Juhtidel on aeg küsida, mida kestlikkus nende ettevõttele tegelikult tähendab. Muutuv ärikeskkond eeldab, et kestlikkusest saab tööriist, millega tugevdada oma meeskonda, partnereid ja äri vastupanuvõimet.
ESG konskultatsioonifirma Sustinere viimane uuring tõi esile ettevõtjate seisukohad selle kohta, kuidas nende juhtimisstrateegia seostub jätkusuutlikkuse, kerksuse ja pikaajaliste äriplaanidega. Viimaste aastate muutused ESG-maastikul on sundinud ettevõtjaid ümber mõtestama, mida tähendab kestlikkus äris.
"Ettevõtte kerksus ei seisne üksnes võimes kriise üle elada – see peitub võimes suunata, mõjutada ja luua väärtust ka ebamäärasuses,“ ütleb Sustinere asutaja ja partner Marko Siller. ESG ei ole enam „ülemuslik nõue“, vaid konkurentsieelis – võimalus kujundada organisatsiooni seestpoolt ja tugevdada sidemeid väljapoole.
Sustinere partner ja ESG strateegianõustaja Els Heile-Sundkvist lisab: „Kui reeglid taanduvad, kerkib esile ettevõtte tegelik võimekus – mõista oma mõju, hinnata riske ja teha valikuid, mis toetavad kestlikku arengut.“
Milline on juhtide uus roll? Kuidas muuta ESG juhtimisvahendiks ja kuidas ehitada vastupidavaid ettevõtteid, mis suudavad suunata ka oma ärivõrgustikku? Sellest lähemalt saatest. Saadet juhib Juuli Nemvalts.
Fotol Els Heile-Sundkvist ja Marko Siller.
Foto: erakogu
Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.