• OMX Baltic0,62%291,56
  • OMX Riga−0,02%907,62
  • OMX Tallinn0,89%1 940,53
  • OMX Vilnius0,5%1 242,47
  • S&P 5000,43%6 717,55
  • DOW 300,25%46 514,22
  • Nasdaq 0,52%22 777,22
  • FTSE 1001,03%9 446,43
  • Nikkei 225−0,85%44 550,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,82
  • OMX Baltic0,62%291,56
  • OMX Riga−0,02%907,62
  • OMX Tallinn0,89%1 940,53
  • OMX Vilnius0,5%1 242,47
  • S&P 5000,43%6 717,55
  • DOW 300,25%46 514,22
  • Nasdaq 0,52%22 777,22
  • FTSE 1001,03%9 446,43
  • Nikkei 225−0,85%44 550,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%96,82
  • 01.10.25, 13:00

Eesti üks paremaid autovedajaid: töötegijat enam ei väärtustata

00:00
  • Tõnu TrammTõnu Tramm
Eesti üks paremaid autovedajaid: töötegijat enam ei väärtustata

Transpordisektori üks edukamaid autovedajaid Oliver Tatar leiab, et Eestis on töötegija väärtustamine läinud kaduma. Rohkem tuleks panustada noorte kutsumusse ja elukutselise autojuhi kuvandi taastamisse, märkis ta.

“Vedaja on logistikaahela viimane lüli, ent just temalt nõutakse kõige rohkem – maksud, aruanded ja regulatsioonid,” ilmestas ATV Transpordi juht ja omanik Oliver Tatar, kelle ettevõte jõudis värskes autotranspordi TOPis teisele kohale.

Tatar osales saates “Äripäeva TOP” koos Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Ermo Perolaineniga, kellega peatuti Eesti maanteetranspordi sektori valupunktidest ja võimalustest rääkides pikemalt veoautojuhtide järelkasvu kriisil. Lahendusena pakuti välja, et noored võiksid ajateenistuse käigus omandada C-kategooria ametikoolituse, mis võimaldaks neil kohe pärast teenistust tööle asuda. Soome praktika näitab, et selline lähenemine töötab – ligi pooled sealsed noored juhid tulevad otse kaitseväest.

Oluline probleem on ka võõrtööjõu kaasamise keerukus. Lubade ja viisade menetlus on aeglane ning see sunnib Eesti ettevõtteid juhte rentima naaberriikidest – koos sellega liiguvad ka maksutulud Eestist välja. “Tahaksime maksta makse Eestis, aga süsteem sunnib teisiti,” tõdes Perolainen.

Saates tõstatus ka küsimus pikemate autorongide lubamisest Eesti teedele. Kui Skandinaavias on 25–34meetrised veokid edukalt kasutuses, siis Eestis on areng aeglane. Perolaineni sõnul ei näe ERAA selles praeguse regulatsiooni juures rahvusvahelistele vedajatele suurt eelist. Samas tunnistas ta, et järgmise sammuna võiks Eesti liikuda 34meetriste rongide suunas, õppides rohkem naabritelt, mitte kulutades mõttetult aega analüüsimisele.

Oliver Tatar ütles aga oma ettevõtte edu tagamaadest rääkides, et näeb edu alusena pikaaegset koostööd lojaalse kliendibaasiga ja paindlikkust teenuste pakkumisel. Tema sõnul ei keskendu nad ühele kindlale veoliigile: “Teeme külmikuid, ülegabariidilisi vedusid, liikuvate põrandatega veokeid. Oleme pidanud kohanema projektipõhise lähenemisega, sest kliendid ootavad lahendusi, mitte ainult transporti,” sõnas ettevõtja.

Vestlust juhtis teemaveebi Logistikauudised toimetaja Tõnu Tramm.

Fotol Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Ermo Perolainen ja ATV Transpordi juht ja omanik Oliver Tatar.
Foto: Tõnu Tramm

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele