• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 06.11.16, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltia Airlines – 27 aastat tegevust, ent mitte ühtegi reisijat

Aastal 1989 rajatud USA lennufirma Baltia Airlines pole vaatamata 27 tegevusaastale sõidutanud mitte ühtegi reisijat.
Boeing 747
  • Boeing 747
  • Foto: epa
On aasta 1989. Ilmavalgust näeb Baltia Airlines, mille nišš on algusest peale selge: pakkuda otselende üle Atlandi ookeani USA suurlinnadest Euroopa suurlinnadesse, näiteks New Yorgist Sankt Peterburgi, kirjutab Telegraph. Lisaks sellele vajadusel ka puhkusereise. Baltia Airlinesi ametlik kodulennujaam on John F Kennedy (JFK) nimeline rahvusvaheline lennujaam. Teine lennubaas on ettevõttel Michiganis, Willow Runi nimelises lennujaamas.
Kogu loo juures tundub kummaline aga see, et lennufirmal pole siiani ühtegi klienti olnud. Nimelt ootab Baltia Airlines siiamaani USA lennundusametilt tegevusluba. Viimane pole luba andnud juba 27 aastat ning lennufirma on luba taotlenud selle aja jooksul seitse korda.
Michigani kohaliku raadio andmeil on ettevõttele kuuluvate lennukite puhul probleeme päästeliugteede kasutamisega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Möödunud kuul teatas Baltia Airlines, et viib oma tegevuse JFK lennujaamast üle üksnes Michigani, kuna seal asub USA lennundusamet ning ilmselt on luba nii lihtsam taotleda.
Baltia pole 27 tegevusaasta jooksul teeninud ühtegi senti käivet, rääkimata kasumist. Selle asemel on ettevõttele kuhjunud 119 miljoni suurune võlg.
Hüvasti, viimane lennuk
Käesoleva aasta märtsis teatas ettevõte, et loobub oma viimasest lennukist, 37 aastat vanast Boeing 747st. Õigupoolest tegi nimetatud teraslind vaid ühe lennu: Michigani Willow Runi lennujaamast samas osariigis asuvasse hoolduspunkti.
Ettevõte teatas toona, et loodab rentida uuema lennuki, et kiirendada tegevusloa saamist. 
See pole aga veel kõik. Samal ajal jõudis USA meediasse uudis, et Baltia Airlinesi juht Barry Clare on käitunud justkui “isehakanud börsimaakler”, kes püüab ettevõtte aktsiaid investoritele maha sokutada.
Ettevõte ise lükkas sellised kuuldused mõistagi ümber ja rõhutas, et Clare pole ühtegi seadust rikkunud ning töötab väsimatult selle nimel, et ettevõte lõpuks ometi käima lükata.
Ootab jätkuvalt investoreid
Lennufirma viimane ametlik teadaanne tuleb selle aasta maikuust, mil ettevõte teatas, et loodab jätkuvalt saada tegevusluba. Samuti tegeletakse aktiivselt sellega, et leida investoreid, et soetada või rentida uuemad lennukid, mis peaksid aitama kiirendada tegevusloa saamist.
“Ma tahan, et kõik meie investoreid teaksid, et me teeme tööd selle nimel, et saavutada oma eesmärk ehk Baltia käimalükkamine,” ütles ettevõtte president Russell Thal.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele