Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Euroopa kaks suurimat rõivaketti paisutavad käivet

19. juuni 2014, 00:00

Euroopa kahe suurima rõivaketi jaoks on tänavune aasta alanud positiivse noodiga, käivet ja kasumit aitab paisutada uute turgude hõivamine ja aina agressiivsem müük veebipoodides.

Euroopa suuruselt teine rõivaste jaekaupmees Hennes & Mauritz (H&M) teatas eile enam kui nelja aasta suurimast kasumi kasvust, sest uus poodide formaat ja müügi kasv internetis suurendasid käivet.

“Meil oli hea teine kvartal, mil suutsime tugevalt kasvatada nii käivet ja kasumit kui ka turuosa. Hästi vastu võetud kollektsioonid ja planeeritud laienemiskavas püsimine viisid käibe paisumiseni viiendiku võrra Rootsi kroonis ja 16% võrra kohalikes valuutades,” kommenteeris kvartalitulemusi ettevõtte juht Karl-Johan Persson.

Ettevõtte puhaskasum kasvas II kvartalis (kestis 1. märtsist 31. maini) aastaga neljandiku võrra, 5,81 miljardile Rootsi kroonile. Uudisteagentuuri Bloomberg küsitletud analüütikud ootasid veidi väiksemat puhaskasumit. Ilma käibemaksuta käive kasvas 20%, 37,8 miljardile Rootsi kroonile.

Eestis märkimisväärne müügitulemus. Rootsi rõivaste jaemüüja tõi oma kvartaliaruandes välja, et Eestis oli käive 50 miljonit Rootsi krooni ehk 5,55 miljonit eurot. Kuna H&M-l on Eestis kolm müügikohta, siis teeb see ühe kaupluse päevaseks käibeks veidi enam kui 20 000 eurot, mis on märkimisväärne tulemus. Eesti müüginumbrid poe kohta on kontserni turgude lõikes maailmas esiotsas, kuigi ettevõte on siinsel turul tegutsenud väga vähe aega.

Kui rõivaketi edu Eestis võib põhjendada inimeste uudishimuga, siis palju ei jäänud alla ka teised Balti riigid. Lätis, kus ettevõte on tegutsenud juba üle aasta, kasvas kvartalikäive 96,8%, 6,78 miljonile eurole. Seal on ettevõttel viis poodi, millest kaks avati lõppenud kvartalis. Leedus, kus H&M-l on samuti viis poodi, millest kolm avati lõppenud kvartalis, oli käive 6,1 miljonit euro. Parimad turud müügikäibe poolest poe kohta on rõivaketi jaoks Austraalia, Tšiili ja Mehhiko. Järgnevad Singapur, kus on 8 poodi, 423 poega Saksamaa ja 46 poega Jaapan, kus müüdi poe kohta vähemalt 20 miljoni Rootsi krooni eest kvartalis.

Firma juhtkond kinnitas eesmärki avada tänavu 375 uut poodi. Lisaks plaanib H&M avada ­tuleval aastal kümne turu jaoks internetipoed. Jaekaupmees teatas ka suuremast jalatsite valikust oma poodides.

Juhtkonna hinnangul aitab jalatsite müük lisaks spordirõivastele hõivata veelgi enam turuosa. Aasta teisel poolel ilmub laiem valik üheksa maa poodidesse ja ka internetipoodidesse.

“Meie tulevased rahapaigutuse plaanid hõlmavad investeeringuid veebikauplustesse, ITsse ja ­uutesse brändidesse,” lubas Persson.

Maailma suurim kasvatab samuti käivet. H&Mi suurim konkurent Hispaania Inditex, mille kuulsaim bränd Zara on ka Eestis populaarne, suutis samuti oma käivet kasvatada ja üllatada analüütikuid esimese kvartali puhaskasumi numbriga.  Ettevõtte käive kasvas aprillis lõppenud esimeses kvartalis aastaga 4% võrra, 3,7 miljardile eurole. Kuna euro on olnud liiga tugev, siis kohalikes valuutades olid tulemused veelgi paremad – müük kasvas 11% võrra.

Samal ajal vähenes aga kontserni puhastulu aastaga 7,6% võrra, 406 miljonile eurole. Sellegipoolest ületasid tulemused analüütikute ootusi, kes prognoosisid kvartali kasumiks keskmiselt 391,2 miljonit eurot.

Sarnaselt Rootsi rõivaketiga laiendab ka Inditex  jõudsalt oma haaret. Nimelt avati tänavu esimeses kvartalis kauplused koguni 26 uuel turul. Firma juhtkonna sõnul püsitakse laienemisega 2014. aastaks seatud plaanides, mille kohaselt tahetakse avada 500 uut kauplust. Samal ajal kasvavad ka ettevõtte müügitulemused veebipoodides.

Edu toob veebipoodidele panustamine. Sanford C. Bernsteini analüütiku Jamie Merrimani sõnul aitab just internetimüük Inditexi kasumimarginaali tõsta, sest veebis laienemine on parim viis kasvatada tulusid ilma liigseid kulutusi tegemata. Kontsernil on veebikauplused juba 25 turul ja sel sügisel kavatsetakse need avada ka Hiinas, Mehhikos ja Lõuna-Koreas.

“Kulude kontrolli all hoidmine on olnud tugev,” teatas Merriman investoritele. “E-kaubandus on siiani alahinnatud ja see võib tuua müüginumbrite kasvu kiirenemise lähiajal.”

 

 

Mis on mis

  • H&M

Kauplusi 54 riigis üle maailma kokku umbes 3200, 10 riigis veebipoed
Brändid H&M, COS, Monki, Weekday, Cheap Monday ja Other Stories
Töötajaid 116 000
Käive 2013. aastal 150 miljardit Rootsi krooni ehk 16,7 miljardit eurot.
Noteeritud Stockholmi ­börsil

  • Inditex

Kauplusi üle maailma 6390
Brändid Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home ja Uterqüe
Töötajaid 128 313
Käive 2013. aastal 16,72 miljardit eurot
Noteeritud Madridi börsil alates 2001

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. June 2014, 19:51
Otsi:

Ava täpsem otsing