Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Müügiinimesi motiveerib raha
Müügikonkursi Parim Müük finalistid leidsid, et neid motiveerib kõige enam korralik boonuste süsteem, kirjutas BestSales.ee.
“Müügimees hakkab rohkem müüma, kui ta näeb suuremaid numbreid,” võttis suhtumise kokku CV Keskuse kliendihaldur Martin Ivanov müügijuhtimise aastakonverentsi vestlusvoorus. Lisaks Ivanovile osalesid vestlusringis EMT müügikonsultant Viktoriya Epifanova ja CV Keskuse kliendihaldur Sirli Sinivesi, kes tuli konkursi Parim Müük 2014 võitjaks.
Sinivesi kogus finaalvoorus enda väljamõeldud sõnumitega märke müües kõige enam raha annetuseks. Sinivesi annetab finaalis kogutud raha (323,60 eurot) MTÜ-le Naerata Ometi.
Miks hoiavad inimesed avalikust võistlusest eemale?
Martin Ivanov: Ma kardan, et need ei ole õiged müügiinimesed, kui nad ei taha osaleda sellisel võistlusel. Samas äkki ei tea kõik huvilised ka sellest võimalusest.
Sirli Sinivesi: Müügiinimesed on mugavaks läinud ja teevad seda, mida on harjunud tegema. Teinekord on rutiinist väljatulemisega raskusi.
Viktoriya Epifanova: Kõik, kes töötavad müügi alal, ei ole müügiinimesed. Nad ei ole üldjuhul väga pühendunud ja töötavad sellel alal, et kuskil töötada.
Kuidas ära tunda õiget müügiinimest?
Martin: Müügiinimesel on sära silmas, ta tahab teha, talle meeldib teha, ta on orienteeritud tulemustele ja see ongi see, mis edasi viib.
Sirli: Olen pannud inimesed naeratama, seega lihtsuses peitub võlu. Lisaks soovitan uskuda tootesse, mida müüd.
Viktoriya: Müügiinimest tuleb motiveerida ning õige müügiinimene on tõepoolest särav, hea jutuga ega ole häbelik inimene, kes istuks ja kuulaks teid, vaid ta pakub ise lahendusi ja suhtleb aktiivselt kliendiga. Müügiinimene on abivalmis ja saab teinekord aru, et tasuks müük tegemata jätta, et kliendile jääks meeldiv teeninduskogemus, mis tagab hilisema pika koostöö.
Kuidas Te ennast motiveerite? Mis paneb Teie silmad särama?
Viktoriya: Ennast motiveerin sellega, et tahan müüa vähemalt sama palju või rohkem kui kolleegid. Hea müük saab toimuda ainult heas meeskonnas ja heade kolleegidega. Mitu pead on ikka parem kui üks, sedasi on hea ideid kolleegidega jagada. Ma ei lase pead norgu ja kui ei õnnestunud, siis naeratan ja proovin järgmisel päeval uuesti. Ma ei anna alla. Müük tuleb ainult siis, kui oled ise positiivne.
Martin: See, millega saab inimesi motiveerida, on väga selge läbipaistev palgasüsteem, kus on taevas limiidiks. Müügimees hakkab rohkem müüma, kui ta näeb suuremaid numbreid.
Sirli: Raha paneb rattad käima, kindlasti on tasu see, mis motiveerib ja paneb tööle.
Kui Teil oleks valida kas kõrgem põhipalk ja väiksem tulemustasu või väiksem põhipalk ja suurem tulemustasu, kumma valiksite?
Martin: Mina olen selle poolt, et oleks väiksem põhipalk ja suurem tulemustasu. Kui sul on võimalus saada head tulemust, siis sa saad ka selle, ja see motiveerib.
Sirli: Ma arvan, et ei ole mõtet ennast mugavaks lasta, seega eelistaksin väiksemat põhipalka ja suuremat tulemustasu.
Viktoriya: Mina olen selle poolt, et oleks korralik põhipalk ja sinna juurde ka korralik müügipanus.
Kas Te usute, et hea müüja saab müüa ükskõik mida?
Viktoriya: Ma arvan, et see on võimalik, senikaua kuni ta usub, et tema toode on hea. Saab müüa seda, millesse sa usud. Enne pead selle endale maha müüma ja siis alles kliendile. Ma arvan, et see on iga toote puhul võimalik.
Sirli: Eelkõige peab uskuma oma tootesse ja siis sa suudad seda ka müüa. Paljud ettevõtted müüvad lõppkokkuvõttes ju õhku.
Martin: Täiesti õige. Kui inimene oskab müüa, siis põhiline on see, et õpid toote selgeks. Kui sa õpid oma toote selgeks, siis sa ka müüd seda.
Mis on Teie jaoks müük?
Viktoriya: Minu jaoks isiklikult on müük, kui teen closing’u ära, leping on sõlmitud ja boonussüsteem toimib. Ettevõtte jaoks on müük ka see, kui kliendile jääb emotsioon ja ta tuleb hiljem ning sõlmib pärast selle lepingu.
Sirli: Minu jaoks on müük omaette teooria, aga eelkõige tuleb võita kliendi usaldus.
Martin: Müük on sport. Tegelikult on müük see, et pead saama kliendiga sõbraks, tekitama usalduse ja ega muud ei olegi.
Kui Teile tehtaks ettepanek teises valdkonnas suurema töötasu eest tööle hakata, siis kui kiiresti töökohta vahetate?
Martin: Kui pakkumine on selline, et saab vähema vaevaga rohkem raha, siis miks mitte.
Sirli: Oleneb ettevõtte kontseptsioonist, kuid olen 100 protsenti avatud uutele väljakutsetele. Viktoriya: Mina antud momendil mõtleks päris pikalt. Töötan hetkel seal, kus mulle meeldib. Ja kui pakutaks 100–200 eurot rohkem, siis ikkagi uuriks päris pikalt ja mõtleks kaua.
Kas läheksite tööle konkurendi juurde?
Martin: Siin on ka eetika küsimus, et ma ei lähe konkurendi juurde tööle. Olen enda tööandjale lojaalne.
Sirli: Konkurendi juures on kindlasti omad tugevused ja need tuleb ära õppida. Seega why not.
Viktoriya: Teoreetiliselt on see võimalik.
Mis on mis
Müügikonkurss Parim Müük 2014
Äripäeva teemaveebi bestsales.ee korraldatud konkurss müügiinimestele.Võitja selgus kolme võistlusvooru tulemusena – kontakt e-kirja teel, telefonimüük ning žürii hinnang.Finaali jõudsid Martin Ivanov (CV Keskus), Riinu Rätsep (Sinu Personaalkokk), Sirli Sinivesi (CV Keskus) ja Viktoriya Epifanova (EMT).