• OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,4%6 059,62
  • DOW 30−0,42%43 963,44
  • Nasdaq −0,53%19 929,14
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,91
  • OMX Baltic0,18%270,33
  • OMX Riga0,49%872,14
  • OMX Tallinn−0,03%1 709,94
  • OMX Vilnius0,22%1 057,84
  • S&P 500−0,4%6 059,62
  • DOW 30−0,42%43 963,44
  • Nasdaq −0,53%19 929,14
  • FTSE 1000,12%8 311,76
  • Nikkei 2251,21%39 849,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%109,91
  • 06.11.16, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltia Airlines – 27 aastat tegevust, ent mitte ühtegi reisijat

Aastal 1989 rajatud USA lennufirma Baltia Airlines pole vaatamata 27 tegevusaastale sõidutanud mitte ühtegi reisijat.
Boeing 747
  • Boeing 747 Foto: epa
On aasta 1989. Ilmavalgust näeb Baltia Airlines, mille nišš on algusest peale selge: pakkuda otselende üle Atlandi ookeani USA suurlinnadest Euroopa suurlinnadesse, näiteks New Yorgist Sankt Peterburgi, kirjutab Telegraph. Lisaks sellele vajadusel ka puhkusereise. Baltia Airlinesi ametlik kodulennujaam on John F Kennedy (JFK) nimeline rahvusvaheline lennujaam. Teine lennubaas on ettevõttel Michiganis, Willow Runi nimelises lennujaamas.
Kogu loo juures tundub kummaline aga see, et lennufirmal pole siiani ühtegi klienti olnud. Nimelt ootab Baltia Airlines siiamaani USA lennundusametilt tegevusluba. Viimane pole luba andnud juba 27 aastat ning lennufirma on luba taotlenud selle aja jooksul seitse korda.
Michigani kohaliku raadio andmeil on ettevõttele kuuluvate lennukite puhul probleeme päästeliugteede kasutamisega.
Möödunud kuul teatas Baltia Airlines, et viib oma tegevuse JFK lennujaamast üle üksnes Michigani, kuna seal asub USA lennundusamet ning ilmselt on luba nii lihtsam taotleda.
Baltia pole 27 tegevusaasta jooksul teeninud ühtegi senti käivet, rääkimata kasumist. Selle asemel on ettevõttele kuhjunud 119 miljoni suurune võlg.
Hüvasti, viimane lennuk
Käesoleva aasta märtsis teatas ettevõte, et loobub oma viimasest lennukist, 37 aastat vanast Boeing 747st. Õigupoolest tegi nimetatud teraslind vaid ühe lennu: Michigani Willow Runi lennujaamast samas osariigis asuvasse hoolduspunkti.
Ettevõte teatas toona, et loodab rentida uuema lennuki, et kiirendada tegevusloa saamist. 
See pole aga veel kõik. Samal ajal jõudis USA meediasse uudis, et Baltia Airlinesi juht Barry Clare on käitunud justkui “isehakanud börsimaakler”, kes püüab ettevõtte aktsiaid investoritele maha sokutada.
Ettevõte ise lükkas sellised kuuldused mõistagi ümber ja rõhutas, et Clare pole ühtegi seadust rikkunud ning töötab väsimatult selle nimel, et ettevõte lõpuks ometi käima lükata.
Ootab jätkuvalt investoreid
Lennufirma viimane ametlik teadaanne tuleb selle aasta maikuust, mil ettevõte teatas, et loodab jätkuvalt saada tegevusluba. Samuti tegeletakse aktiivselt sellega, et leida investoreid, et soetada või rentida uuemad lennukid, mis peaksid aitama kiirendada tegevusloa saamist.
“Ma tahan, et kõik meie investoreid teaksid, et me teeme tööd selle nimel, et saavutada oma eesmärk ehk Baltia käimalükkamine,” ütles ettevõtte president Russell Thal.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.24, 08:00
Wallester ühendab jõud MTÜ-ga Naerata Ometi, et toetada abivajavaid Eesti peresid
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele