Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kogalõmavia esindajad rääkisid Airbusi viimastest sekunditest

    Egiptuses alla kukkunud Kogalõmavia Airbus-321.Foto: epa

    Lennufirma Kogalõmavia lennuk Airbus-321, mis laupäeval Egiptuses alla kukkus, oli viimastel lennusekunditel juhitamatu, ütles täna ajakirjanikele lennufirma peadirektori asetäitja tehnilistes küsimustes Andrei Averjanov.

    CNNi reporter Richard Guest, kes kajastab ka lennundusteemasid, kommenteeris, et lennuki allakukkumine 20 minutit pärast õhkutõusmist on ebatavaline. „Selleks hetkeks on lennuk autopiloodi peal. Masin on saavutanud oma lennukõrguse ning on vähe võimalusi, et miski saab valesti minna.“

    „Lennuk pidurdas õhus vähem kui minuti jooksul üle 300 km tunnis, kaotades samal ajal kõrgust 1,5 kilomeetrit. Sellisel režiimil ei saa lennuk lennata. See räägib sellest, et lennuk on juhitamatu – see enam ei lenda, vaid kukub,“ selgitas Averjanov.
    Kogalõmavia on seisukohal, et olukorrani viisid välised asjaolud, „mehaaniline tegevus lennukil“. „Ilmselt käivitus selle ilmnedes katastroofiolukord. Meeskond kaotas täielikult töövõime, just sellega võib selgitada, et ei tehtud ainsatki katset saada ühendust ja kanda ette pardal puhkenud avariiolukorrast,“ vahendas RIA Novosti Kogalõmavia esindajate kommentaari.
    Lennufirma juhtkond rõhutas, et lennuk ei saa iseenesest õhus tükkideks pudeneda – selleks peab olema mingisugune väline mehaaniline jõud. „Lennukil ei ole selliseid süsteemitõrkeid, pole rikkeid, mis võiksid viia selleni, et lennuk õhus puruneb,“ ütles Moskvas pressikonverentsil lennufirma peadirektori asetäitja Aleksandr Smirnov.
    Tema sõnul ei võimalda ka Airbusi automaatika alluda pilootide äkilistele manöövritele – seega välistas ta ka pilootide juhtimisvea. „Seepärast on ainus võimalik põhjus lennukile avaldatud puhtfüüsiline, mehaaniline mõju,“ märkis ta, jättes täpsustamata, millist mõju ta silmas peab, öeldes, et tuleb ära oodata uurimise tulemused.
    Varem olid Kogalõmavia esindajad lükanud ümber jutud selle kohta, et lennukatastroofi põhjuseks võis olla tehniline viga või inimlik eksimus. Lennufirma rõhutab, et lennuk oli suurepärases tehnilises seisukorras ja see võis alla kukkuda vaid mingi väljastpoolt tulnud teguri tõttu.
    Samas on musti kaste uuriva ekspertgrupi liige rääkinud Reutersile, et lennukit ei mõjutatud välispidiselt. Kuigi näiteks Briti meedia on täna spekuleerinud pommist lennuki pardal, lükkasid lennufirma esindajad pressikonverentsil selle kategooriliselt ümber, väites, et internetis avaldatud pildid rusudest, kus on näidatud pommi plahvatamise jälgi, on võltsing.
    Samuti ei saanud õnnetuse põhjustada see, et lennukit tangiti algselt Venemaal ja seejärel Egiptuses: kütus on mõlemas riigis sertifitseeritud ja kütuste segunemine ei mõjuta kuidagi mootori tööd, kinnitas ettevõte.
    Laupäeval kukkus Egiptuses Siinai poolsaarel alla peamiselt vene turiste vedanud lennufirma Kogalõmavia Airbus-321, mis oli teel Sharm el Sheikist Peterburi. Kõik pardal olnud 224 inimest hukkusid.
    Venemaal on toimunu uurimiseks algatatud kaks kriminaalasja: õhutranspordi juhtimise ja kasutamise turvanõuete rikkumise ning turvanõuetele mittevastava teenuse pakkumise paragrahvi alusel.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Taristufirma müüs osa ärist soomlastele
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.
Taristuettevõte KMG OÜ müüs osa oma markeeringuüksuse Soome Hot Mix Group Oy-le kuuluvale Hot Est OÜ-le.