Mercedes-Benzil on tootmisküpseks saanud uus sportauto SLK, mille prototüüpmudel on olnud autonäituste tõmbenumbriks juba 1994. aasta sügisest.
Uue auto ametlik esmaesitlus toimus 22. aprillil Itaalias Torino autonäitusel.
Väliselt on paari aasta vanuste katseautodega võrreldes tootmisküpsel SLK-l muutunud tulede kuju ja radiaatorivõre. Auto on 500 mm lühem kui Mercedes-Benz SL sportautod ja 490 mm lühem kui traditsioonilised C-klassi sedaanid.
SLK-l on neljasilindriline 2,3-liitrise töömahuga 193hj kompressormootor, mille keskmine kütusekulu on 8,2 l/100km. Võimalik on rahulduda ka väiksema, 2-liitrise töömahuga 136hj mootoriga. Lõuna-Euroopa riikide tarbeks hakatakse tootma ka SLKd, mis varustatakse 2-liitrise 192 hobujõulise mootoriga.
Tähelepanu väärib SLK vahetatav katus, mis kujundab lahtise roadster'i kiiresti ümber ilmastikukindlaks kupeeautoks. Metallist katust saab elektro-hüdraulilise süsteemi abil vaid ühe nupule vajutamisega paigutada pagasiruumi.
Auto standarvarustusse kuulub kaks turvapatja, eelpingutusega turvavööd jpm. Esmakordselt Mercedes-Benzi ajaloos on kasutatud kere kaalu vähendamise eesmärgil magneesiumsulameid, mis annab traditsiooniliste materjalidega võrreldes kuni 50% kokkuhoidu.
SLK on esimene Mercedes, mille varustusse ei kuulu tagavararatas. Saksamaal varustatakse auto spetsiaalse tihendusmaterjaliga, mis võimaldab kohapeal katkist rehvi sedavõrd lappida, et sellega lähimasse teenindusjaama jõuda. Auto varustusse kuulub seetõttu ka spetsiaalne pump, mida saab ühendada sigaretisüütajasse.
Tänu varuratta puudumisele võimaldab SLK tavapärasemast suuremat pagasiruumi -- kuni 348 liitrit, mis selle klassi autode seas on vägagi suur. Loomulikult võimaldab Mercedes-Benz soovi korral uut autot ka koos tavapärase tagavararatta ja pumbaga, siis tuleb aga lõivu maksta pagasiruumi arvel.
Lõunapoolsemate riikide autohuvilistel on lootust uut autot veel eeloleval suvel katsetada. Esimesed SLKd ilmuvad Mercedes-Benzi müügisalongidesse septembri keskel, ajal, mil suvi on Lõuna-Euroopas veel täies jõus.
Seotud lood
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele