29. mai 1996 kell 22:00

Vatson & Vatson pooldus

Reklaamiagentuuri pooldumisega lähevad Reinaasi loodavassse Zavodisse üle ASi Vatson & Vatson kliendid, kes on seotud reklaamiketiga BBDO Marketing. Nende hulka kuuluvad muu hulgas Wrigley, Brown, Gillette ja House of Prince. Eesti klientidest hakkab uus firma teenindama Forekspanka ja ASi Põltsamaa Felix.

ASi Vatson & Vatson jäävad reklaamiketiga McCann seotud lääne firmad, nagu L' Oreal, Colgate & Palmolive, Sinebrychoff ja IDV (International Destillers & Vintners). Eesti klientidest jäävad ASi Vatson & Vatson teenindada näiteks AS Standard ja Teabeliini AS.

«Eesti klientidel on üldiselt vabalt valida, millise firmaga nad soovivad koostööd jätkata,» märkis Teimann Vatson & Vatsonist.

Teimanni sõnutsi pole summa, millega ta ostis tagasi Reinaasi aktsiad ASis Vatson & Vatson veel lõplikult selgunud. «Summa võrdub poolega firma varalisest väätusest -- aga mitte üle 200 000 krooni,» ütles Teimann.

Reinaasi sõnutsi piisab rahasummast uue täisteenust pakkuva reklaamiagentuuri tegemiseks. Tulevikus soovib tema sõnutsi osa OÜ Zavod aktsiaid osta reklaamikett BBDO Marketing.

Reinaas ütles, et koos klientidega liiguvad ühest firmast teise ka projektijuhid ühes meeskonnaga. «Oleme arvestanud, et klientide jaoks ei muutu firma pooldumisega midagi,» ütles ta. Juuni alguses tööd alustav Zavod koosneb Reinaasi sõnutsi 14liikmelisest meeskonnast, mille tuumiku moodustavad endised Vatson & Vatsoni töötajad.

Agentuuri ainuomanik prognoosis firma käibeks aasta lõpus umbes 10--12 miljonit krooni. Samal ajal loob reklaamikett BBDO Marketing agentuuri ka Leedus ja Lätis, ütles Reinaas.

Vatson & Vatsonis jääb Teimanni sõnutsi pärast uute töötajate värbamist kliente teenindama 17 inimest. Firma käive ulatub Teimanni prognoosi kohaselt aasta lõpus suurusjärku 20 miljonit krooni.

Reinaas sõnas, et ASi Vatson & Vatson omanike otsus moodustada eraldi reklaamifirmad tulenes läbirääkimistest lääne reklaamikettidega. Tema sõnutsi tegi AS Vatson & Vatson seni põgusat koostööd kolme reklaamiketiga -- McCann, BBDO Marketing ja Young & Rubicam. Käesoleva aasta alguses avaldasid nii McCann kui BBDO Marketing soovi leida endale Baltimaades kindel koostööpartner. «Iseeneset mõista ei tulnud kõne alla, et kahe konkureeriva keti partner on sama firma,» ütles Reinaas. Tema ütlusel poleks olnud agentuuri omanike seisukohast tark loobuda lihtsalt ühe reklaamiketi klientidest. «Nii tuligi otsus poolduda,» märkis Reinaas.

Teimann lisas, et eraldi firmade loomine võimaldab endistel äripartneritel teenindada ka samal alal konkureerivaid kliente, keda üks firma ei saa teenindada. «Ma usun, et meie firmadest saavad Eesti turul arvestatavad konkurendid,» sõnas ta.

Nii McCann kui BBDO Marketing on Ameerika kapitalil põhinevad rahvusvahelised reklaamiketid. Euroopas on McCann agentuuride hulgas käibe poolest esimesel ja BBDO Marketing teisel kohal.

Hetkel kuum