, mis eelmisel aastal oli esikohal, kukkus 3. kohale. Austraalia, Singapur, Itaalia, Tai, Suurbritannia, Prantsusmaa ning Lõuna-Korea jõudsid kõik esikümnesse. Jaapan kukkus 5 kohta ning platseerus 12. kohale.
„Jaapan on populaarne puhkuse sihtkoht, mis on tuntud oma puhtuse ja teeninduse kõrgete standardite poolest, kuid elukallidus ja hiinakeelsete infoviitade puudumine on selle riigi puhul miinuseks,“ sõnas Dai.
2014. aasta esimeses kvartalis reisis hinnanguliselt 26,4 miljonit Hiina turisti, mis on 17% enam kui eelmisel aastal, selgub uuringust. Peamiseks põhjuseks miks hiinlased reisivad on saastatus.
CTA ennustab, et grupireisid kallinevad alates maist hiinlaste reisihimu ohjeldamiseks 10%.