• OMX Baltic−0,09%269,81
  • OMX Riga−0,09%868,11
  • OMX Tallinn−0,14%1 708,9
  • OMX Vilnius−0,08%1 056,8
  • S&P 500−0,3%6 034,91
  • DOW 30−0,35%44 247,83
  • Nasdaq −0,25%19 687,24
  • FTSE 100−0,31%8 254,58
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,22
  • OMX Baltic−0,09%269,81
  • OMX Riga−0,09%868,11
  • OMX Tallinn−0,14%1 708,9
  • OMX Vilnius−0,08%1 056,8
  • S&P 500−0,3%6 034,91
  • DOW 30−0,35%44 247,83
  • Nasdaq −0,25%19 687,24
  • FTSE 100−0,31%8 254,58
  • Nikkei 2250,01%39 372,23
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%108,22
  • 07.05.20, 11:51

Uibo: lennunduse pankrotilaine on kohe-kohe algamas

00:00
  • Priit PokkPriit Pokk
Uibo: lennunduse pankrotilaine on kohe-kohe algamas

Olukorras, kus lende sisuliselt ei toimu ning püsikulud ulatuvad endiselt 80% tasemeni on paratamatu, et pankrotid tulevad lennunduses, rääkis saates "Globaalne pilk" Xfly kommunikatsioonijuht Toomas Uibo. "Ma kardan, et see pankrotilaine on kohe-kohe algamas."

Samas usub ta, et sellest kriisist välja tullakse, iseasi mis kadudega ning mis muutusi see kaasa toob. "Lennundus on täna mitte surnud, aga kindlasti juhitaval hingamisel. Ilma finantsabita ei jää paraku ellu," sõnas ta.

Nii tõi ta näite Euroopa ühest suurimast lennufirmast Lufthansast, kes läheb ajas rohkem kui pool sajandit tagasi ehk aega, mil alustati. Kriis läheb lennufirmale maksma 1 miljon eurot tunnis ning seetõttu tõmmatekse järjest lennuliine koomale ning koondatakse tõenäoliselt tuhandeid inimesi. "See on väga-väga ehmatav." Sama on ka arvestanud Uibo sõnul Xfly: peab olema valmis selleks, et ettevõte on pärast kriisi poole väiksem.

Kindlasti võib oodata tema sõnul, et lennupiletid lähevad kallimaks, iseasi kui palju. Näiteks kui esmalt tuleb lennukis kolmese rea puhul keskmine iste vabaks jätta, siis piltlikult öeldes kõrvalistujad maksavad selle kinni. See võib olla eriti valus odavlennufirmadele. "Odavlennufirmade ärimudel baseerub sellel, et lennuk peab olema 95% või rohkem täis inimesi. Nüüd tekib küsimus, kas see on tõesti võimalik ning kuna see on võimalik," rääkis Uibo.

Saates kuuleb ka sellest, kuidas lennuliiklus võiks taastuda ning kas Tallinna liinid on ohus. Saate teist poolt saab kuulata eraldi podcastina, kus reisibüroo Estraveli juht Anne Samlik räägib turismisektori taastumisest ehk kas valgus tunneli lõpus paistab.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele