• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 01.02.17, 06:15

Uue hiiglase sünd

Tallinki suuromanike huvi Eesti ühe suurema teedeehitaja ostu vastu võib pealiskaudsel vaatlusel tunduda üllatav, kuid sissevaade paljastab, et Pandil ja Hanschmidtil võib olla sündinud uus suur plaan, kirjutab toimetaja Harry Tuul.
Harry Tuul
  • Harry Tuul Foto: Andras Kralla
Nädala alguses selgus, et Tallinki suuromanik Infortar tahab osta teedeehitaja TREV-2 Grupi ning ootab praegu konkurentsiametilt rohelist tuld. Veidi varju on aga jäänud, et Infortar juba omab üht ehitusfirmat.
Nimelt tuli koos Eesti Gaasi ostuga paketis kaasa omas vallas tunnustatud ja edukas aktsiaselts EG Ehitus. Firma, mille põhitegevus on vee-, kanalisatsiooni-, sooja- ja gaasitorustike ehitus, aga ka näiteks katlamajade ehitus, projekteerimine ning remonditööd.
Seega omandades EG Ehituse kõrvale TREV-2 Grupi tekib Infortari portfelli laia haardega taristufirma, mis suudab pakkuda nii trassi- kui ka teetöid. Mis plaan Infortaril selle ettevõttega on, praegu teada ei ole, kuid selline ettevõte oleks konkurentsivõimeline näiteks ilmselt sajandi suurimaks kujuneval Rail Balticu projekti hankel. Konkurendid juba sosistavad, et kui Infortar lisaks oma portfelli ka mõne üldehitusfirma, oleks Eesti mõistes uus hiiglane sündinud. Ja rahastusperioodi 2014-2020 euroraha, mis ehitusprojektidesse suunduvad, on Eesti poole alles teel.
Oletusele Ain Hanshmidti, Enn Pandi ja Kalev Järvelillele suurest plaanist annavad aluse varasemad teod ja ideed. Need mehed ei tee väikesi asju. Kui juba, siis suurelt. Ilmekaim näide on muidugi Silja ost Tallinki poolt kümmekond aastat tagasi, aga nende plaanidesse on kuulunud ka näiteks Estonian Airi ost ning nad on omandanud Eesti Gaasi.
Hanshmidt ise on plaanidest rääkides esialgu pigem napisõnaline ja ettevaatlik. „Kui enamusosaluse saame, siis võtame. Kui enamusosalust ei saa, siis ei võta,“ üles Hanschmidt sel nädalal Äripäevale. „Kunagi Estonian Airist ka rääkisime, et tahame ja ostame, aga pärast ei saanud. Ei taha enne ära sõnuda. Elu näitab, et ei saa varem seletama hakata.“
Igatahes on Infortarist kasvanud üks Eesti elujõulisemaid, aga ka heas mõttes agressiivsemaid ettevõtteid, mis on laevanduse kõrval investeerinud ka logistikasse, energeetikasse, trükitööstusse, ehitusse ja mitmesse teise valdkonda. Ettevõtte enda teatel paigutati mullu raha koguni 343 miljonit eurot. „Oli investeeringute aasta, suurim peale Silja Line'i soetamist kümme aastat tagasi,“ ütles Hanschmidt ise uhkusega. Nii ongi juba tähele pandud, et Infortarist on saanud kiiresti arenev ettevõte, mis investorile peaks olema huvitavam kui börsil noteeritud Tallink. Elame, näeme.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele