Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuidas saada hakkama ebameeldiva inimesega?
KontorFoto: Wikimedia Commons
Kuigi kõik ei saa kõigile meeldida, tuleb aeg-ajalt kokku puutuda ka nende inimestega, kes kuidagi sümpaatsed ei tundu.
Ilmselt teab igaüks tunnet, et mõni inimene kohe kuidagi ei meeldi ning ka seda, et mõni hakkab kohe algusest meeldima ning temaga on ka omavaheline läbisaamine parem.
Ajakiri “Psychology Today” avaldas mõne aasta eest artikli, milles väidab, et otsuse, kas inimene meile meeldib või ei, teeme me valdavalt selle põhjal, missugused me ise oleme. Ehk siis: need, kes on loomult rahulikumad ega kiirusta, ei salli sageli inimesi, kes on neist suurel määral erinevad ehk näiteks väga aktiivseid ning energilised.
Põhjus on mõistetav: meil on kergem suhelda inimestega, kes on meiega sarnased, kuna suure tõenäosusega jõutakse paremini kokkuleppele ja ka teineteise mõistmine on parem. Samas ei pruugi me mõista neid, kelle käitumismall meie omast suuresti erineb ning seetõttu võib suhtlus olla raskendatud. Sellest omakorda tuleb sageli ka hinnang teistele: väga aktiivne ning suhtlemisaldis inimene võib tagasihoidlikku ja omaette hoidjat pidada ebasõbralikuks ja külmaks, samas kui viimase jaoks võib aktiivne inimene tunduda sellisena, keda ei saa tõsiselt võtta.
Tõsi, pole võimalik vältida inimesi, kes meiega sarnaselt ei käitu või maailma ei tunneta. Ettevõtjad peavad lävima väga erinevate tüüpidega, sageli ka erinevatest kultuuriruumidest, mistõttu on mõistlik teada, kuidas end häälestada, kui tead, et asju tuleb ajada ebasümpaatse inimesega. Soovitusi jagab väljaanne Entrepreneur.
Mõista, et kõik ei meeldi niikuinii. Võib tunduda küll klišee, ent siiski tuleb endale aeg-ajalt meelde tuletada, et kõik inimesed on erinevad ning kõik ei saagi kõigile meeldida. Samuti ei tohiks ennast halvasti tunda, kui mõni inimene sümpaatne ei ole – see on normaalne ning osa inimeseks olemisest.
Ole emotsionaalselt valvel. Kui tunned, et vestluspartneri jutt ei ole sulle kuidagi meeltmööda ning emotsioonid keevad üle pea, tasuks rahulikult sisse-välja hingata ning mõista, et emotsioone on võimalik kontrollida. Seda saad teha aga ainult sina ise. Ühtlasi jätab emotsionaalselt tasakaalukas inimene teistele alati parema mulje.
Keskendu jutule, mitte inimesele. Mõnikord on mõistlik endale juba kohtumise alguses sisendada, et sa kohtled kõiki inimesi, isegi kui nad sulle ei meeldi, austuse ja viisakusega. Suuna energia hoopis sellele, millest kohtumise käigus juttu tuleb ning unusta ära, et jutu rääkija sulle kuidagi ei passi. Samuti on tundeid mõistlik vaka all hoida seetõttu, et su maine võib seeläbi kannatada saada.
Ära võta isiklikult. Kui kohtud inimesega, kes sulle üldse ei meeldi, siis katsu teie suhet näha pigem distantsilt. Mõista, et tema käitumine võib tuleneda mõnest muust tema eripärast või hoopis sellest, et tal on paha tuju. Õnnetul kombel oled aga just sina see, kelle peal end välja elatakse. Käitu mõistlikult ning püüa säilitada professionaalsus. Ära ärritu ega hakka inimest süüdistama, kuna see võib asja palju hullemaks ajada ning viia arusaamatusteni. Samuti võivad sõnasõda tähele panna inimesed su ümber, kellele sa kindlasti pärast seda heas valguses ei paista. Sama kehtib ka vastupidi: kui suudad edukalt hakkama saada inimesega, kellega on keeruline suhelda, teenid plusspunkte.