Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas tõsta kirjade loetavust?

    E-kirja turundus on siiani üks tõhusamaid e-turunduse kanaleid, kuid suur takistus efektiivse meilikampaania tegemisel on rämpsposti- ehk spämmifiltrid, mille tõttu ei jõua Return­Pathi andmeil kuni 20% kirju lugejate postkasti ning veelgi suurem hulk läheb otse spämmi kausta.

    Kirju saates on võimalik näha inimeste arvu, kes kirju avavad, aga me ei tea, kui palju e-kirju inimeste postkasti jõudis. Kui avamisprotsendid jäävad alla 20 või kui on näha järsku ja seletamatut langust avamiste hulgas, on viimane aeg alustada spämmifiltritesõbraliku strateegia väljatöötamist.
    Spamhaus, SpamAssassin ja teised rämpspostifiltrid koos e-kirja teenusepakkujatega (Gmail, Yahoo, Outlook jne) töötavad pidevalt selle nimel, et meie postkastid püsiksid rämpskirjavabad. See teeb omakorda keeruliseks sõnumi viimise sihtrühmani ja seda just suurte kampaaniate puhul.
    Spämmifiltrid jälgivad paljusid tegureid, mille põhjal nad otsustavad, kas lasta kiri läbi või mitte. Hiljuti avaldas Gmail natuke täpsemalt, mida nende filtrid kõige enam jälgivad. Sarnaselt teiste teenusepakkujatega on peamine tegur engagement ehk kas inimesed reaalselt on meilidest huvitatud või mitte. See tähendab, et kas adressaadid ka avavad saadetud kirju, vajutavad linkidele, saadavad neid edasi, taasavavad ega märgi neid rämpsuks.
    See tekitab sellise tsükli: mida rohkem inimesi ettevõtte kirju loeb ja väärtustab, seda rohkem kirju jõuab ka adressaatide postkasti. Seega on eriti oluline turundust õigesti alustada või teha kontaktide kogumises ja kasutamises kiire vigade parandus.
    Head e-kirja lugeja ootab. Tsükli kolm peamist osa on: hea e-kiri, mõistlik saatmissagedus ning kvaliteetne baas. Hea e-kiri on selline, mida lugeja ootab ning soovib avada: pakkumine või teema huvitab teda, ta saab aru, kellelt kiri tuleb, mis on selle sisu, mis kasu ta avamisest saab ning kiri on korrektselt kirjutatud ja tegevusele suunav.
    Liiga sage kirjade saatmine vähendab avamisprotsenti ja seda näitas ka CMB uuring, mille põhjal 45 protsenti inimestest ütles, et nad ei ava meile, kui neile tundub, et ettevõte saadab liiga palju kirju.
    Kvaliteetne baas on spämmifiltrite jaoks mitmeti oluline. Esiteks peavad aadressid olema korrektsed ja toimivad ning teiseks on seal ainult nende inimeste aadressid, kes on  kirjadest huvitatud ehk baas on kogutud spetsiaalselt ettevõtte jaoks.
    Lisaks sellele, et e-kirja turunduse edukus põhineb atraktiivsetel ja inimestele kordaminevatel kirjadel, on selle tähtsus veelgi kasvanud koos spämmifiltrite arenguga ja nii on ka kvaliteetsete listide kogumine väga oluline osa turundustegevusest, millesse tasub investeerida.
    Kasulikku infot spämmifiltrite kohta jagab ReturnPath ning samuti on hea vaadata, mida e-kirja teenusepakkujad oma filtrite kohta ise kirjutavad. Kui ei ole piisavalt aega või inimesi, kes e-kirja turunduse su ettevõttes enda peale võtab, on võimalik kasutada kohalikke ettevõtteid, kes nii andmebaasi kogumise kui ka hilisema puhastamisega iga päev tegelevad ja abistada oskavad.
    E-kirja aadresside andmebaas vananeb aastas viiendiku võrra
    Raul Leppik, Newbase partnerKliendikaardi vormistamisel või muudel põhjustel kliendiga kohtudes küsitakse kliendilt paras ports infot. Samas pööratakse info korrektsusele ja põhjalikkusele klientide andmebaasides vähe tähelepanu.Klientidelt info küsijaid võib jagada laias laastus kolme kategooriasse. Esimesed on teadlikud küsijad. Nemad on läbi mõelnud, mida küsitavate andmetega tulevikus peale hakata, millistes kanalites suheldakse ning milleks kasutatakse lisaandmeid (keel, vanus, huvialad jms).Teise grupi moodustavad need, kes küsivad lihtsalt seda, mida teised küsivad – konkurendid teevad nii, meie teeme samamoodi. Vahel küsitakse lisaks veel midagi halenaljakat, näiteks nagu kodupoodi või ­eelistatud brändi. Ning kolmandana võib välja tuua küsijad, kes küsivad seda, millest kõik räägivad: anna e-postiaadress ja liitu uudiskirjaga. Klientide vastused saadakse küll kokku, ent info korrektsusele pööratakse hiljem vähe tähelepanu. Harva vaadatakse, kui paljude klientide kohta on korrektseid andmeid. Või jälgitakse ainult e-posti aadresside seisu ja olemasolu, aga telefoninumbritest ja muust ülevaadet pole. Tihti küsitakse kliendiks saamisel asju, mida iial ei kasutata. Näiteks inimese kõneldavat/kasutatavat keelt, kuigi pole kunagi plaanis klientidega mitmes keeles suhelda.Võtame võrdluseks peamised kontaktandmed ning firmad, kes küsivad kliendilt kõiki kolme kontakti: telefon, e-kiri ja postiaadress. Saab tuua välja, et enamiku firmade puhul on kõige rohkem täidetud postiaadresside välju (ligi 85% baasist). Telefonide välju on täidetud ligi 70% ning e-postiaadresside välju ligi 60%. Viimaste puhul on omakorda 30% aadresside andnutest öelnud, et neile ei tohi infot saata. Seega, kui põhiliseks kliendisuhtluse kanaliks on e-post, siis suheldakse umbes 40% kliendibaasis olevate klientidega.Lisaks vananeb meiliandmete baas aastas umbes viiendiku võrra, sest meilid on kõige kiiremini riknev info. Telefoninumbrit ja aadressi vahetavad inimesed oluliselt harvemini kui e-posti aadressi.Keskmiselt on uudiskirja avamise protsent 15. Soovarvamus on, et kui 15% uudiskirja saanutest uudiskirja avab, siis kõik ka loevad seda. Lootus on, et loetakse nii, et ühed kliendid loevad ühte uudiskirja ja teised kliendid loevad teist uudiskirja. Tegelikult seis nii roosiline ei ole.Võtame näiteks viimase üheksa kuu uudiskirjad ja vaatame, kui palju on uudiskirja saajate listis neid kliente, kes on selle avanud kas või korra viimasel üheksal kuul.Paistab kehtivat reegel, et lisades uudiskirja avamise protsendile numbri 25, saab teada, mitu protsenti listist on tegelikult “elus”. Ehk siis, kui uudiskirja avab keskmiselt 15% saajatest, siis ca 40% uudiskirja listist on tegelikult “elus”. See näitab, mitut protsenti kliendibaasist tegelikult e-postiga kõnetatakse.
     
    Samm-sammult
    Kuidas kvaliteetset kirjasõprade baasi luua?
    Baasi puhastamisel alusta:1. Vigaste aadresside kustutamisest (nt on kogemata hot.ee asemel kirjas hoo.ee või gmail.com asemel gmail.ee)
    2. Kustuta e-posti aadressid, mis on teinud n-ö hard-bounce’i (nt aadressi pole olemas).
    3. Kaalu ka soft-bounce’ide kustutamist (nt on postkast täis).
    4. Võta vähemalt kord aastas ette aadressid, kus pole kirju avatud ning enne kustutamist anna neile viimane võimalus aktiivsust üles näidata.
    5. Alati kustuta aadress, kui inimene palub listist lahkuda.
    E-posti aadresside kogumiseks on erinevaid võimalusi, kuid peamine on inimeste enda otsus saada just sinu ette­võtte kirju.Mõni lihtsam võimalus, kuidas e-posti-aadresse koguda.1. Kasuta partner­turundusfirma abi, kes kasutab oma meili, Facebooki ja teisi kampaaniakanaleid ning kogub spetsiaalselt sinu ettevõtte jaoks e-meili aadresse.
    2. Lisa suur e-kirja registreerimisvorm kodulehele ja katseta pop-up’i tõhusust.
    3. Kutsu inimesi üles meililistiga liituma nii Facebookis,e-postis kui ka kodulehel.
    4. Korralda võistlusi või mänge, kus inimesed saavad võita temaatilisi auhindu.
    5. Palu praegustel lis­tis olijatel e-poste edastada ka sõpradele, tuttavatele, kolleegidele.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.