Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas uus juht suudab Uberi päästa?

    Dara Khosrowshahi (vasakul) abikaasagaFoto: epa

    Uberi uueks juhiks möödunud nädala lõpus Dara Khosrowshahi, keda analüütikud peavad küll igati asjatundlikuks, ent kellel ootab ees palju rasket tööd.

    Hoolimata sellest, et kuluaarides spekuleeriti sageli sellest, et Uberi uueks juhiks saab naine, näiteks käidi välja Yahoo endise juhi Marissa Mayeri kui ka Facebooki ühe juhtfiguuri Sheryl Sandbergi nimi, võttis uue koha sõidujagamisettevõtte eesotsas sisse siiski mees. Pärast Travis Kalanicki tagasiastumist läks Uberis käima tõsine ja üsna pikaks kujunenud juhi otsing. Uberi juhtkond keeldus üldjuhul mainimast võimalikke juhi nimesid. Tõsi, ainuke, keda mainiti, oligi Dara Khosrowshahi.
    Kes ta on?
    48aastase Khosrowshahi kohta kirjutab Business Insider, et tegu on mehega, kellel elus ette näidata palju tõuse ja languseid. Khosrowshahi sündis Iraanis, ent praeguseks on tegu USA kodanikuga. Mees on pärit rikkast ja prominentsest perekonnast. Tema pere on Iraani ühe suurema konglomeraadi rajajaid, sealjuures tegeles ettevõte mitmel rindel: nii ravimiturul kui ka toitlustuses. Pärast Iraani revolutsiooni riigistati Khosrowshahi perekonnale kuuluv ettevõte ning perel ei jäänud muud üle kui riigist lahkuda.
    Khosrowshahi asus USAsse elama 9aastaselt ning läks seal ka kooli. Kui ta oli saanud 13aastaseks, läks Khosrowshahi isa tagasi Iraani, et omakorda oma isa eest hoolt kanda. Paraku juhtus aga nii, et Dara isa ei lastud enam Iraanist välja ning mees ei näinud oma isa kuus pikka aastat.
    Elu kulges aga omasoodu ning Dara astus Browni Ülikooli ning sai sealt elektriinseneri hariduse. Khosrowshahi töötas erinevates ettevõtetes ning tema viimane töökoht enne Uberit oli USA reisiagentuur Expedia, mis omab ja haldab selliseid portaale nagu hotels.com ja Trivago. Mees töötas Expedias alates 2005. aastast ning aitas ettevõtte kasvule palju kaasa. Kui aastal 2005 oli Expedia käive 2,1 miljardit dollarit, siis möödunud aastal oli see 8,7 miljardit.
    Kui Travis Kalanicki Uberi töötajad pigem ei sallinud, kuna ta kippus kolleegide vahel paksu verd tekitama ning amoraalselt käituma, peetakse Khosrowshahit tema vastandiks. Meest iseloomustatakse kui sõbralikku juhti, kes ei salli, kui kontoris või ettevõttes töötajad draamat teevad ning teineteisega läbi ei saa. Portaali Glassdoor andmeil on Expedia töötajatest suisa 94% öelnud, et Khosrowshahi on hea juht.
    Rida probleeme
    Khosrowshahi töö ei saa olema lihtne. Agentuur Bloomberg kirjutab, et Khosrowshahit ootavad ees mitmed suuremad teemad, mis vajaksid investoritele meeldimise nimel kiiremas korras lahendust.
    Esiteks on Uber pidevas kahjumis ning võib juhtuda, et investorite kannatus katkeb. Tõsi, pidevalt põhjendatakse kahjumit sellega, et ettevõte laieneb. Samas, millalgi võib ka see vabandus liiga tüütuks muutuda.
    Teine, vahest ehk suuremgi probleem on aga see, et Uberiga sõitmine on kliendile odavam kui selle omahind. Praegu maksavad investorid sellele lihtsalt peale. Taaskord ootusega, et ehk turg vaibub, väiksemad sama teenust pakkuvad ettevõtted kukuvad välja ning seejärel saab Uber oma hindasid kergitama hakata. See võib olla aga raske, kuna Uber on mitmel juhul ise pidanud lahingus alla andma. Hiina ja Venemaa on ehk tuntuimad näited. Samas kirjutab Bloomberg, et kaugel ei pruugi olla ka see aeg, mil ettevõte peab Indias asjad kokku pakkima.
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Vene teetootja teeskleb tootmist Lätis, eestlased müüvad ja kehitavad õlgu
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”