Nike’i tulevikutellimused jäid juba kolmandat korda järjest analüütikute prognoosidele alla. Maailma suurim jalatsitootja seisab Põhja-Ameerikas silmitsi taaselustuva konkurentsiga Adidase poolt ning ühtlasi valmistab muret ettevõtte korvpallikaupade sektor.
- Nike korvpallijalats Foto: EPA
Kuigi
Nike teatas oodatust paremast kvartali müügitulust ja kasumist, kukkus ettevõtte aktsiahind eile turu sulgemise järgselt 4,4%, 52,90 dollarile. Tegemist on
Dow Jonesi kehvima käekäiguga aktsiaga, olles sellel aastal kukkunud ligi 11%.
Nike ja ettevõtte Jordani bränd kontrollivad jätkuvalt USA jalatsiturgu, kuid rivaalid nagu
Adidas ja Under Armour ohustavad firma dekaadide pikkust turuliidri positsiooni üha enam.
Nike on palju turuosa korvpalli kategoorias kaotanud Under Armourile, peale seda, kui viimane palkas 2013. aastal Golden State Warriorsi mängija Stephen Curry oma reklaamnäoks. Adidas on aga edu saavutanud peamiselt moejalatsitega, mida on reklaaminud kuulsused nagu näiteks Kanye West. Vastukaaluks on Nike pakkunud soodsamaid versioone oma LeBron Jamesi ja Kevin Duranti korvpallijalanõudest, kuid see on vähendanud ettevõtte kogukasumit.
Ettevõte prognoosis, et 2016. aasta septembri kuni 2017. aasta jaanuari tellimused ehk “tulevikutellimused” kasvavad 7%. Tegemist on väikseima oodatava kasvuga viimase viie kvartali jooksul. Analüütikud prognoosisid, et tuleviku tellimused kasvavad 8%, selgub Consensus Metrixi andmetest.
Nike'i netokasum kasvas 5,9%, 1,25 miljardile dollarile ehk aktsiakasum oli 73 senti. Reutersi küsitletud analüütikud prognoosisid keskmiseks kasumiks 56 senti aktsia kohta.
Ettevõtte müügitulu kasvas 7,7%, 9,06 miljardile dollarile, ületades sellega analüütikute prognoose, milleks oli 8,87 miljardit dollarit.
Seotud lood
Maailma suurim spordikaupade tootja Nike avalikustas teisipäeval enda majandusaasta kolmanda kvartali tulemused, mis pidid andma selgema signaali, kuhu suunas firma liigub. Paraku tegid need vee vaid sogasemaks ja firma on senisest rohkemgi pessimistide ja optimistide kahe tule vahel.
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.