Lauri Teder • 15 november 2017
Jaga lugu:

Mobiilimängud paisutasid Tencenti kasumeid

Foto: EPA

Hiina internetihiid Tencent suurendas oma kasuminumbreid möödunud aasta sama ajaga võrreldes tervelt 69%, vahendab Wall Street Journal.

Hong Kongi börsil noteeritud ettevõtte puhaskasum kolmanda kvartali lõpus hüppas eelmise aasta 10,6 miljardilt jüaanilt 18 miljardi jüaanini (ehk ligikaudu 2,3 miljardi euroni). Suurem osa Tencenti tuludest pärines jätkuvalt firmale kuuluvatelt mängutegijatelt, aga tublisti teeniti ka videoreklaamide pealt. Mobiilimängudest saadud tulud kasvasid eelmise aastaga võrreldes 84%, seda eriti tänu hittmängule "Honor of Kings. Videoreklaamide tulud kerkisid samal perioodil 70%.

Septembri lõpu seisuga oli 43 miljoni tellijaga Tencent Video Hiina populaarseim striimimisteenus. Ettevõtte juhi Martin Lau sõnul on see üldiselt küll veel kahjumlik valdkond oluline osa Tencenti pikaajalisest meediastrateegiast. Edumaa kohalike konkurentide Alibaba ja Baidu ees saavutati näiteks tänu noortele naistele suunatud draamasarjade, leidis Lau kvartalitulemuste esitlusel.

Tencenti sõnumi- ja makseteenuse ning sotsiaalvõrgustiku WeChat kasutajaskond kasvas aastataguse perioodiga võrreldes 16%, jõudes septembris 980 miljoni inimeseni.

Tencenti kasumikasv on tähelepanuväärne muuhulgas seepärast, et firma teenused on väljaspool Aasiat üpris vähetuntud. Sellegipoolest ulatub Shenzhenis paikneva ettevõtte mõjuhaare kodumaast kaugemalegi: hiljuti omandas Tencent 12% USA suhtlusrakenduse Snapchat emafirmast. Varem on Hiina hiid püüdnud osta ka praegu Facebookile kuuluvat rakendust WhatsApp.

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt