Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Angry Birdsi looja jahib Hiinast Tallinna-Helsingi tunnelile raha
Peter Vesterbacka suvel TallinnasFoto: Andras Kralla
Peter Vesterbacka, mobiilimängude maailmas Angry Birdsiga ajalugu teinud Rovio endine turundusjuht, on tänaseks juba nii palju hiina keelt omandanud, et oskab Tallinna-Helsingi tunneli plaani hiina keeles tutvustada, kirjutab Soome väljaanne Taloussanomat.
Vaja mineva 15 miljardi leidmine
Hiinast ei tundu talle sugugi võimatu, ütles Vesterbacka selle nädala hakul Hiinas toimunud
idufirmade üritusel Slush. Kevadel ütles ta, et kui minna sellist raha Hiina investoritelt küsima, siis
oleks vähemalt viisakas seda hiina keeles teha.
„Olen kõigile öelnud, et ma ei ole kunagi veel sellist raha kokku ajanud, kuid ega see 15 miljardit polegi 15 miljonist nii erinev, nulle lihtsalt rohkem,“ ütles Vesterbacka, kes kulutas suvekuud Pekingis hiina keele õppimisele.
Vesterbacka sõnul ei tekita tema tunneliehituse plaani ajakava Hiinas sugugi kahtlusi. Mõte on, et ehitus peaks algama hiljemalt 2018-2019 ja ehituse aeg oleks alla viie aasta. Ta soovib, et ka
Soomes asjale rohkem sel moel vaadataks, et tunnel võiks valmis olla juba 2020. aastate esimesel poolel, mitte alles aastal 2030.
Tema arvates võiks projekt viie aastaga valmis saada, puurimist saaks alustada mitmest kohast korraga. Olles viimasel ajal palju tunneliehituse tehnoloogiasse süvenenud, väidab ta, et tehniliselt pole tunneli rajamine probleem.
Tunnelil on Vesterbacka sõnul oluline roll Soome positsiooni määramisel maailmas. Eestis plaanitakse kiiret raudteeühendust, Hiina ehitab uut siiditeed ehk paremaid ühendusteid Hiina mandriosast Euroopasse. Tunnel parandaks selles ketis Soome positsiooni, millel oleks omalt poolt pakkuda ka Helsingi-Vantaa lennujaam.
Peale tunneliprojekti on Vesterbackal Hiinas muidki plaane ja projekte. Pärast mobiilimängude tootjast lahkumist on tema uus huviala haridus, kus tal on kaks idufirmat: Fun Academy ja Lightneer. Mõlemad sihivad suurelt Hiina turgu.
Oma Rovio päevil välja kujunenud tunnusmärgist - punasest pusast – pole Vesterbacka ka oma uutes tegemistes loobunud. Sellel pole enam kujutatud Rovio mobiilimängust tuntud vihased linnud, vaid Lightneeri kaubamärgi uus tegelaskuju. „Tänu oma punasele pusale kohtusin just Shanghai linnapeaga,“ osutas Vesterbacka, kuidas ta enda kaubamärk töötab.
Peter Vesterbacka intervjuud Äripäevale tänavu suvel Tallinnas toimunud tehnoloogiakonverentsilt Latitude59 saab
lugeda siit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.