Hea ninaga unistuste disainija

27. jaanuar 2017, 07:15
Tartu disainibüroo Neway juht Jaan Naaber osundab firma uuele logole, milles on kokku pandud jänes ja süda.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20170127/NEWS/170129935/AR/0/AR-170129935.jpg

Tartu disainibüroo Neway vähendas kaks aastat tagasi meeskonda enam kui poole võrra, loobus suvalistest sisututest tellimustest ning keskendus inimesele – kliendile ja tema loo rääkimisele.

Eestis on mitu arvamusliidrit juhtinud tähelepanu sellele, et meil leidub üksjagu huvitavaid tooteid ja teenuseid, aga neile ei osata või ei taibata lugu juurde rääkida või disainida teenust inimkeskseks.

„Meid on praegu vähem, kuid me töötame tulemuslikumalt,“ rõhutab OÜ Neway AD põhiomanik ja juht Jaan Naaber. „Üks osa tulemusest on see, mis kajastub pangaarvel, kuid tunduvalt olulisem on see, kui me näeme, et meie tööst on kliendil kasu. Selleks ongi ju Neway loodud.“

Neway loodi 2007. aasta oktoobris. „Istusin Elvas Verevi järve ääres ja mõtlesin, et nüüd on käes hetk, kui ma teen oma ettevõtte,“ meenutab Naaber. „Panin seal järve ääres paberile kirja, et eesmärk on teha asjad lihtsaks, selgeks, mugavaks ja meeldivaks. Aga sisenedes teenusdisaini ja brändingumaailma sain aru, et tegelikult ei oska ma midagi.“

Sestap läks ta kõigepealt praktiseerima teistesse ettevõtetesse turundusjuhiks. „See oli teadlik suund – uskusin, et turundusjuhil on oluline roll ettevõttes, et lihtsustada sõnumit,“ räägib Naaber. Ta töötas turundusjuhina erinevates ettevõttes kuni 2014. aasta lõpuni. Oli küll Neway omanik, ent neil aastail, kui rügas turundusjuhina palgatööl, oma firma tegevjuhtimises ei osalenud.

„Siis jõudsin arusaamisele, et südames tahan ikka tegeleda oma firmaga,“ põhjendab Naaber palgatööst loobumist. „Samas kui ma oma ettevõttesse tagasi tulin, tundsin, et see ei ole ettevõte, mille ma kunagi tegin. Inimesi oli liiga palju tööl, peamiselt vorbiti logosid ja palehigis vaadati, kuidas eelarve täis saada.“

Neways oli tööl ligi paarkümmend inimest ja ettevõte laienenud Tallinna. Esimese asjana sulges Naaber kontori Tallinnas ning vähendas töötajate arvu üle kahe korra. „Minu eesmärk ei ole laienemine, eesmärk on aidata klienti,“ toonitab Naaber. „Me visualiseerime kliendi unistuse ja räägime taustaks loo. Usk inimesse ja usk tema unistusse on minu jaoks väga tugev edasiviiv jõud. Mul läheb silm alati särama, kui näen, et see, mida me teinud oleme, läheb inimestele korda.“

Naaber ütleb, et ei tee tööd arvete pärast, vaid teeb südamega ja seda, mida teha meeldib. „Väga oluline on minna igasse projekti süvitsi sisse,“ rõhutab ta. „Pead oskama astuda nii-öelda kliendi kingadesse ja vaatama tema silmadega. Klient tahab, et me esimesest kohtumisest mõistaksime teineteist.“

Naaber peab visuaalselt üheks ilusamaks tööks ASi Tartu Terminal tanklaketti. Neway välja töötatud kontseptsiooniga Emajõe bensiinijaam avati 2015. aasta detsembris ja Raadi bensiinijaam 2016. aasta novembris. „Tellijal oli väga selge visioon, mis sellest saama peab, ja klapp nendega oli esimesest hetkest alates,“ lisab ta.

Naabri sõnul võtab ta teha vaid projekte, kus tunneb ja näeb, et kliendil on kindel siht silme ees ning tahe saavutada midagi. „Kui Sepa Jalgpallikeskus tuli minu juurde, said nad esimesel minutil vastuse, et teeme ära, ehkki ma ei teadnud sellel hetkel, kas me oleme üldse suutelised seda tegema,“ tõi ta näite.

