Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Reklaamimaks hakkab kehtima jaanuari alguses
Tallinna aselinnapea Tiit Järve ütles, et detsembri keskel arutusele tulevas linna eelarves on reklaamimaksust laekuvat tulu järgmiseks aastaks arvestatud alla kümne miljoni krooni, et mitte tekitada auku eelarves.
«Arvestame tuluga, mis kindlasti laekub,» ütles Tiit Järve. «Kui laekub rohkem, siis lisaraha jagamine pole mingi probleem,» kinnitas Järve.
Andres Paluste nimetas linnavalitsuse kalkulatsiooni naeruväärseks, kuna tema arvestuste kohaselt peab ainuüksi Ekspoplakat maksma linnakassasse reklaamimaksu ligi pool eelarves kavandatud tulust.
Paluste hinnangu kohaselt ulatub Tallinna eelarvesse laekuv reklaamimaks vähemalt 20 miljoni krooni suurusjärku.
«Käsoleva määrusega tõstis linnavalitsus reklaamimaksu ligi viis korda, mis teeb agentuuride töö väga raskeks,» sõnas Paluste. Reklaamimaksu kehtestamise korral peavad hinda tõstma ka reklaamiagentuurid, viiekordne hinnatõus pole aga suuremale osale klientidest vastuvõetav.
Paluste ütles, et agentuurid, kes kuuluvad rahvusvahelisse reklaamiketti, müüvad sageli reklaami pika aja peale ette. «Kuna maks hakkab kehtima juba jaanuaris, peame hakkama kliendilt raha juurde küsima, mis võib nad aga ära ehmatada,» sõnas ta.
Tiit Järve kinnitusel ei karda ta, et hinnatõusu tõttu loobuvad kliendid välireklaamist. Samuti ei ole Järve sõnade kohaselt ohtu, et reklaamimaksust hakataks massiliselt kõrvale hiilima.
«Väikeseid hälbeid tuleb ikka ette ja loomulikult ei meeldi kellelegi hinnatõus, kuid midagi pole parata, elu läheb kallimaks,» leidis abilinnapea.
Järve ütles, et suurem osa reklaamimaksust saadavast tulust läheb eelarve kaudu tagasi linnaosade valitsustele, kes tegelevad maksu kogumisega. «Raha on mõeldud eelkõige linna korrashoiuks, kindlasti tahavad ka reklaamiagentuurid, et linn näeks ilus välja,» märkis Tiit Järve.
Määruse kohaselt maksab reklaamipinna ruutmeeter Tallinna peamistel väljakutel ja vanalinna elava liiklusega tänavatel 250 krooni, peamagistraalidel ja ühissõidukitel 200, kesklinna piirkonnas 150 ja mujal 100 krooni kuus.
Alkoholi, üle 6% alkoholisisaldusega õlle ja tubakatoodete reklaamimisel on maksumäär kolmekordne.