• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mercedese näitusepomm on tootmisküps

    Mercedes-Benzil on tootmisküpseks saanud uus sportauto SLK, mille prototüüpmudel on olnud autonäituste tõmbenumbriks juba 1994. aasta sügisest.
    Uue auto ametlik esmaesitlus toimus 22. aprillil Itaalias Torino autonäitusel.
    Väliselt on paari aasta vanuste katseautodega võrreldes tootmisküpsel SLK-l muutunud tulede kuju ja radiaatorivõre. Auto on 500 mm lühem kui Mercedes-Benz SL sportautod ja 490 mm lühem kui traditsioonilised C-klassi sedaanid.
    SLK-l on neljasilindriline 2,3-liitrise töömahuga 193hj kompressormootor, mille keskmine kütusekulu on 8,2 l/100km. Võimalik on rahulduda ka väiksema, 2-liitrise töömahuga 136hj mootoriga. Lõuna-Euroopa riikide tarbeks hakatakse tootma ka SLKd, mis varustatakse 2-liitrise 192 hobujõulise mootoriga.
    Tähelepanu väärib SLK vahetatav katus, mis kujundab lahtise roadster'i kiiresti ümber ilmastikukindlaks kupeeautoks. Metallist katust saab elektro-hüdraulilise süsteemi abil vaid ühe nupule vajutamisega paigutada pagasiruumi.
    Auto standarvarustusse kuulub kaks turvapatja, eelpingutusega turvavööd jpm. Esmakordselt Mercedes-Benzi ajaloos on kasutatud kere kaalu vähendamise eesmärgil magneesiumsulameid, mis annab traditsiooniliste materjalidega võrreldes kuni 50% kokkuhoidu.
    SLK on esimene Mercedes, mille varustusse ei kuulu tagavararatas. Saksamaal varustatakse auto spetsiaalse tihendusmaterjaliga, mis võimaldab kohapeal katkist rehvi sedavõrd lappida, et sellega lähimasse teenindusjaama jõuda. Auto varustusse kuulub seetõttu ka spetsiaalne pump, mida saab ühendada sigaretisüütajasse.
    Tänu varuratta puudumisele võimaldab SLK tavapärasemast suuremat pagasiruumi -- kuni 348 liitrit, mis selle klassi autode seas on vägagi suur. Loomulikult võimaldab Mercedes-Benz soovi korral uut autot ka koos tavapärase tagavararatta ja pumbaga, siis tuleb aga lõivu maksta pagasiruumi arvel.
    Lõunapoolsemate riikide autohuvilistel on lootust uut autot veel eeloleval suvel katsetada. Esimesed SLKd ilmuvad Mercedes-Benzi müügisalongidesse septembri keskel, ajal, mil suvi on Lõuna-Euroopas veel täies jõus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Anu Ruul: kestliku innovatsiooni võimalikkusest Maal – kümme sammu maailmalõpust eemale
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Innovatsioon ja kestlik innovatsioon ei peaks olema kaks eri terminit, kestlikes uutes innovatsioonides peituvad väga suured tulevikuärid, kirjutab konsultant ja koolitaja Anu Ruul Äripäeva essees.
Kadri Mäsak: kinnisvarasse investeerimisel aeg on raha ja igat senti ei tasu lõhki ajada
Kinnisvarainvestor Kadri Mäsak avaldas investor Toomase konverentsil oma investeerimisveana enda aja mitteväärtustamise ning tõdemuse, et ainult Excel ei too tegelikku tootlust.
Kinnisvarainvestor Kadri Mäsak avaldas investor Toomase konverentsil oma investeerimisveana enda aja mitteväärtustamise ning tõdemuse, et ainult Excel ei too tegelikku tootlust.
Kasumiga müüdud LHV aktsia tõi investorile suure kahetsuse
Investor, Funderbeami kasvujuht Kristjan Raude rõhutas investor Toomase konverentsil oma investeerimisvigadest ja -õppetundidest rääkides, et ta küll armastab raha ja selle teenimist, aga ka selle kulutamiste heade emotsioonide saamiseks ei tohiks ära unustada.
Investor, Funderbeami kasvujuht Kristjan Raude rõhutas investor Toomase konverentsil oma investeerimisvigadest ja -õppetundidest rääkides, et ta küll armastab raha ja selle teenimist, aga ka selle kulutamiste heade emotsioonide saamiseks ei tohiks ära unustada.
Soomlased kolivad kogu oma õlletootmise Haljalasse
Haljalas õlut pruuliv Soome õllekoda Pyynikin Brewing Company on otsustanud sulgeda oma tehase Tamperes ning kolida kogu tootmine vähemalt esialgu üle Haljalasse, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.
Haljalas õlut pruuliv Soome õllekoda Pyynikin Brewing Company on otsustanud sulgeda oma tehase Tamperes ning kolida kogu tootmine vähemalt esialgu üle Haljalasse, kirjutab Lääne-Virumaa Uudised.