Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinki IT käib levist väljas

    Tallinki IT-operatsioonide ja infrastruktuuri juht Kalev NoorFoto: Kaspar Saaremets

    Tallinki IT-osakonna jaoks normaalne, et nende andmekeskused on vahepeal levist väljas ning ujuvad sõna otseses mõttes päevast päeva ühest riigist teise.

    Tallinki IT-operatsioonide ja infrastruktuuri juht Kalev Noor tõdeb, et nende spetsiifika on tõesti veidi keerulisem kui teistel ettevõtetel, vahendab teemaveeb ITuudised.ee. Tallinki IT-lahenduste eripära on see, et need peavad toimima ka andmesideühenduseta ehk neile ei sobi pidevat ühendust nõudvad programmid ja tarkvarad.
    Maa peal võib 24 h internetiühendus tunduda iseenesestmõistetavana, kuid laeva peal toetutakse kallile ja mitte nii kvaliteetsele satelliitsidele ja võimaluse korral mobiilisetele sidevõimalustele (3G, LTE jne).
    „Meie klientide jaoks on näiteks aina olulisem internetiteenus, sest eks internet ja mobiiltelefon on ju meie regiooni loomulikud osad. Kui 5–10 aastat tagasi sooviti veel lihtsalt korraks oma mobiiltelefonist e-posti vaadata või lehti lugeda ehk olulisem oli interneti allalaadimiskiirus, siis nüüd eeldavad reisijad meilt juba ka väga head üleslaadimiskiirust. Iga meie võrku ühendatud seade on meile proovikivi – tahame, et see toimiks võimalikult efektiivselt,“ räägib Noor.
    Tallinki võrgus on igapäevaselt korraga üle 10 000 seadme ning ainuüksi üks laev kasutab 150–450 gigabaiti mobiilset võrgumahtu ööpäevas. Sellele lisaks tarbib kalda ääres laev kohati kordades rohkem sidemahtu. „Me ei ole kindlasti lihtne klient, kuid seda enam on hea koostöö telekommunikatsiooniettevõtetega meile oluline,“ märkis Noor. „Jah, IT pole meile küll tõenäoliselt nii elutähtis kui pankadele või telkoettevõtetele endile, kuid selle sujuv toimimine on meile ja meie klientidele oluline.“
    Tallinki tsentraalne IT-osakond asub Tallinnas ning nende töö on ühelt poolt toetada ettevõtte teisi divisjone Eestis, Soomes, Rootsis ja Lätis kui ka kõiki kliente, kes nende teenuseid kasutavad.
    Pikemalt saab lugeda teemaveebist ITuudised.ee.
  • Hetkel kuum
Raivo Vare Ukraina sõja majandusblogi: Putin valis Putini. Mis edasi saab?
Ukrainlaste rünnakud on kahjustanud oluliselt Vene naftatööstust, kuid Putin suudab kurnamisstrateegiaga jätkata, sest ehkki ärganud, ollakse Euroopas kaitsevaldkonnas endiselt loid ja kohati arglik, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 34. sissekandes.
Ukrainlaste rünnakud on kahjustanud oluliselt Vene naftatööstust, kuid Putin suudab kurnamisstrateegiaga jätkata, sest ehkki ärganud, ollakse Euroopas kaitsevaldkonnas endiselt loid ja kohati arglik, kirjutab vaatleja Raivo Vare oma sõjablogi 34. sissekandes.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Reisibürood: Venemaa-reiside nõudlus ei lange, kohati hoopis kasvab
Venemaa suunal töötavad reisibürood oma tegevust suurelt ei afišeeri, aga kahe sellise ettevõtte omanike sõnul neil nõudlust jagub, isegi eestlaste seas.
Venemaa suunal töötavad reisibürood oma tegevust suurelt ei afišeeri, aga kahe sellise ettevõtte omanike sõnul neil nõudlust jagub, isegi eestlaste seas.
Üha enam inimesi käib tööl autoga, ühistransport ja jalutamine jäävad kaugele maha
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.
Viimase kahekümne aastaga on jalgsi tööl käijate osatähtsus langenud ligi poole võrra, ühistransporti kasutatakse vähem ja autoga sõidetakse rohkem. Statistikaameti analüütik Tea Vassiljeva vaatas andmetele otsa ja uuris, kuidas on eestlaste töölkäimise harjumused viimastel kümnenditel muutunud.