Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nike on USAs oma turuosa kaotamas
Nike korvpallijalatsFoto: EPA
Nike’i tulevikutellimused jäid juba kolmandat korda järjest analüütikute prognoosidele alla. Maailma suurim jalatsitootja seisab Põhja-Ameerikas silmitsi taaselustuva konkurentsiga Adidase poolt ning ühtlasi valmistab muret ettevõtte korvpallikaupade sektor.
Kuigi
Nike teatas oodatust paremast kvartali müügitulust ja kasumist, kukkus ettevõtte aktsiahind eile turu sulgemise järgselt 4,4%, 52,90 dollarile. Tegemist on
Dow Jonesi kehvima käekäiguga aktsiaga, olles sellel aastal kukkunud ligi 11%.
Nike ja ettevõtte Jordani bränd kontrollivad jätkuvalt USA jalatsiturgu, kuid rivaalid nagu
Adidas ja Under Armour ohustavad firma dekaadide pikkust turuliidri positsiooni üha enam.
Nike on palju turuosa korvpalli kategoorias kaotanud Under Armourile, peale seda, kui viimane palkas 2013. aastal Golden State Warriorsi mängija Stephen Curry oma reklaamnäoks. Adidas on aga edu saavutanud peamiselt moejalatsitega, mida on reklaaminud kuulsused nagu näiteks Kanye West. Vastukaaluks on Nike pakkunud soodsamaid versioone oma LeBron Jamesi ja Kevin Duranti korvpallijalanõudest, kuid see on vähendanud ettevõtte kogukasumit.
Ettevõte prognoosis, et 2016. aasta septembri kuni 2017. aasta jaanuari tellimused ehk “tulevikutellimused” kasvavad 7%. Tegemist on väikseima oodatava kasvuga viimase viie kvartali jooksul. Analüütikud prognoosisid, et tuleviku tellimused kasvavad 8%, selgub Consensus Metrixi andmetest.
Nike'i netokasum kasvas 5,9%, 1,25 miljardile dollarile ehk aktsiakasum oli 73 senti. Reutersi küsitletud analüütikud prognoosisid keskmiseks kasumiks 56 senti aktsia kohta.
Ettevõtte müügitulu kasvas 7,7%, 9,06 miljardile dollarile, ületades sellega analüütikute prognoose, milleks oli 8,87 miljardit dollarit.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.