Tallinn Dolls haarab välisturge

13. juuni 2014, 00:00

Neli aastat tagasi loodud rõivaettevõte, seltskonnaüritustel nukulike kleitidega laineid löönud Tallinn Dolls on kiiresti kasvanud ja laienenud, kasum ja käive on pea kahekordistunud ning Helsingis avati kauplus.

“Algus oli väga raske. Paljud ettevõtted kaasavad investeeringuid, kuid meie otsustasime, et teiste rahaga esialgu mängima ei hakka. Pakkumisi on olnud küll, kuid tundus õigem esimesed õppetunnid omal nahal läbi kogeda,” rääkis ettevõtte omanik, varem ka turundusagentuuri KalaMari loonud Mari Martin. Ta pani ettevõtte käivitamisel mängu nii oma raha ja ka naha, rääkimata higist ja vaevast. “Kahetseda ei ole küll mitte kui midagi,” lisas Martin.

Ettevõttega alustati 2009. aasta lõpul masu ­aegu, vormistamiseni jõuti aasta hiljem. Tollel ajal ei olnud Eestis teisi moebrände peale Baltika portfelli, olid vaid õmblusateljeed. Alguasegadel särisevalt põlenud tegutsemismootor tõukas takka ja ärgitas Martinit tegutsema nii, et kõik takistused said ületatud ja ettevõtte käima tõmmatud. Martin pidi ise kõigega kursis olema, ühel päeval lahendama IT-probleeme, järgmisel loomingulisi kitsaskohti ja kolmandal oli vaja uusi inimesi juhendada. “Olen aru saanud, et kui millestki päris hästi aru ei saa, siis see osa hakkab kohe ka lonkama. Õnneks on Dollsi ümber alati olnud väga andekad ja head inimesed. See on see, mis on meid väga palju edasi aidanud,” märkis Martin.

Ettevõtte fenomeniks omaette võib pidada ka seda, et neil pole mingit turunduseelarvet. “Meil pole kunagi turunduseelarvet olnud. Me lihtsalt loome ideid. Meie igapäevane elu ongi just väga piiratud vahenditega toimetulemine. Loomine midagi mitte millestki,” rääkis Martin.

Ettevõtlus kui “ongoing problem”. Need ettevõtted, mis on turul üle kolme aasta vastu pidanud, võivad Martini sõnul olla õnnelikud, kuid märgi jätavad maha need, kes on seda juba viis aastat suutnud. Tallinn Dollsil täitub peagi viis aastat. “Julgeme oma kogemusest öelda, et Eestis on omaette luksus ka ellu jääda. Ettevõtlus on igapäevane, “ongoing problem”. Pidev probleemide lahendamine,” rääkis Martin.

Tema hinnangul on ettevõtluses määravaks just see, kuidas osatakse lahendada keerulised probleemid. “Pead ei saa kunagi liiva alla peita, vaid alati peavad olemas olema lahendused,” rääkis Martin. Inimesed, kes ei armasta probleeme ja nende lahendamist, ei saa tema hinnangul kunagi ettevõtluses toimida.

Tallinn Dolls on viimastel aastatel teinud märkimisväärse arengu rahvusvahelistumise nimel. “Me usume, et enne kui hakata välisturge vallutama, peavad põhiasjad täiesti selged olema. Mujal maailmas on konkurents tuhat korda tugevam kui Eestis ja väga kerge on kõrvetada saada,” ütles Martin. Ta möönis, et ka nende ettevõte on kergelt kõrvetada saanud, kuid praeguseks on kenasti plusspoolele jõutud.

Lisaks Eesti eliitseltskonna prouade garderoobile on ettevõtte kleidid esindatud Londoni keti Debenhamsi Rocca al Mare kaupluses ja sügisest ka Riia omas. Rahvusvahelisel areenil Dollabeli kaubamärgi all figureeriv ettevõte soovib Debenhamsiga ka Londoni suunal edaspidi tihedamat koostööd teha. Ettevõte müüb oma kleite ka Peterburi kauplustes.

Hiljuti avas Tallinn Dolls poe Helsingis Kamppi keskuses. “See oli tõesti väga julge plaan ning eks tulevik näitab, milliseid põnevaid üllatusi see meile kaasa toob. Praegu teeme meeletult tööd, et Dollabeli bränd, mida välisturgudel kasutame,  Soome südametesse viia,” märkis Martin.

Soomlased suhtuvad Eestisse umbusuga. Soomlased kaupade ja toodete puhul Eesti päritolu väga ei hinda ja selles mõttes on Soome puhul tegemist Martini sõnul raske missiooniga. Ka eestlaste ja soomlaste maitse on nii kultuurilises kui ka ärilises plaanis väga erinev.

Mis puudutab kauplusse tehtud investeeringuid, siis Martini sõnul olid nad vägagi tagasihoidlikud ja pigem loomingulised. Kõik töötajad pandi meisterdama ja voltima ning kauplus vuntsiti kauniks üsna käepäraste vahenditega. “Praegu on Soomes hea aeg alustada, ühest küljest on seal majandusraskused, kuid seetõttu saime me väga hea pinna, väga hea asukohaga,” märkis Martin.

Moeäriinimestele tehakse baaris tavaliselt välja. Moeäri pole Martini hinnangul kindlasti sama kasumlik ettevõtmine kui mõni argisem ärisektor, kuid see pakub jällegi loomingulist rahuldust. “Inglismaal on baarides liikvel nii-öelda nali, et kui oled moevaldkonnast, siis teevad teised sulle välja,” naeris Martin. Tema sõnul on see valdkond suuresti üles ehitatud hobile ja kutsumusele ning on edukas vaid siis, kui looming on tugevalt tarbijaga seotud. Kui see pakub tarbijale emotsioone ja paneb ta ennast enesekindlalt tundma.

Tallinn Dolls kavatseb Martini sõnul ka Eestis uusi tooteid turule tuua. “Kindlasti soovime aksessuaaride ja kottide liini avada. Vaatamata rahvusvahelistumisele jääb Eesti meile kindlasti kõige armsamaks, sest siin on meie loovmootor ja tootmine,” lisas Martin.

 

Kommentaar

  • Tallinn Dolls on kuulsust kogunud

Jaanika Terasmaa, Baltika turundusosakonna juht
Baltika Grupp suhtub väga positiivselt Eesti moemaastikul tegutsevatesse disaineribrändidesse, eriti veel kui luuakse tiražeeritud kollektsioone ja kliendid on leidnud oma tee selleni – nii kodumaal kui ka naaberriikides. Tallinn Dolls on silma paistnud paljude eriprojektidega ja seeläbi ka kuulsust kogunud ja oma nähtavust tõestanud. Nende kogemuste pagasis on koostööprojekte nii nimekate kohalike disaineritega, nagu näiteks Karolin Kuusik, kui ka karastusjoogiettevõttega Coca-Cola ning särgitootjaga Sangar.
Iga moevaldkonna ettevõte peab aru saama, kes on tema klient ja miks klient peaks just tema loodut ostma, kuidas ta eristub ümbritsevatest konkurentidest ja mis on tema pikaajalised eesmärgid. Kui ta on selle suutnud selgeks teha nii endale kui ümbritsevatele, on ka lootust edule.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
12. June 2014, 19:09
Otsi:

Ava täpsem otsing