• OMX Baltic0,02%292,74
  • OMX Riga0,22%908,46
  • OMX Tallinn−0,47%1 907,14
  • OMX Vilnius0,3%1 262,22
  • S&P 5000,3%6 664,07
  • DOW 300,08%46 305,49
  • Nasdaq 0,5%22 634,91
  • FTSE 100−0,3%9 424,75
  • Nikkei 2251,76%47 672,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,12
  • OMX Baltic0,02%292,74
  • OMX Riga0,22%908,46
  • OMX Tallinn−0,47%1 907,14
  • OMX Vilnius0,3%1 262,22
  • S&P 5000,3%6 664,07
  • DOW 300,08%46 305,49
  • Nasdaq 0,5%22 634,91
  • FTSE 100−0,3%9 424,75
  • Nikkei 2251,76%47 672,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,12
  • 15.10.25, 12:55

Majanduse madalseis ei peatanud jaekaubanduse TOPi tipptegijaid investeerimast

00:00
  • Marion Lehes
Majanduse madalseis ei peatanud jaekaubanduse TOPi tipptegijaid investeerimast

Jaekaubanduse TOPi saates räägivad RRLektuse arendusjuht Tarmu Kurm ja Loverte turundusjuht Kaisa Sakarias, kuidas nende ettevõtted on suutnud jaekaubanduse madalseisus kasvada ja investeerida. Kuigi 2024. aasta oli sektoris pigem ettevaatlikkuse aeg, on nii RRLektus kui ka Loverte teinud julgeid samme tuleviku suunas – üks avab uusi kauplusi, teine kasvatab e‑kaubandust ja laiendab turuosa ilutoodete segmendis.

Saates räägib Tarmu Kurm, et ettevõte investeeris 2024. aastal uute kaupluste avamisse kaheksa miljonit eurot. Kaheteistkümne aasta jooksul on RRLektus panustanud laienemisse kokku ligi 40 miljonit eurot. „Julgus investeerida on meil olnud kogu aeg. Kui ei investeeri, ei ole see mitte paigal tammumine, vaid lausa tagasiminek. Ilma uute poodide avamiseta ei ole lihtsalt võimalik toime tulla,“ rõhutab Kurm.

Juttu tuleb ka põletavatest teemadest, mis toidu‑ ja esmatarbekaupade sektorit praegu mõjutavad – alates käibemaksupoliitikast ja kasvavast bürokraatiast kuni varguste sagenemise ja sündimuskriisini. Kurm jagab ka mõtteid RRLektuse edasistest laienemisplaanidest ning visandab oma nägemuse, milliseks kujuneb jaekettide konkurentsiolukord lähiaastatel.

Kaisa Sakarias avab ilutoodete turu telgitaguseid, kus konkurents on tihe ja hinnavõrdlused vaid ühe kliki kaugusel. Juttu tuleb hüljatud ostukorvidest, millega e‑poed täna peavad rinda pistma. Sakarias jagab nõuandeid, kuidas selle vastu võidelda. „Alati ei pea kliente meelitama sooduskoodidega, et nad ostud lõpuni viiksid,“ selgitab turundusjuht.

Juttu tuleb ka sellest, mis on aidanud Lovertel eristuda ja kasvada, kui olulist rolli mängivad füüsilised esindused ning kuidas on viimastel aastatel muutunud tarbijate ostukäitumine Eestis. Räägitakse ka sellest, milliseid samme on ettevõte astunud seoses digiligipääsetavuse direktiiviga. Lisaks jagab Sakarias oma vaadet ilutoodete turu konkurentsiolukorrale ja Loverte tulevikuplaanidele aastaks 2026.

Saadet juhib kaubandus.ee toimetaja Marion Lehes.

Fotol: Kaisa Sakarias, Marion Lehes ja Tarmu Kurm. Autor: Andres Laanem

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele