Tänavu oli suvi kogu Baltikumis väga soe, mille tõttu reisisid inimesed vähem.Foto: Julia-Maria Linna
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soe suvi vähendas Novaturase kasumit
Erakordselt soe suvi survestas reisimise nõudlust, mille tõttu Novaturase kasumlikkus kahanes, selgub börsiteatest.
Novaturase kolmanda kvartali käive kasvas 16%, 60 miljoni euroni (eelmise aasta sama ajaga võrreldes). Kulumieelne kasum (EBITDA) kahanes 2017. aasta sama ajaga võrreldes 69%, 1,5 miljoni euroni. Brutokasum vähenes 36% ning oli 6,2 miljonit eurot. Puhaskasum vähenes samuti 69% ja ulatus 1,3 miljoni euroni.
Novaturase juhtkond teatas, et kasumi kahanemise põhjuseks võib pidada Baltikumi tabanud ebatavaliselt kuuma ilma juunis, juulis ja augustis. "Kuum ilm vähendas nõudlust reisimise järele, mis mõjutas lõppmüügi hindu. Pidime nõudluse parandamiseks hindu ja kasumlikkust vähendama," avaldas juhtkond börsiteate vahendusel.
Selleks, et kehva perioodiga paremini toime tulla, hoiti kulud kontrolli all. Tegevuskulud kahanesid 6% võrra, 4,8 miljoni euroni. Kui ühekordsed kulud ja vahendustasud välja arvata, vähenesid tegevuskulud 3%.
Ettevõte teenindas kvartali jooksul 109 110 klienti, mida on 21% enam kui aasta tagasi. Kõige enam kasvas klientide arv Valgevenes (106%), Leedu, Läti ja Eesti turul suurenes näitaja vastavalt 32%, 34% ja 29%.
Kui vaadata tulemusi üheksa kuu jooksul, siis suurenes käive eelmise aasta sama ajaga võrreldes 30%, 140,2 miljoni euroni. Puhaskasum vähenes 25%, 5,7 miljoni euroni. Kulumieelne kasum kahanes 20%, 7,4 miljoni euroni. Kokku teenindati sel ajal 243 573 klienti.