Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sports Direct avab Ülemistes suure poe
Briti hiiglaslik spordikaupade müüja Sports Direct avab oktoobri lõpus Ülemiste keskuse laiendatud osas suure kaupluse.
Sports Direct, mis on tuntud oma madalate hindade poolest, avab oktoobri lõpus laiendatud Ülemiste keskuses uue kaupluse. Sports Directi Balti piirkonna juht Remi Aare kinnitas, et kaupluses hakkavad olema samad hinnad nagu Inglismaal.
“See moment oli nende jaoks sobiv. Langesid mitu asja kokku – hea keskus laienes, oli võimalik leida sellist suurt pinda ja nende laienemissoov oli tol hetkel olemas,” selgitas Ülemiste keskuse juhatuse liige Guido Pärnits populaarse spordikaupade müüja Sports Directi tulemist keskuse laiendatud osasse. Sports Directi kauplus on ühtlasi kaubanduskeskuse suurim uus pood pindalaga 1600 m2.
Poed toetavad veebiäri. “Kui paljud jaeettevõtjad püüavad avada oma veebiäri, siis nemad, vastupidi, püüavad seda asja toetada jaekauplustega,” ütles Pärnits. Tema arvates on see loomulik käik, et tugevad veebikaubamajad püüavad end ka tavakliendile rohkem kättesaadavaks teha. “Eks see online- ja offline-kaubanduse sünergia järjest süveneb,” tõdes Pärnits. Keskuse juhatuse liige usub, et üks põhjus, miks Sports Direct avatakse Ülemiste keskuses, oli võime tagada kauplusele piisav ruum. Tema sõnul ei ole suured tippkeskused sageli võimelised just suuri pindu kauplustele pakkuma.
Pärnitsa sõnul on Sports Direct end oma agressiivse hinnapoliitikaga veebiturunduses tõestanud, mistõttu ta loodab, et positiivne mõju on ka kaupluse külastatavusele. Poest asjade ostmine on tema sõnul emotsionaalsem kui internetist kaupade tellimine ning seetõttu usub ta, et paljud kliendid, kes muidu on kasutanud aeganõudvat veebikanalit, tulevad lihtsalt Ülemiste keskusesse seda sama kaupa ostma.
Kuna Sports Direct Internationalil on 60protsendiline enamusosalus Sportland International Groupis, tundub Pärnitsale konkurendi samasse kaubandusekeskusesse toomine veidi läbimõtlemata samm. Samas leiab Pärnits, et Sports Direct täiendab Ülemiste keskuse spordivalikut – kaupluses on selged monobrändipoed, nagu Nike, multibrändipoed, nagu Sportland ja Rademar, ning discount-hinna kontseptsiooniga poed, nagu Sports Direct. “Ta kindlasti tugevdab Ülemiste positsiooni spordikaupade ja sellega ka kaubanduskeskuste turul,” ütles Pärnits Sports Directi kohta ja lisas, et Ülemiste keskuse seisukohast näeb ta uue poe avamist positiivselt.
Lootus külastajate arvu kasvule. “Eesmärk on tegelikult tõmmata ära teiste keskuste kliendid, kes tahavad spordikaupu osta, enda keskusesse,” selgitas Pärnits. “Parem omada Sports Directi või mis iganes tugevat konkurenti oma katusele all, kes küll pakub sisemist konkurentsi, kui lasta tal avada pood naabertänavas või konkureerivas keskuses.”
Pärnits usub, et suuremad kauplused saavad konkurentsiga hakkama. Samas lisab ta, et Sports Directi tulekul võib olla negatiivne mõju sekundaarsete keskuste spordipoodidele. Juhatuse liige võrdles Sports Directi poe avamist rõivakaupluse H&Mi tulekuga Eesti turule. “Fakt on see, et H&Mil on juba olemas kolm poodi, õige pea avatakse neljas pood Tallinnas, ja ega mitte midagi juhtunud pole, et keegi on hakanud kuskil ärisid sulgema.” Seega ei usu Pärnits, et Sports Directi tulek üldist turgu muudaks.
Võttes arvesse ka laiendusega kaasnevaid teisi uusi kauplusi, on Pärnitsa sõnul oodata, et Ülemiste keskuse külastajate arv tõuseb umbes 5000 inimese võrra päevas, 15 000 inimeselt 20 000-le. Pärnits märkis, et nii kaupluste arv kui ka kvaliteet paranevad pärast Ülemiste keskuse laienduse avamist oluliselt.
