Karl-Eduard Salumäe • 15. oktoober kell 11:52
Äripäeva fookuses
Ainult tellijale

Tallinna transpordiprobleeme ei peideta enam teki alla

Tallinna linnakantselei strateegilise planeerimise osakonna juhataja Toomas Haidak ei salga, et transpordivaldkonnas on veel palju arenguruumi ning see oli ka äsja Euroopa rohepealinna tiitlile kandideerides Tallinna nõrk külg.

Kuidas panna rohkem inimesi isikliku auto kasutamisest loobuma ning selle asemel ühistransporti, mõnda kergliiklusvahendit või jala käimist eelistama, on Haidaku juttu mööda kompleksne teema. Ta nentis raadiosaates „Äripäeva fookuses“, et asi algab sellest, kui pikkade vahemaade läbimise vajadus linna planeerides nii-öelda sisse kodeeritakse.

Tallinna tehnikaülikooli targa linna tippkeskuse direktori Ralf-Martin Soe sõnul on Tallinna linn jätkuvalt võrdlemisi laiali valgunud.

„Mis mulle aga meeldib, on see, et seda probleemi ei peideta enam teki alla,“ lisas ta.

Soe hinnangul on kergliiklusteede võrk väljaspool kesklinna viimastel aastatel märgatavalt paranenud, kuid ühistransport jätkuvalt murelaps.

Euroopa Komisjon teatas nädal tagasi, et 2022. aasta Euroopa roheline pealinn on Grenoble Prantsusmaal. Tallinn jõudis finaali, ent ei osutunud võidukaks. See polnud Eesti pealinnale esimene kord.

Saadet juhib Karl-Eduard Salumäe.

Kui oled juba tellija, siis logi sisse!
    Hetkel kuum