Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Liinilendurid: Estonian Airi ekstöötajatel tulevad mustad jõulud

    Estonian Airi lennuk TallinnasFoto: Andras Kralla

    Estonian Airi endiste töötajate tulevik on ebakindel, sest riigiettevõtte varasema koondamispraktika tõttu jäävad paljud kogenud töötajad kindlustushüvitiseta, kirjutavad Eesti liinilendurid oma avalikus pöördumises.

    ASi Estonian Air lepinguliste esindajate vastus liinilendurite pöördumisele:

    AS Estonian Air teeb töötajatele hüvitiste väljamaksmiseks koostööd töötukassaga. Töötukassa on juba alustanud kindlustushüvitiste maksmist.

    Kui kohus kuulutab 29. detsembril välja ASi Estonian Air pankroti, saame esitada töötukassale veel selle aasta lõpus või kohe järgmise aasta alguses avaldused pankrotihüvitiste maksmiseks, mis makstakse loodetavasti välja juba jaanuaris 2016.

    Pankrotihüvitisena makstakse kõigile töötajatele (sõltumata tööstaažist) välja kuni kolme viimase töötatud kuu saamata töötasu (kuid mitte rohkem kui kolm Eesti brutopalka), saamata puhkusetasu (kuid mitte rohkem kui üks Eesti keskmine brutopalk) ning töölepingu ülesütlemisel saamata jäänud hüvitised kuni kahe kuu brutotöötasu ulatuses (kuid mitte rohkem kui üks eesti keskmine palk).

    Ülejäänud osas rahuldatakse töötajate nõuded ASi Estonian Air pankrotimenetluses.

    Estonian Airi 169 koondatud töötajast oli 129 õigus saada Eesti Töötukassalt kindlustushüvitist. Tegemist on hüvitisega, mida kogutakse muu hulgas ka töötajate endi töötasudest kinnipeetud rahast ning mida on koondamise korral õigus saada töötajal, kelle töösuhe on tööandjaga kestnud vähemalt 5 aastat, kirjutab Eesti Liinilendurite Assiotsiatsioon.
    Vastavalt seadusele saab tööandja juures 5 kuni 10 aastat töötanud koondatu ühe kuu, üle 10 aasta töötanu aga kahe kuu keskmise töötasu suuruse kindlustushüvitise.
    Töötaja, kelle töösuhe tema koondanud tööandja juures on kestnud alla 5 aasta, koondamise korral kindlustushüvitist ei saa.
    Estonian Airis on alates 2009. aastast olnud mitmeid koondamisi. Paljud töötajad aga on pärast varasemat koondamist Estonian Airis uuesti tööle saanud, kuid nende töösuhe on viimase töölepingu alusel formaalselt alla 5 aasta. Need töötajad jäävad praegu kindlustushüvitisest ilma.
    Näiteks on mitmel sellises olukorras piloodil üldstaaži isegi üle 10 aasta, samuti on nad aastaid maksnud töötuskindlustusmakseid. Estonian Airi kapten on 5 aasta jooksul maksnud töötuskindlustusmaksetena 8000 eurot.
    Estonian Air ei ole maksnud töötajatele koondamishüvitisi ega novembrikuu töötasusid. Töötajatel on saamata töötasu isegi novembri esimesel dekaadil töötatud päevade eest, mil Estonian Air veel lendas.
    Pärast Estonian Airi pankroti väljakuulutamist on töötajatel võimalus saada nn pankrotihüvitisena osa saamata töötasust (maksimaalselt 3 keskmist brutokuupalka), samuti saamata puhkusetasu (max 1 keskmine brutokuupalk), lisaks töölepingu ülesütlemisel saamata jäänud hüvitisi (max ühe keskmise brutokuupalga ulatuses).
    Ei ole veel teada kuupäeva, millal töötajatele pankrotihüvitis välja makstakse, kuid praeguse prognoosi kohaselt ei toimu see enne 2016. aastat, märgib Eesti Liinilendurite Assotsiatsioon oma avalikus kirjas.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Balti indeks tõusis jõudsalt
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Balti reguleeritud turul ja Balti alternatiivturul First North tehti kokku 6309 tehingut nind kogukäive oli Balti aktsiaturul 2 943 668,06 eurot.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.