• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,65
  • 23.07.17, 07:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida hiinlased tahavad?

Hiina turist on kliendisegment, kel on võõrustajatele kindlad ootused, kirjutab Eesti Turismifirmade Liidu president Külli Karing.
Külli Karing
  • Külli Karing
  • Foto: Erakogu
Hiina turisti ootavad ühtmoodi võrdselt külla nii ameeriklased kui eurooplased; samuti paljud teised Aasia riigid, mis on veel endiselt hiinlaste populaarseim reisisihtkoht. Seetõttu tervitab Eesti turismisektor soojalt 13 uue viisakeskuse avamist Hiinas.
Viisa tagamine on Hiina turisti Eestisse meelitamiseks olnud siiani üks võtmeküsimusi. Konkureerime väärt külaliste saamiseks sisuliselt kogu maailmaga, Euroopas nii kuulsate turismimaade Itaalia ja Prantsusmaaga kui ka  Ida-Euroopa ja Skandinaaviaga. Ent ainuüksi viisa taotlemise mugavamaks tegemisest ei piisa. Tõenäoliselt iseseisvalt tuleb sellisele mõttele, et läheks Eestit avastama, vaid mõni üksik hiinlane, seega peame ise olema aktiivsed, et neid siia kutsuda.
#Tsitaat"
Tasub kaaluda ühise hiinlastele suunatud kvaliteedimärgi loomist
Autor:Külli Karing
Eesti kui sihtkoha turundamine Hiinas on üks parimaid näiteid sellest, kuidas ühes ettevõtlussektoris tegutsevad firmad ja riik seljad kokku panevad ja ühise eesmärgi nimel tööd teevad. Alates 2010. aastal Shanghais toimunud EXPO maailmanäitusest on Eesti turismiettevõtted koos EASiga käinud igal aastal Hiinas Eesti tutvustamisüritusi ja seminare korraldamas, et luua kontakte kohalike reisikorraldajatega ning inspireerida neid turiste siia saatma. Turismiettevõtteid on viimased seitse aastat sellesse investeerinud, tunnetanud kohalikku kultuuri ja õppinud kombeid, et ühel päeval kaugete külaliste tulekuks valmis olla.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tean omast kogemusest, et Hiina turg on täis väljakutseid ning nõuab pikka kannatust. Võtame kas või hiinlaste maksedistsipliini – see on kohutav! Ent vaadates statistikat, on näha, et järjepidevus hakkab ennast vaikselt ära tasuma. Viimasel aastal on Eestis ööbinud Hiina turistide arv tõusnud 24%, mis on riikide lõikes üks suurimaid kasve.
Nõudmistega tuleb arvestada
Siiski tuleb arvestada, et Hiina turist on kliendisegment, kel on võõrustajatele kindlad ootused. Need algavad juba väikestest asjadest, näiteks võiks Eesti turismiväravad – lennujaamad, sadamad ja muud transpordisõlmed – varustada hiinakeelsete siltidega. Kuna Hiina turist ei ole harjunud ingliskeelse keskkonnaga, on omakeelsed viidad ja juhised talle olulised. Mujal maailmas on see juba tehtud. Lisaks tasub teada reisivate hiinlaste kombestikku ja eripärasid. Näiteks valivad hiinlased majutuspaika selle järgi, kas tubades on olemas veekeedukann. See on oluline nii kiirnuudlite igapäevaseks valmistamiseks kui ka vee keetmiseks, sest hiinlane joob reisil olles keedetud sooja vett.
Tõsine teema, mille kallal tuleb kõvasti tööd teha, on hiina keelt valdavad giidid. Tallinnas tegutseb 5-6 kogemustega hiinakeelset giidi. Vaja oleks aga vähemalt kolm korda rohkem, sest hiinlast köitvaid atraktsioone meil jagub.
Oma esimese Euroopa ringreisi teeb hiinlane tavaliselt marsruudil Pariis–Berliin–London–Rooma, et näha maailmakuulsaid ikoonilisi vaatamisväärsusi. Järgmisel Euroopa reisil jõuab ta ka Skandinaaviasse ning Ida-Euroopasse. Eestis on Hiina turisti jaoks ikooniline maamärk kindlasti Tallinna vanalinn. Hiinlaste reisimise väga oluline osa on ostlemine, et kodustele kingitusi viia, ent neile meeldib ka puhas loodus. Kui keskmine eestlane vaatab hommikul enne õue minekut termomeetrit ja teeb oma riietumisotsused vastavalt sellele, siis keskmine linnastunud hiinlane vaatab õhusaastenäitajaid ning hullemal päeval jääb koju. Seetõttu oskab ta hinnata meie metsade-rabade ja ka linnade puhast õhku.
Et suurendada Hiina turistide silmis usaldusväärsust, tasub kaaluda ühise hiinlastele suunatud kvaliteedimärgi loomist. Selle alla võiks koondada Hiina kogemusega turismiettevõtted ja -teenused. Mitmes Euroopa riigis on selline märk juba olemas ning töötab hästi. Teeme ära!

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele