Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Suurettevõtete olulisemad nimevahetused läbi aegade

    GoogleFoto: epa

    Kas teadsite, et Google’i nimi oli algselt BackRub ning Subway oma Pete's Super Submarines? Põnevaid nimevahetusi leiab ajaloohämarusest teisigi.

    Kuigi Eesti kinoklassikas on öeldud, et nimi meest ei riku, ei pruugi see vähemasti ettevõtete puhul päris paika pidada. Firma ja brändi nimi võib kliente nii pelutada kui ka meepotina meelitada.
    Seetõttu ei tasu ka imestada, et firmad näevad palju vaeva, et meeldejääv ja hea nimi välja mõelda. Äripäev on varasemalt ka soovitusi andnud, mil viisil võiks ettevõtte nimepanekule läheneda.
    Eelnev ei tähenda sugugi, et kohe esimese korraga õnneks läheb. Järgnevalt valik huvitavaid nimevahetusi läbi ajaloo.
    BackRubist Goolgle’iks
    On üllatav, et maailma tuntuim otsingumootor Google polnud algselt sugugi just selle nimega. Aastal 1996 asutasid Larry Page ning Serge Brin otsingumootori nimega BackRub. Näib, et asjaosalisi endid nimi suurt ei veennud, mistõttu nad vahetasid kaks aastat hiljem BackRubi Google’i vastu välja. Google on oma nime saanud matemaatilise termini googol järgi, mis tähendab 10 astmel 100 ehk 1 saja nulliga. Ettevõtte teatel tähendab see, et otsingumootori ülesanne on koondada lõputus koguses informatsiooni.
    Research in Motionist BlackBerryks
    Aastal 1984 loodi Research in Motion, ettevõte, mis oli Põhja-Ameerikas esimene juhtmeta tehnoloogia arendaja. 2013. aastal teatas ettevõte, et võtab oma tuntuima toote eeskujul endale nimeks BlackBerry. Ühtlasi peaks see olema üks paljudest ponnistustest päästa kunagi ülikuulsat telefonibrändi.
    Blue Ribbonist NIKE-ks
    NIKE-t, mille loojad asutasid ettevõtte nii, et sel oli pangas algselt vaid 1200 dollarit, teati kunagi kui Blue Ribbonit. Esiti oli tegu Jaapani jalatsibrändi Onitsuka Tiger edasimüüjaga. Õige pea otsustas firma aga hakata ise spordijalatseid tootma ning selle nimeks sai NIKE, Kreeka võidujumalanna järgi. Muuhulgas on huvitav märkida, et nime NIKE ei hääldata ega käänata ameerikapäraselt, vaid nime kirjapildi järgi.
    AuctionWebist eBayks
    eBay asutati 1995. aastal ning algselt oli portaali nimi AuctionWeb ehk oksjoniveeb. Viimane oli üks Pierre Omidyari ettevõtte eBay Internet neljast saidist. Teised kolm olid reisiveeb, šoppingusait ning Ebola viiruse kohta infot andev kodulehekülg. Kuivõrd AuctionWeb oli neist tuntuim ning meedia kirjutas sellest sageli, nimetades seda sealjuures eBayks, otsustas ettevõte, et võtab selle nime ka ametlikult kasutusele. 
    Pete's Super Submarinesist SUBWAYks
    Aastal 1965 avati USAs, Connecticuti osariigis asuvas Bridgeporti linnas võileivakohvik Pete’s Super Submarines, mis müüs esimese tegutsemispäevaga 312 võileiba. Aasta hiljem otsustas ettevõte, et nimi vahetatakse välja kaasasutaja Peter Bucki auks. Nüüd ehtisid võileivaputkasid Doctor's Associatesi sildid. Nimi tulenes sellest, et Buckil oli doktorikraad ning ta lootis, et võileivaäri aitab tal õppelaenu tagasi maksta.
    Paraku ei olnud Pete’s Super Submarinesi ega Doctor’s Associatesi nimed eriti edukad ning erinevalt võileibadest, ei läinud need külastajatele eriti peale. Seda mõistes, otsustasid Buck ning ettevõtte kaasasutaja Fred DeLuca, et panevad ettevõttele nime Subway.
    Confinityst PayPaliks
    Algselt Palm Piloti nime kandnud ettevõte sai 1998. aastal nimeks Confinity, mis tekkis kahe ingliskeelse sõna confidence (usaldus – toim) ja infinity (lõpmatus – toim) kokku liitmisel. Aasta hiljem muutus Confinity aga PayPaliks, kuna ettevõtte üks arendajatest tuli välja võimalusega saata arveid e-maili teel.
    Jerry's Guide to the World Wide Webist Yahooks
    Stanfordi Ülikooli doktorandid Jerry Yang ning David Filo tahtsid tulla välja maailma suurima otsingumootoriga ning nimetasid selle algselt Jerry's Guide to the World Wide Webiks. Nimi vahetati aga üsna kähku välja ning sellest sai Yahoo.
    Lucky and GoldStarist sai LG Electronics
    Lõuna-Korea tehnoloogiaettevõte LG kandis algselt nime Lucky. Ettevõte sai alguse 1947. aastal ning esiti tootis muuhulgas ka kosmeetikat. Hiljem asutas ettevõte brändi GoldStar, mis tootis elektroonikavidinaid.
    Jõudmaks Lääne turule ning olemaks meeldejääv, otsustas firma oma nime 1995. aastal lühendada LG-ks. Samal aastal võeti kasutusele ka slogan “Life’s Good”, mille initsiaalid on samuti LG.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Baltic Horizoni renditulust kadus kolmandik
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Kinnisvarafond Baltic Horizon Fund teenis esimeses kvartalis 33% vähem renditulu ning fond langes kahjumisse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Investeering iseendasse: kuidas juhina tööturul oma väärtust tõsta?
Tänapäeva konkurentsitihe tööturg nõuab juhtidelt pidevat enesearengut ja oskuste uuendamist. EBSi täiendkoolitusprogrammid pakuvad võimalust enda professionaalset väärtust tõsta, arendades samal ajal vajalikke oskusi, mis aitavad silma paista nii praegustele kui tulevastele tööandjatele. Programmide mitmekesisus võimaldab juhtidel spetsialiseeruda konkreetses valdkonnas, nagu finantsjuhtimine, ESG juhtimine või coaching.
Tänapäeva konkurentsitihe tööturg nõuab juhtidelt pidevat enesearengut ja oskuste uuendamist. EBSi täiendkoolitusprogrammid pakuvad võimalust enda professionaalset väärtust tõsta, arendades samal ajal vajalikke oskusi, mis aitavad silma paista nii praegustele kui tulevastele tööandjatele. Programmide mitmekesisus võimaldab juhtidel spetsialiseeruda konkreetses valdkonnas, nagu finantsjuhtimine, ESG juhtimine või coaching.