• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 23.07.17, 07:30

Mida hiinlased tahavad?

Hiina turist on kliendisegment, kel on võõrustajatele kindlad ootused, kirjutab Eesti Turismifirmade Liidu president Külli Karing.
Külli Karing
  • Külli Karing Foto: Erakogu
Hiina turisti ootavad ühtmoodi võrdselt külla nii ameeriklased kui eurooplased; samuti paljud teised Aasia riigid, mis on veel endiselt hiinlaste populaarseim reisisihtkoht. Seetõttu tervitab Eesti turismisektor soojalt 13 uue viisakeskuse avamist Hiinas.
Viisa tagamine on Hiina turisti Eestisse meelitamiseks olnud siiani üks võtmeküsimusi. Konkureerime väärt külaliste saamiseks sisuliselt kogu maailmaga, Euroopas nii kuulsate turismimaade Itaalia ja Prantsusmaaga kui ka  Ida-Euroopa ja Skandinaaviaga. Ent ainuüksi viisa taotlemise mugavamaks tegemisest ei piisa. Tõenäoliselt iseseisvalt tuleb sellisele mõttele, et läheks Eestit avastama, vaid mõni üksik hiinlane, seega peame ise olema aktiivsed, et neid siia kutsuda.
#Tsitaat"
Tasub kaaluda ühise hiinlastele suunatud kvaliteedimärgi loomist
Autor:Külli Karing
Eesti kui sihtkoha turundamine Hiinas on üks parimaid näiteid sellest, kuidas ühes ettevõtlussektoris tegutsevad firmad ja riik seljad kokku panevad ja ühise eesmärgi nimel tööd teevad. Alates 2010. aastal Shanghais toimunud EXPO maailmanäitusest on Eesti turismiettevõtted koos EASiga käinud igal aastal Hiinas Eesti tutvustamisüritusi ja seminare korraldamas, et luua kontakte kohalike reisikorraldajatega ning inspireerida neid turiste siia saatma. Turismiettevõtteid on viimased seitse aastat sellesse investeerinud, tunnetanud kohalikku kultuuri ja õppinud kombeid, et ühel päeval kaugete külaliste tulekuks valmis olla.
Tean omast kogemusest, et Hiina turg on täis väljakutseid ning nõuab pikka kannatust. Võtame kas või hiinlaste maksedistsipliini – see on kohutav! Ent vaadates statistikat, on näha, et järjepidevus hakkab ennast vaikselt ära tasuma. Viimasel aastal on Eestis ööbinud Hiina turistide arv tõusnud 24%, mis on riikide lõikes üks suurimaid kasve.
Nõudmistega tuleb arvestada
Siiski tuleb arvestada, et Hiina turist on kliendisegment, kel on võõrustajatele kindlad ootused. Need algavad juba väikestest asjadest, näiteks võiks Eesti turismiväravad – lennujaamad, sadamad ja muud transpordisõlmed – varustada hiinakeelsete siltidega. Kuna Hiina turist ei ole harjunud ingliskeelse keskkonnaga, on omakeelsed viidad ja juhised talle olulised. Mujal maailmas on see juba tehtud. Lisaks tasub teada reisivate hiinlaste kombestikku ja eripärasid. Näiteks valivad hiinlased majutuspaika selle järgi, kas tubades on olemas veekeedukann. See on oluline nii kiirnuudlite igapäevaseks valmistamiseks kui ka vee keetmiseks, sest hiinlane joob reisil olles keedetud sooja vett.
Tõsine teema, mille kallal tuleb kõvasti tööd teha, on hiina keelt valdavad giidid. Tallinnas tegutseb 5-6 kogemustega hiinakeelset giidi. Vaja oleks aga vähemalt kolm korda rohkem, sest hiinlast köitvaid atraktsioone meil jagub.
Oma esimese Euroopa ringreisi teeb hiinlane tavaliselt marsruudil Pariis–Berliin–London–Rooma, et näha maailmakuulsaid ikoonilisi vaatamisväärsusi. Järgmisel Euroopa reisil jõuab ta ka Skandinaaviasse ning Ida-Euroopasse. Eestis on Hiina turisti jaoks ikooniline maamärk kindlasti Tallinna vanalinn. Hiinlaste reisimise väga oluline osa on ostlemine, et kodustele kingitusi viia, ent neile meeldib ka puhas loodus. Kui keskmine eestlane vaatab hommikul enne õue minekut termomeetrit ja teeb oma riietumisotsused vastavalt sellele, siis keskmine linnastunud hiinlane vaatab õhusaastenäitajaid ning hullemal päeval jääb koju. Seetõttu oskab ta hinnata meie metsade-rabade ja ka linnade puhast õhku.
Et suurendada Hiina turistide silmis usaldusväärsust, tasub kaaluda ühise hiinlastele suunatud kvaliteedimärgi loomist. Selle alla võiks koondada Hiina kogemusega turismiettevõtted ja -teenused. Mitmes Euroopa riigis on selline märk juba olemas ning töötab hästi. Teeme ära!

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele