Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink lõi Helsingis börsikella

    Täna noteeriti Helsingi börsil Eesti laevafirma Tallink, mille aktsia on viimase poole aasta jooksul jooksul kerkinud enam kui viis protsenti.

    Aktsia hinda on kergitanud nii uudis Helsingi börsil noteerimise kohta, kuid ka erinevate Tallinkiga seotud isikute aktsiate kokkuostud.
    Helsingis olev Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene ütles täna Äripäeva hommikuprogrammis, et soomlased tunnevad Tallinki hästi, omasemaks aitab seda teha neile ehk see, et Tallinki uus laev Tellitakse Soome Rauma laevatehasest.
    Täna läheb lahti Tallinki aktsiate kauplemine Helsingi börsil üle pikkade-pikkade aastate. Kuidas teil tänane päev sisustatud on, kui suur huvi on?
    Huvi on suur olnud, tegelikult Tallink on teinud road-show’d erinevates riikides, ka Soomes ja Helsingis. Loodame, et esimene päev on aktiivne. FDRa ehk Soome väärtpaberite hoidmistunnistusi on Soome depositooriumis kogunenud üsna suur hulk miljoneid, nii et likviidsust peaks olema piisavalt ja ootame aktiivset kauplemispäeva.
    Mida investorid või Soome meedia on siiamaani küsinud?
    Tegelikult on Soome meedia ja Soome üldse üsna hästi kursis sellega, mis Tallink teeb. Teadupärast omandas Tallink kaksteist aastat tagasi Silja Line'i, nii et Tallinki tegemised on soomlastele väga hästi teada ja tuntud. On loomulikult tehtud võrdlusi meie konkurentidega, kus on Tallinki tulemusi esile toodud kui oluliselt paremaid. Meie ülesanne on seda head renomeed hoida ja tõestada, et Tallink on suuteline tagama häid finantstulemusi ja maksma investoritele head dividendi.
    Pikaajalise Soome majanduslehe Kauppalehti lugejana ma vaatan, et Viking on ikkagi olnud nagu rohkem oma ja Tallink on siis nagu „virolainen“ – Eesti ettevõte. Kas nüüd võib Tallink täitsa omaks saada soomlastele?
    No eks näis. Meid on küll viimaste nädalate jooksul väga kiidetud seetõttu, et me oleme otsustanud oma järgmise laeva tellida Raumast ja seal on samuti toodud võrdlus Viking Line’iga, kes otsustas oma järgmise laeva tellida Hiinast. Nii et ajakirjandusväljaanded, ka seesama Kauppalehti, on välja toonud selle, et Tallink saab ilmselt nüüd rohkem soomlastele omaks.
    See oli teil väga õige samm. Kas kinnitate, et see oli kindlalt majanduslik otsus, et Hiinaga võrreldes te ei valinud natukene kallimat Rauma tehast?
    Me isegi ei küsinud tegelikult Hiinast hinnapakkumist. Me võtsime hinnapakkumised Euroopa laevatehastest ja hinna ning kvaliteedi varasema kogemuse suhtes oli Rauma lihtsalt kõige konkurentsivõimelisem. Seal olid ka muud aspektid, näiteks kui Megastar on ehitatud Turus, siis Turust oleks saanud laeva kõige varem alles 2026. aastal, kuna lihtsalt laevatehasel on nii palju tellimusi ees. Nii et seal on erinevaid aspekte, mis sellistel juhtudel mängima hakkavad. Üks on hind, loomulikult kvaliteet, aga ka see, milline praegu üldse on ühe või teise laevatehase võimalus laevu ehitada ja laev üle anda.
    Rauma laevatehases on ka kuuldavasti päris palju eesti keelt kuulda.
    Absoluutselt, see on üks suur pluss. Kindlasti see, kui järgmine laev tuleb Raumast, tähendab väga palju tööd ka Eesti ehitajatele, nii et seal on mitu positiivset tegurit.
    Küsin Helsingis kauplemise kohta. Seppo Saari, üks tuntumaid Soome investorid, on arvanud, et Tallink saab juurdeehk paarsada soomlasest aktsionäri. Mis te ise ootate, mis on konkreetselt selle kauplemise mõju?
    No esiteks on juba tulnud tegelikult juurde pea kolmsada aktsionäri sellega, et me otsustasime oma Silja Line'i Soome ja Rootsi töötajaid premeerida nendesamade hoidmistunnistustega. Aga mis seal täpselt juhtuma hakkab, eks seda näeb lähiajal. Kui me võrdleme Tallinna ja Helsingi börsi suuruste vahet, siis ilmselgelt Soomes on oluliselt suurem hulk aktsionäre, likviidsus on oluliselt parem, nii et Tallink on kindlasti kättesaadavam lihtsamini ja ilmselt ka atraktiivsem nii mõnelegi soove investorile, kes seni pole Tallinki peale võib-olla mõelnud.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Eesti parim juht: karjumises pole ma kunagi hea olnud
Eesti parimaks juhiks valitud IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omaniku ja juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on raskete otsuste tegemise juures kõige olulisem viisakas kommunikatsioon ja inimlik selgitamine. Talle meenus vaid üks kord, mil ta ise on häält tõstnud.
Eesti parimaks juhiks valitud IT-ettevõtja, OIXIO Groupi omaniku ja juhatuse esimehe Ivo Suursoo sõnul on raskete otsuste tegemise juures kõige olulisem viisakas kommunikatsioon ja inimlik selgitamine. Talle meenus vaid üks kord, mil ta ise on häält tõstnud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Setod protestivad: Koidula piiripunktis ootab sadu veokeid, riik tahab selle aga ööseks sulgeda
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riigi plaan sulgeda Koidula piiripunkt öiseks ajaks on Setomaa vallajuhid tigedaks ajanud, kirjutab Logistikauudised.
Riik süstib Hinrikuse ja Tamkivi fondi 10 miljonit riskiraha
SmartCapi Riskikapitalifond osaleb 10 miljoni euro suuruse investeeringuga kogenud asutajate juhitud Plural Fund II 500 miljoni euro suuruses rahastusringis.
SmartCapi Riskikapitalifond osaleb 10 miljoni euro suuruse investeeringuga kogenud asutajate juhitud Plural Fund II 500 miljoni euro suuruses rahastusringis.