Eestisse aitab turiste tuua hinnakujundus ja teenuste hea kvaliteet, ent ka seda eriala õppinud inimeste hulga suurenemine, kirjutab kõrg- ja kutsehariduse kvaliteediagentuuri juhataja Heli Mattisen.
![Heli Mattisen](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=8b24ca79-0f53-56db-9563-d37954ead5c2&width=3840&q=70)
- Heli Mattisen Foto: Erakogu
Sel suvel leidsid tee Eestisse ka lõunaeurooplased, kes pagesid kuumalaine eest karge põhjamaise suve rüppe, tuues tulu nii turismi- ja majutuseettevõtetele kui ka riigikassasse. Paraku on ilma pea võimatu prognoosida, veel vähem juhtida. Sestap tuleb turistide Eestisse meelitamiseks kasutada muid hoobasid. Üks on kindlasti hinnakujundus, teine – teenuste kvaliteet.
Kui palju turist siia raha jätab, sõltub siinviibitud ajast. Me peame Eesti atraktiivsust igati suurendama. Riigimeestel tasub majutusteenuste käibemaksutõstmisel järele mõelda, kas loodetav kasu ikka korvab külastajate vähenemisest tuleneva kogukahju.
Mulje on ülioluline
Korduvkülastuste tekkimiseks on väga oluline kliendi teenindamine: mis mulje jääb külalisele Eestist ja eestlasist, kas tema vastu ollakse sõbralikud, kas temaga tegeletakse professionaalselt ja innuga. On suur vahe, kas teenindaja on ajutiselt (suvine) tudeng, kes kogub talveks parema korteri jaoks seemneraha, või professionaalne oskustega teenindaja, kes näeb kliendi soove ja vajadusi ning oskab neile ka lahenduse leida.
Turismimajanduse erialal õppijate nappus paneb koolid üha rohkem pöörama tähelepanu õppekvaliteedile. Üha olulisemaks muutub õppe vastavus tööturu vajadustele, õppijate ja tööandjate rahulolu tagamine, võimalus töö ja pere kõrvalt õppida ning õppejõudude pidev koolitus ja arendus.
Kutsehariduse maine paraneb
Võrreldes 2008. aastaga on kutsehariduse maine põhikooli lõpetajate seas pisut paranenud. Kutsehariduse puhul usutakse stabiilse töökoha, kuid mitte kõrge sissetuleku saamisse. Teisalt suureneb aastast aastasse nende õppijate arv, kes on pärast kõrghariduse saamist otsustanud omandada kutse. Ja vastupidi – suur osa turismi- ja majutusteeninduse valdkonna kutseõppijatest jätkab õpinguid kõrgkoolis.
Tööandjad ootavad kõrgkooli lõpetajatelt eelkõige praktilisi oskusi, kursisolekut valdkonna tegelike oludega ning tehnoloogiliste uuendustega. Õpetamisel peetakse oluliseks, et õppija omandaks suhtlemis- ja meeskonnatööoskused ning teised üldkompetentsid, aga ka teadmised teenindusest, töökultuurist, viisakusest ning kindlasti ka loovat mõtlemist jmt. Kõigil neil teemadel võiks antava hariduse kvaliteet olla alati parem kui ta on.
Turismil on Eestis perspektiivi. Järelikult on perspektiivi ka selle õpetamisel.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele