Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uue lennufirma juhid pakatasid energiast

    Riigi loodud uue lennundusettevõte Nordic Aviation Group juhid tutvustasid täna õhtul toimunud pressikonverentsil ettevõtte lähiaja tegevusi.Foto: Andres Haabu

    Riigi loodud uue lennundusettevõte Nordic Aviation Group juhid tutvustasid eile õhtul toimunud pressikonverentsil ettevõtte lähiaja tegevusi. Ettevõtte korraldatud esimene lend väljus täna varahommikul.

    Eesti uue lennufirma juhid lubasid oma esimesel pressikonverentsil ajakirjanikele, et nende korraldatud lennud toimuvad ja neil on päriselt plaan kasumliku lennuettevõtte üles ehitamiseks.
    Esimene lend väljus täna hommikul kell 6.50 Amsterdami. Eile õhtuks polnud Adria Airwaysi piletimüügi platvormi kaudu sellele lennule veel ühtegi piletit müüdud, reisijad on pardal Estonian Airi asenduspiletitega. Pardal teenindab reisijaid ingliskeelne personal, sest Nordic Aviation rendib lennukid välismaalt koos meeskondadega.
    Lennufirma juhatusse kuuluvad Tallinna lennujaama endine turundusjuht Erik Sakkov, Infortari endised juhid Jaan Tamm ja Ahto Pärl ning nõukogu esimees on Peeter Tohver. Tänavu 25. septembril loodud Nordic Aviationis töötab juba 24 inimest ning firma pakub lende kaheksasse sihtkohta Euroopas:  Amsterdam, Brüssel, Kopenhaagen, Kiiev, Stockholm, München, Oslo, Trondheim ja Vilnius. Seni Estonian Airi sihtkohtade valikusse kuulunud kohtade hulgast on puudu näiteks London, Berliin, Milano, Moskva ja Peterburi.
    Mitte päris lennufirma
    Jaan Tamm selgitas, et Nordic Aviation pole veel päris lennuettevõte, vaid on lende korraldav ettevõte, mis tähendab, et nad toetuvad lendude korraldamisel oma partnerettevõtetele – lennufirmadele, kellel on olemas liiniload ja lennukid koos meeskondadega.  „Aasta pärast võime rääkida juba selgetest isiklikest tulevikusihtidest,“ lubas Tamm.
    Sakkovi sõnul on Nordic Aviationi peamine partner on Star Alliance’i liige, lennufirma nimega Adria Airways, kelle piletimüügi süsteemi nad kasutavad. Nordic Aviationit teenindavad Adria Airways’i platvormi kaudu pileti ostnutele Euroopa lennufirmad BMI, Intersky, NextJet, Carpatair oma lennukitega.
    Adria Airways on Sloveenia lennufirma ning Tamme selgitusel on Sloveenia suuruselt ja turu poolest võrreldav Eestiga ning see lennufirma on just selline, mille sarnaseks saamiseks püüdleb ka Nordic Aviation.
    Tamm kinnitas, et lepingud kaheksale liinile Tallinnast erinevatesse Euroopa linnadesse on nende lennufirmadega erineva pikkusega, kuid väga paindlikud. See tähendab, et liinilepingu lõppedes pikeneb see vajadusel kohe automaatselt edasi.
    Ta selgitas, et näiteks Moskvasse ei lenda nad esialgu sellepärast, et Nordic Aviationil pole endal veel lennulitsentsi ja liinilube, sest tegemist on vaid lende korraldava ettevõttega. Paraku ei kuulu Venemaa Euroopa vabasse õhuruumi ja selline firma, kes pole veel otseselt lennufirma, ei tohi Venemaale lennata.
    Teistsugused lennukid
    Uue lennuettevõtte kasutatavasse lennukiparki kuuluvad Embraer Jet, kaks Fokker 100 ja kaks Turbopropi. Tamm ütles, et kuigi need pole nii uued ja mugavad, kui meile harjumuspäraseks muutunud Estonian Airi Bombardierid ja Boeingud, on need siiski täiesti korralikud lennukid, mis suudavad reisijad Eestist mööda Euroopat laiali ja ka tagasi vedada.
    Estonian Airi lennukid on praegu OÜ Transpordi Varahalduse (lennundusgrupi moodustamiseks koos Nordic Aviationiga asutatud riigifirma – toim) käes ning firma loodab hakata minema üle nende kasutamisele järgmisel aastal, rääkis Sakkov.
    Firma edasi arenedes võiks olla normaalne lennukipargi laiendamise tempo Sakkovi hinnangul üks lennuk aastas.
    Investorite ootel
    Tamme sõnul oli tema juhitud firmal Infortar mullu huvi siseneda investorina toimivasse lennufirmasse Estonian Air, kuid see plaan kahjuks ei õnnestunud.
     „Uue ettevõtte kasuks räägib see, et olin Infortaris pea kaks aastat palgal, omandasin seal kogemusi ja nüüd olen riigiettevõtte Nordic Aviationi palgal. Ain Hanschmidt (Infortari üks omanik - toim) on avaldanud huvi Nordic Aviationisse siiski investeerida ja meie ülesanne on teha see firma nii heaks, et see sisenemine oleks talle ikka päris kallis," ütles Tamm. Nii Tamm kui Sakkov kinnitasid, et nende vastu on erainvestorid juba huvi tundnud, kuid riigiettevõttena soovitasid küsida täpsemaid küsimusi potentsiaalsete investorite lisandumise kohta riigi käest.
    Eesti riik on panustanud Nordic Aviationisse seni 40 miljonit eurot, mis on firma loojate ja esimeste juhtide sõnul piisav summa lennufirma alustamiseks ja üles ehitamiseks. „Meil pole kiiret, et peaksime erainvestorite otsimisega rapsima. Tulevikus oleksid nad meile toeks,“ märkis Tamm.
    „Kui me tahaksime kasumit teenida, asutaksime me panga. Kasum peab olema lennufirmas loogiline ja orgaaniline lõpptulemus tehtud tööle. See tuleb siis, kui suudame pakkuda eestimaalastele sellist teenust, nagu nad tahavad. Siis tuleb ka majanduslik edu. See on väga raske. Me pole mingi imeettevõte, kes kohe kõik probleemid hetkega ära lahendab,“ lausus Sakkov.
    Mureks lennuajad
    Nordic Aviation ei saa olema Tamme sõnul odavlennufirma, sest sellel poleks lihtsalt mõtet. Vaid hinna peale mängimine pole tänapäeval enam mõistlik turundusargument, lisas ta. “airBalticu tänased hinnad pole lihtsalt jätkusuutlikud.“
    Samas on Nordic Aviationi eesmärk hommikuti Tallinnast varakult väljuda, et jõuda mõistlikul kellaajal järgmisele lennule ümber istumiseks Kesk-Euroopasse n-ö esimesse lainesse. Neid maandumiskellaaegu pole aga suurtes Euroopa lennujaamades lihtne välja võidelda. N-ö halbadel kellaaegadel aga lendavad odavlennufirmad, mille sarnast hinda Nordic Aviation ei paku, seega ei suudaks nad ka nendega konkureerida ning sellised kellaajad pole ka uue firma huvides.
    Nordic Aviation Groupi pressikonverents lennujaamas.Foto: Andres Haabu
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.