Virtuaalreaalsus muutub üha enam reaalsuseks

16. aprill 2016, 11:15
Samsung Gear
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160416/NEWS/160419753/AR/0/AR-160419753.jpg

Virtuaalreaalsus hakkab tulevikus mõjutama mitmeid eluvaldkondi, muutudes üha praktilisemaks, kirjutab CNBC.

Palju on pööratud tähelepanu sellele, kuidas virtuaalreaalsuse (VR) seadmed nagu Oculus Rift ja HTC Vive võivad arvuti- ja konsoolimängude maailma muuta. Virtuaalreaalsusel on aga palju rohkem rakendusi.

CNBC on välja toonud sektorid, mida virtuaalreaalsus võib tulevikus tunduvalt mõjutada.

Meditsiin ja tervishoid

VR-seadmeid võib kasutada selleks, et luua simulatsioone ja stsenaariume arstide ning esmaabi andjate jaoks, ütles eriefektidega tegeleva ettevõtte Framestore’i tehnoloog Karl Woolley. „Praegu kasutatakse mannekeene. Pole põhjust, miks ei võiks kasutada virtuaalreaalsust. Seal oleks sinu käes virtuaalsed seadmed ja tööriistad,“ ütles ta.

Woolley lisas, et tippkirurgid saavad teiste riikide arste virtuaalreaalsuse abil ka treenida. VR võib tulevikus olla võtmeelement, mille abil saavad kirurgid protseduure läbi viia vaid masinaid kasutades.

„Sa võid müne teise riigi kirurgi tegevust jälgida ja samal ajal nõu anda. Potentsiaalselt oleks võimalik operatsiooni läbi viia ka teisest riigist,“ ütles ta. „See on võimalik, aga me ei ole selleni veel jõudnud.“

Haridus

Haridusvallas annab VR võimaluse õpilasi treenida. Nad saavad vahetult kogeda digitaalseid objekte, mis on kuvatud virtuaalreaalsusesse. „Näen hariduses, tervises ja heaolus väga suurt potentsiaali,“ ütles infotehnoloogia ettevõtte Engine Digitali loovjuht Richard Gallagher. „Palju annab arendada ümbritseva keskkonna tajumist. Õpilased saavad kogeda sündmusi või paiku, mis enam ei eksisteeri – näiteks dinosauruste aega. Nad saavad VRi kaudu minna riikidesse, kuhu nad füüsiliselt ei satu.“

VR arendab ka kaugõpet. 2014. aastal viidi British Columbia ülikoolis läbi loeng, mida professor andis virtuaalreaalsuse seadmeid kasutades. Õpilased olid aga virtuaalses klassiruumis.

Reisimine ja turism

Turismisektori ettevõtted kasutavad virtuaalreaalsust selleks, et teha tarbijatele mõeldud reklaami. Potentsiaalsed kliendid viiakse VRi abil sihtkohta või antakse ülevaade, milliseid elamusi reis võiks pakkuda.

„Eriti väärtuslik võiks see olla sihtkohtade puhul, mis ei ole turistide seas väga populaarsed, aga kus on vaatamisväärsused ja ilus loodus. See võib anda turistidele kindlustunde, et see on õige koht, kuhu minna,“ ütles Phocuswrighti uuringute asejuht Douglas Quinby.

Hiljuti teatas Samsung, et hakkab koostööd tegema kruiise korraldava Carnivali ja telekomifirma AT&T-ga. Eesmärk on tutvustada virtuaalreaalselt kruiisilaevu.

Teema- ja lõbustuspargid püüavad samuti uurida, kuidas tehnoloogiat kasutada. Märtsis teatas meelelahutusfirma Six Flags, et plaanib luua virtuaalreaalsuse „Ameerika mäed“, kus külastajad kannavad lõbusõitu tehes VR-seadmeid.

Disain

Virtuaalreaalsus võiks kasuks tulla ka disaineritele, kes saavad visualiseerida asju, mida ei ole veel ehitatud, selgitas Woolley. „Sa saad minna keskkonda, kuhu tahad oma objekti ehitada ja paigutada,“ ütles ta. „Kui teed filmis suurt stseeni, mis sünnib arvutiga loodud keskkonnas, saad sa VRi abiga sinna stseeni sisse. Sellest võib palju abi olla.“

Arhitektid saavad aga enne ehitise valmimist seda seest vaadata, lisas Woolley.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
16. April 2016, 01:45
Otsi:

Ava täpsem otsing