Neway aitas kunstmurukattega ja altküttega jalgpallistaadioni ehitamiseks raha koguda. Nad tegid digitaalse lahenduse, kus inimesed said annetuse eest sümboolse ruutmeetri staadionist. Nii koguti 150 000 eurot ja Tartu sai staadioni, kus saab ka talvel jalgpalli mängida. Sepa staadioni ühisrahastuskampaania tunnustati mullu kuld- ja hõbemuna vääriliseks.

Eelmine aasta oli Newayle majanduslikult edukas, käive tõusis võrreldes 2015. aastaga 50 protsenti, 197 000 euroni. „Projekte on küll vähem, aga need on sisukamad ja mahukamad,“ märgib Naaber. „Ma tean enam-vähem kuude lõikes kuni selle aasta lõpuni, mida me teeme.“

Mõni kuu tagasi võttis Neway kasutusele uue logo, milles on kokku pandud jänese ja südame kujutis. „Jänese omadused on kiirus, loovus ja natuke spontaansust. Ja neid asju, mida me teeme, teeme me südamega,“ aitab Naaber logo lahti mõtestada.

Töönarkomaanist Naaber käis jaanuari algul esimest korda elus pikemal, kahenädalasel puhkusereisil. „Vajasin aega, et istuda soojal maal ookeani ääres ja mõelda, mis ma olen kahe aasta jooksul oma firmas suutnud ära teha,“ seletab ta. „Meile on väga hästi mõjunud see, et oleme fookuse sättinud inimesele. Tunnen, et praegu ongi see ettevõte, mida ma kunagi Verevi järve ääres istudes kavandasin: mis teeb asjad lihtsaks, selgeks, mugavaks ja meeldivaks.“

Pühendumine avaldas muljet

Riina Märtson, Tartu restorani Hõlm toitlustusjuht

Minu teada suhtlesid hotelli Lydia omanikud mitme disainibürooga, enne kui väljavalituks osutus Neway. See oli väga hea valik. Neway aitas välja töötada hotelli ja restorani kontseptuaalse osa. Meil on suur abi olnud kontseptsioonist, keda me ootame, kuidas me ootame ja kuidas me oodatava vastu võtame. Näiteks kutsume me hotelli või restorani tulevaid inimesi külalisteks, mitte klientideks.

Jaani pühendumine avaldas muljet, ta tegi endale väga põhjalikult selgeks, kuidas toimib hotelli- ja restoranimaailm. Neway on aidanud meid ka hiljem, näiteks käivitame praegu nende tehtud broneeringukeskkonda.

Juhatas kiirelt õige tarbijani

Astrid Tulik, Anni Pesusalongi omanik

Anni Pesusalong on Tartus Tasku keskuses avatud eelmise aasta juulist. Neway aitas luua tervikpilti, oluline on teada, kellele sa teed, mida sa teed ja kuidas sa teed. Neway on aidanud meil kiiremini ja lihtsamalt jõuda sihttarbijani. Neway loodud kontseptsioon ja visuaal toimivad väga hästi. Me rõhume sellele, et iga naine on ilus, särav ja eriline. Oma pesuvalikuga aitame naisel neid külgi rõhutada ja esile tuua ning suurendada naise enesekindlust.

Andis tõuke oma näo loomiseks

Regina Valge, Kiisal tegutseva Valge Pruulikoja tegevjuht

Tutvusime Jaaniga 2015. aasta hilissuvel. Mulle väga meeldisid Neway tehtud catering'i-teenust pakkuva Carmen Cateringi ja puitkellasid valmistava Woochi koduleht. Ma mõtlesin, et kui mulle juba kaks nende tehtud kodukülge sümpatiseerivad, tähendab on õige firma, mille poole pöörduda.

Jaanil on väga hea nina, tabamaks väikese firma potentsiaali. Ta andis meile väga tugeva tõuke, et teha bränd enda nägu. Meie logoks on minu käsitsi kirjutatud firma nimi, logo rõhutab isikupära ja vajadust leida oma nišš. Jaaniga kohtudes ja rääkides sai kinnitust meie varasem mõttekäik, et väga tugev trump on ettevõtte nimi. Nii sai meie brändiks Valge Pruulikoda ja sloganiks: oma kodu õlu. Me teemegi õlut oma kodus, oleme Eesti kõige väiksem pruulikoda. Enamgi veel, maksu- ja tolliamet on andnud meile tegevusloa pidada kodus ka aktsiisiladu.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. January 2017, 14:04
    Otsi:

    Ava täpsem otsing