Konkurendid kidakeelsed. Sportland Eesti ASi juhatuse esimees Gerd Kiili märkis, et pärast laienduse avamist ei muutu Ülemiste keskuse Sportlandi suurus. Kaupluse pindala on 1650 m², kuid poe konfiguratsioon muutub. Ta lisas, et Sportlandi kaupluses toimub täielik uuendus ning et kauplusest saab kõige uuemaga kontseptsiooniga Sportland, mille märksõnaks on digitaalsus.
Kiili sõnul on konkurents edasiviiv jõud ning paneb rohkem pingutama. Ta lisas, et positsioneeringus tuleb olla väga täpne ja vigade jaoks pole ruumi.
Rademar OÜ juhatuse liige Margus Juksar ei osanud veel kommenteerida, milline on Sports Directi mõju Rademari kauplustele. “Kõigepealt peab nägema, mis sortimendi ja mis hinnatasemega nad tulevad,” lisas Juksar. Üks Rademari kauplustest asub ka Ülemiste keskuses.
Keskuse laiendus rentnikke täis
Ülemiste keskuse omanikfirma Linstow Internationali juhatuse liikme Frode Grønvoldi kinnitusel on praeguseks 99,5 protsendile pinnast rentnikud leitud ning kolm viimast alles jäänud ruumi on broneeritud.
Ülemiste keskusse tuleb 210 poodi. Märkimisväärsemad rentnikud on H&M, Zara, Reserved, Mohito, Sinsay, River Island, Monton, Calvin Klein, Springfield, Marc O’Polo, Next, Guess, Tommy, Hilfiger, Terranova, Esprit, Aldo, Bata, Sketchers, Sports Direct, Rademar, The Pier. Laiendatud kaubanduskeskuses leiduvad toidukohad, nagu Lido, BabyBack, Subway ja Toits. Ülemistesse tuleb ka laste mänguala / meelelahutuskeskus. Uued kauplused on Camp David, Soxxc, McNeal, Napapijri ja Sinsay, märkis Grønvold.
Grønvold ütles, et suurim uus kauplus on Sports Directs, mille pindala on 1600 m². Samuti avab 1400 m²pindalaga söögikoht Lido esimese linnavälise restoranikompleksi. H&M avab Ülemiste keskuses oma esimese koduosakonna Eestis.
Laiendatud Ülemiste on moodsa disainiga kaubanduskeskus, kus looduslikud elemendid läbivad temaatiliselt kogu kauplust. Keskusesse paigaldatakse elektroonilised ekraanid ning tänapäevane valgustus.
Keskuse vanem pool kujundatakse ümber ning uuendatakse. Et pakkuda laiemat valikut teenuseid, on Ülemiste keskuses garderoobid, lihtsustatud kärud, emadele imetamisruum ja teised teenuseid, täpsustas Grønvold.
Ülemiste keskuse laiendamine kulgeb plaanipäraselt ning kaupluskeskuse uuendus peaks valmima oktoobri teiseks pooleks. Tulevatel nädalatel teatatakse täpne kuupäev, mil laiendus avatakse. Pärast laiendust on Ülemiste keskuses 92 000 m² üldpinda.
Mis on mis
SportsDirect
Suurbritannia spordikaupade müüja, kellel on lisaks veebipoele ca 400 kauplust. Sports Directi terve aasta kasum eelmise aasta kevadest oli enne maksude tasumist 249,3 miljonit naela (315 mln eurot). Käive tõusis aastaga 24 protsenti ning oli 2,7 miljardit naela (3,4 mld eurot). Enamik Sports Directist kuulub Briti miljardärile Mike Ashley’le. Ashley on tuntud ka kui jalgpalliklubi Newcastle United omanik, mille ta ostis umbes 135 miljoni naela eest.Mullu mais omandas Londoni börsifirma Sports Direct International 60% osaluse Eesti spordikaupade jaemüügi liidris Sportland. Praeguseks on sõlmitud ka kokkulepe ülejäänud 40% ostmiseks. Sports Directi majandusaasta aruande kohaselt maksis 60protsendiline osalus Sportlandis 6 miljonit naela ehk 7,5 miljonit eurot.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.