Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaata automüüjate välimäärajat

    Eestis pakutavate autode müüjad jagunevad suures osas nelja kategooriasse, selgub auto24.ee koostatud statistikast.

    Auto24.ee andmetel tehakse aastas kasutatud autode turul ligi 125 000 tehingut (Eestis siseturul vahetavad omanikku ligi 95 000 sõidukit + ligi 30 000 esmaselt maaletoodud sõidukit) ja uusi sõidukeid müüakse aastas ligi 22 000.
    Tavakasutajad 55% - inimene, kes müüb iseenda kasutuses olnud autot. Kuulutusi on tal olnud aasta jooksul ainult 1-3 (kontrollitud nime ja pangarekvisiitide järgi). Sisaldab ka neid, kelle auto on liisingettevõtte vara ja tegelevad ise selle müügiga. Müügipõhjuseid võib olla mitmeid – vahelduse soov, liisingleping hakkab lõppema – auto on hästi hoitud ja auto väärtus on liisinglepingu jääkväärtusest suurem, mida ei ole mõistlik automüügifirmale jätta.
    Võib tunduda, et auto hakkab rohkem remonti vajama ja on soov uuema vastu vahetada, auto on liiga kallis üleval pidada ja on soov ökonoomsema vastu vahetada. Müümine võtab keskmiselt aega 51 päeva, kuulutamise kulu on keskmiselt €14,58 (sisaldab käibemaksu) sõiduki kohta.
    „Eraisikutest ärimehed“ 11% (kolm ja rohkem kuulutust aastas) - impordivad peamiselt Itaaliast, Saksamaalt, Belgiast jne. Maksu- ja tolliamet paneb neile süüks, et väga suur osa nende poolt ostetud autodest ostetakse välisriigist neto (ilma lähteriigi käibemaksu maksmata) ja Eestis skeemitatakse nende autode hind siis käibemaksu miinus väike „tankisti teenustasu“ võrra odavamaks.
    Iseloomulik on veel see, et enamuses on tegemist keskmisest hinnast oluliselt kõrgemat hinda omavate autodega, mis rändavad liisingusse. Siin tulevad juba appi liisingfirmade partnerid – margiesindused. Iga „eraisikust ärimehe“ riiulifirma seda autot liisingule müüa ei saa, vaid see toimub juba autoesinduste kaudu. Müümine võtab keskmiselt aega 85 päeva, kuulutamise kulu auto24.ee-s on keskmiselt €15 (lisandub käibemaks).
    N-ö automüügiplatsid ja rohkem kui kolme autot aastas müüvad tavakasutajad 26% - ei ole liisingfirmade partnerid, võtavad autosid komisjonimüügile, toovad ise välisriikidest. Usaldusväärsus kõigub seinast seina, on väga edukaid ja oma klientuuri kinnistanud ettevõtteid/toimetajaid, kelle müüdud autodega on minimaalselt probleeme ja on ka täielikke vastandeid.
    Margiesindused 8% - Süvenev väljakutse on kvaliteetsete ja hinnaga konkureerivate autode puudus. Võetakse ka autosid komisjonimüügile (-10% hinnast või ostetakse kohe välja ligi -30% hinnast). Liisingutest tagastatavad sõidukid, mille vastu kasutaja huvi ei tunne, ei kannata mõistetavatel põhjustel kriitikat ja hind ei ole konkurentsivõimeline. Buumi ajal ehitatud klaaspaleed ja peegelsaalid hoiavad püsikulud üleval, kuid üha harvem jõuab inimene salongi, et lasta endale auto professionaalsete müüjate poolt ära müüa. Kindel nišiturg, millel on oma kindel maksujõuline tarbijaskond.
    Ekslik on arvamus, et margiesindused müüvad alati kontrollitud ajaloo ja taustaga kasutatud autosid. Margiesinduse platsidelt võib leida täpselt neidsamu välisriikidest toodud keritud odomeetrite, makrofleksi ning servamata planguga parandatud ja uppunud autosid. Väga positiivne on see, et probleemide ilmnemisel on võimalik lahendusi leida ja ka autot tagastada, kuna hädavajalik on oma müügiesinduse mainet hoida. Kindlasti peab veenduma, et müügi dokumentidesse märgitakse müüjaks konkreetne esindus. Levinud on skeemid kus pannakse viimasel hetkel lepingusse kellegi võõra eraisiku nimi ja hiljem väidetakse, et tegemist oligi komisjonimüügis olnud sõidukiga.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.