Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    EAS: turistide arvu kasvatavad uued transpordiühendused

    Välisturistide arvu kasvu mootor Eestis on uute transpordiühenduste loomine Euroopaga.

    Turism on Eesti tähtsaim ekspordiartikkel. See ei ole liialdus. Edukas, kasvav ja arenev turismisektor, mis moodustab täna ligikaudu 7% SKPst, on Eesti rahvusvahelise konkurentsivõime nurgakivi. Selle arengud mõjutavad otseselt või kaudselt meid kõiki.
    Alates Eesti taasiseseisvumisest on riik, omavalitsused ja ettevõtjad teinud koostööd ning otsinud lahendusi, kuidas olla konkurentsivõimeline turismitööstuses, kuidas muuta meie omapära konkurentsieeliseks ehk kokkuvõttes - kuidas saavutada edu?
    Täna neile kahekümnele aastale tagasi vaadates tuleb nentida - Eestis on tehtud head tööd. Ettevõtjate, riigi, kohalike omavalitsuste ja EASi koostöö turismiteenuste arendamisel ja Eesti tutvustamisel erinevatel sihtturgudel on turistide arvu 2011. aastal tõstnud Eestis kõigi aegade rekordiliselt kõrgele tasemele.
    Eesti majutusettevõtetes peatus tänavu I poolaastal kokku ligi 1,2 miljonit sise- ja välisturisti ehk 15% enam võrreldes möödunud aasta sama perioodiga. Neist kaks kolmandikku ehk 800 000 olid välisturistid. Ühel väikesel põhjamaa riigil pole lihtne konkureerida maailma metropolide või lõunamaiste kuurortidega. Ometi oleme osanud atraktiivseks muuta selle, mis on ehe, eestimaine ja mis toob meie juurde aasta-aastalt üha enam turiste.
    Eelkõige väärib äramärkimist tänavu jõudsalt kasvanud Vene turistide arv. Nii sel aastal käivitunud Tallinna-Peterburi laevaliin, kui ka värskelt ettevõtluse auhinna konkursil turismi uuendaja nominendina kandideerinud LuxExpress – mis pakub bussiühendusi Peterburi, Kaliningradi, Riia, Vilniuse ja Varssavi suunal –, on head näited sellest, kuidas ettevõtjad oskavad lähinaabrite juures üha enam ära kasutada Eesti potentsiaali turismisihtkohana.
    Kõige enam turiste tuleb meile endiselt Soomest ning soomlaste suur huvi Eestisse reisimise vastu on paljuski tingitud Tallinki ja teiste samal liinil opereerivate laevafirmade ning Tallinna sadama panusest, mille tulemusel on reisimine Eestisse soomlaste jaoks sedavõrd mugavaks ja lihtsaks muutunud, et ülelahe sõit ei tundu enam välismaale minekuna.
    Pole kahtlust, et turistide arvu kasvu mootor on uute transpordiühenduste loomine Euroopaga. Tallinna lennujaam, mis on 2011. aastal olnud üks kiiremini arenevaid lennujaamu Euroopas, on kasvatanud reisijate arvu ligi 40% võrra. Lennureisijate kasvule on kaasa aidanud uute otseliinide avamine viimase aasta jooksul. Lennufirmad Ryanair, Blue1, EasyJet ja Estonian Air on tänavu avanud Tallinnast kokku 13 täiendavat liini.
    Transpordiühenduste kõrval on oluliseks suunaks meie turismisektoris konverentsi- ja äriturismil. Käesoleva aasta aprillis külastas Eestit EASi kutsel 50 ürituse- ja konverentsikorraldajat 30st Euroopa riigist. Konverentsi Meet Estonia raames oli meie eesmärgiks tutvustada ühelt poolt Eestit kui majanduslikult hästitoimivat ja eurotsooniga ühinenud väikest e-riiki, mille pealinn on ühtlasi Euroopa kultuuripealinn. Pole kahtlust, et UNESCO maailmapärandisse kuuluv Tallinna vanalinn on Eesti turismisektori särav visiitkaart, kuid kaugeltki mitte ainus.
    Euroopa turismisihtkohtade väärtustamise programmi EDEN raames valisime tänavu juba neljandat korda Eesti avastamata aaret. Seekordse konkursi fookuses olid kohalikul ajalool põhinevad vaatamisväärsused, mis on taastamise järgselt muutunud kohaliku turismiettevõtluse ja kogukonna edendajaks.
    Läbi tiheda sõela jõudsid konkursi finaali Hiiumaa Kõpu, Ristna ja Tahkuna tuletornid, Olustvere mõis ja Vihula valla kolm kaunist mõisa – Palmse, Sagadi ja Vihula. Just viimased kolm mõisa valiti ka konkursi võitjaks.
    On suurepärane, et sedavõrd kaunid ja erilised turismiobjektid kaunistavad Eestimaad, väärtustavad meie traditsioone ning kultuuripärandit ning see peaks põhjusega korda minema igale Eesti elanikule. Täna õhtul tunnustatakse Brüsselis toimuval EDENi galal kolme Lahemaa mõisa kogu Euroopa turismisektori ees.
    Eesti muutmine atraktiivseks turismisihtkohaks nõuab järjepidevat tööd. Oleme viimastel aastatel panustanud sellesse, et luua üha eripalgelisi, erinevatele sihtrühmadele mõeldud turismitooteid, mis looksid väärtust üle Eesti. Töö turismivalkonna paremaks ja efektiivsemaks muutmiseks ei lõpe kunagi.
    Usun, et Eestit saadab jätkuvalt edu, kui oleme töökad, teeme koostööd ja väärtustame ühist pingutust; oskame välja tuua erilise, mis meil pakkuda on ja oleme selle üle uhked ning kui tahame ka tulevikus kliendikeskselt, aga samal ajal targalt ja innovaatililiselt mõelda, et käia ajaga kaasas.
    Täna, rahvusvahelisel turismipäeval soovin EASi turismiarenduskeskuse poolt kõigile ettevõtjatele ja turismiedendajatele jätkuvat initsiatiivikust, häid mõtteid ning jõudu valitud eesmärkide saavutamisel. Sügis on värviline aastaaeg ning sellega seoses soovitan siiralt – puhka Eestis ja saa sellest ilust osa!
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.