Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tarmo Sild: investeerime veel

    Arco Vara juhataja Tarmo Sild.Foto: Eiko Kink

    Täna teatas Arco Vara, et teeb Bulgaariasse 62 miljoni euro suuruse investeeringu. Kinnisvarakontserni juht Tarmo Sild loodab teenida omakapitali tootlust vähemalt 20% aastas ning finantseerida tehingu eelkõige omavahenditest.

    Ostu ajendiks on soov alustada kasumlikku projekti, millel saab olema üle poole tuhande rahuloleva kliendi.
    Kui suureks kujuneb teie hinnangul Bulgaaria investeeringu tulevane tootlus?
    Mis tahes investeeringu tootlus on fakti küsimus. Kui rääkida minu ootustest juhina, siis huvi äratavad ainult sellised projektid, mille võimalik omakapitali tootlus ületab 20% aastas, mille kliendiprofiil on arusaadav ning riskiprofiil on talutav. Kinnisvarasektoris on arendusprojekti eluiga mõõdetav aastates ning selle ajahorisondi sisse mahub palju muutujaid.
    Vaatame või meie Iztok Parkside'i arendust, kus võrreldes algusega oleme pidanud korrigeerima ajakava, aga õnneks mitte projekti ennast. Tegemist on endiselt hea projektiga.   
    Igasugune ettenägematu aeglustus või kõrgem kulu vähendab tootlust, ning igasugune kiirendus või oodatust kõrgem tulu tõstab tootlust. Oleme kogu aeg nende mõjutuste keskel ning anname endast oleneva.
    Omandasite Sofia lähedal kokku 12,2 hektarit maad. Kes oli müüja?
    Müüja poolel on mitu otsustajat. Läbirääkimised kestsid kaua. Rohkem ei kommenteeri.
    Kuidas mõjutab tehing teie portfelli ülesehitust?
    Tehingu tulemusena on Arco Vara kontserni arendatav maapank üle kahe korra suurem. Meil on Sofias terendamas arendusprojekt, mille kestus on umbes 7 aastat ning maht - kui see ära teha - suurim, mida Arco Vara seni on teinud, pärast Veskimöldre linnajagu Tallinnas. Sofia on kolm korda suurem kui Tallinn.
    Millised plaanid on teil lühemas ja keskpikas perspektiivis: kas plaanite veel investeeringuid?
    Nagu olen varem börsile kommenteerinud: me peame suutma omandada vähemalt ühe pikaajalise arendusprojekti Sofias ning täiendama ka oma maavaru elamuarenduseks Tallinnas.  
    Kui turul on nõudlust, peaksid kraanad olema kogu aeg püsti mõlemas linnas. Lozeni arendus on samm meie valitud suunal.
    Tegu on ühe viimase aja suurima ostutehinguga Eesti firma jaoks: kuidas te ostu finantseerite?
    Tõenäoliselt finantseerime ostu kas täielikult või suures osas omakapitalist. Kui vaadata ajalugu enne 2012. aastat, siis on Arco Vara kasutanud maade ostuks palju laenu ja eeldanud, et arenduseks tekib raha kusagilt juurde. Tagantjärele tarkusena see lootus ennast ei õigustanud. Sellest ei sündinud kasulikke maju meie klientidele, tootlust meie aktsionäridele ning lisaks muutusid suhted mõne kreeditoriga pingeliseks. Õnneks on see minevik, millest oleme õppinud.
  • Hetkel kuum
Asjatundjad: eurotoetuste vennatapp jätkub – kellele see vajalik on?
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Riik on jõudnud eurotoetuste tagasinõuetega kulukasse kriisi, nii jätkata ei tohiks, kirjutavad vandeadvokaat Kadri Härginen ja advokaat Mario Sõrm advokaadibüroost Sorainen.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Luman ja Pevkur kutsuvad ettevõtjaid reservväelasi rahaliselt toetama
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.
Kaitseminister Hanno Pevkur ja Riigikaitse Edendamise Sihtasutuse nõukogu esimees Toomas Luman allkirjastasid reservväelaste fondi loomise koostöö memorandumi.