Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Euroopas eelistatakse lennukile tihti rongi

    Eestlasele meenub pikemast rongisõidust rääkides kindlasti hulk ebameeldivaid kogemusi: räpased vagunid, külmad küüslaugulõhnased kupeed ja pesemisvõimaluse puudumine. Mujal maailmas pole haruldane, kui lennureisile eelistatakse rongisõitu.
    Näiteks Saksa rongides, ka kohalikes, on alati esimene ja teine klass, eraldi vagunid suitsetajatele ja mittesuitsetajatele. Piirkondi ühendavates rongides (InterRegio) on vähemalt bistroo, kiirrongides ka restoran, telefon, nõupidamisruumid.
    Kiirrongide tähis on IC, rahvusvahelistel EC, ülikiirrongidel ICE. ICE-rongides on kohabroneering kohustuslik, sest püsti seista ei saa -- kiirus on vähemalt 130 km/h, kohati 200 km/h.
    Kohabroneeringud tuleb teha iga reisi jaoks eraldi. Öistel sõitudel võib ühe magamiskoha hind olla ca 350 Eesti krooni. InterRegio rongid on kliendisõbralikud: näoga vastastikku paiknevad kohad on eraldatud klaasvaheseinaga.
    Kõige mugavam rongitüüp on CityNightLine, mis sõidab näiteks Hamburgist Zürichisse või Zürichist Viini. Seal on igas kupees ka WC ja dushsh ning hinna sees ka hommikusöök.
    Pileteid saab osta suvalisest raudteejaamast, kui neid pole muretsetud kodust oma reisibüroost. Eestis müüb rongipileteid enamik turismifirmasid.
    Loomulikult on mõned erandid -- näiteks BritRailPass, mis on sooduspilet Suurbritannias ja kehtib ühe kuu jooksul -- mõeldud ainult turistidele. See tuleb kodus reisibüroost valmis osta, nagu ka teised Inglise sooduspiletid: BritRailFlexipass ja London Visitor Travelcard. Viimane võimaldab sõita piiramatult kõigis Londoni transpordivahendites, odavamat sissepääsu paljudesse muuseumidesse ja loomaaeda ning 10protsendilist hinnaalandust mitmetes baarides.
    Hinnavahet Tallinna reisibüroost ja kohapealt ostetud pileti vahel pole, erinevus on vaid selles, et infot soodustariifide kohta saab siin eesti keeles ja maksta saab arvega.
    Soodustariifid kehtivad lastele, alla 25aastastele noortele, pensionäridele ja mõnel rongil ka nädalalõppudel. 4--11 aasta vanused lapsed võivad sõita poole odavamalt, alla 25aastased noored saavad hinnaalandust 20--60% olenevalt Euroopa riigist.
    Tähelepanuväärne on see, et alandatud hind kehtib kõigile noortele, mitte ainult tudengitele ja 26. eluaasta täitudes ei loe ka üliõpilasstaatus.
    InterRail on võrgupilet alla 25aastastele noortele, mis annab piiramatu sõiduõiguse mingi ajavahemiku jooksul. Selle võib osta kas terve Euroopa ja Maroko jaoks või ka üksikute tsoonide kaupa.
    Üliõpilaspilet pole vajalik, piletile märgitakse valdaja passinumber ja päritoluriik.
    InterRaili süsteemis on Euroopa jagatud seitsmeks tsooniks, ühe tsooni jaoks saab pileti osta kaheks nädalaks, kahe tsooni jaoks kuuks ajaks.
    Kõigi Euroopa riikide, Türgi ja Maroko läbisõitmine kuu aja jooksul maksab 6000 Eesti krooni ringis, kahe tsooni pilet kuuks maksab ca 4000 krooni.
    Kahe tsooni näiteks võib tuua Saksamaa--Taani--Shveits--Austria ja Prantsusmaa--Holland--Belgia--Luksemburg.
    Samasugune võrgupilet vanusepiiranguta -- EuroDomino -- kehtib ühe kuu jooksul, kuid ronge on võimalik kasutada kas kolmel, viiel või kümnel päeval sama kuu jooksul. Transiitmaade läbimiseks saab sel juhul 50protsendise hinnaalandusega pileti.
    Peredele on mõeldud Euro MiniGrupp, kus koos peavad reisima vähemalt üks täiskasvanu ja alla 16aastane laps. Maksimaalne täiskasvanute arv on neli.
    ScanRailPass on pilet, mis kehtib Põhjamaades, hõlmates ka soodushinnaga laevasõite Soome--Rootsi, Rootsi--Norra, Rootsi--Taani vahel. Põhja-Norras, kus raudteed puuduvad, saab selle piletiga samaväärselt liigelda bussidega.
    Erinevate soodustustega piletid on nii noortele, täiskasvanutele kui ka pensionäridele. Lastepileti hind on pool täiskasvanu pileti hinnast. ScanRailPass kehtib viiel sõidupäeval 15 päeva jooksul, kümnel sõidupäeval kuu jooksul või piiranguteta terve kuu.
    Iga rongipileti väljaostmisel tuleb aga teada sõidu kuupäeva, sest rongipileteid lahtise kuupäevaga ei müüda. Üldiselt ei tohiks sellest probleemi tulla, sest pileteid saab Euroopas ümber vahetada tasuta.
    Niikaua, kui rong pole algjaamast väljunud, saab ka piletit tühistada suhteliselt väikese kuluga. Kui aga ei jõua broneeritud reisile, siis ICE ja IC rongide broneering kehtib iga järgmise reisi vabal kohal.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.