Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Rahast
Kui teil raha pole, on lugu halb. Palju halvem on aga see, kui teil on raha ning te seda kätte ei saa. Viimast sain ma tunda oma nahal eelmisel nädalavahetusel.
Nimelt on mul VISA kaart, mille sain aasta tagasi Eesti Ühispangast. Nädalavahetusel tekkis mul mõte suurem summa raha välja võtta, sest soovisin, naljakas küll, nädalalõppu veeta. Meie raamatupidamisest öeldi, et raha kanti töö juurest üle neljapäeval. Seega arvasin, et see on minu arvele laekunud. Kuna olen tavaliselt raha järgmisel päeval kätte saanud, püüdsin seda saada ka reedel. Kuid kontol raha polnud.
Edasi kontrollisin oma arvel oleva summa suurust korduvalt laupäeval. Raha polnud ka pühapäeva õhtuks laekunud. Eesti Pangast kinnitati mulle esmaspäeval, et pank peaks ülekande tegema 48 tunni jooksul, kuid kuna nädala lõpus on pangal puhkepäevad, siis neil päevil ülekandeid ei tehta. Ma saan aru, et ka pangal on puhkepäevad, kuid kas ei annaks lugupeetud Eesti Ühispangal sellele mõelda, et kuidagi kurb on, kui neljapäeval ülekantud töötasu ei saa isegi pühapäeva pärastlõunal veel automaadist kätte. Millegipärast Hansapangas toimuvad ülekanded tundide jooksul, mistõttu tundub ta kliendisõbralikum kui Ühispank.
Huvitav, kuidas soovitab Eesti Ühispank taolistes olukordades käituda. Kujutage ette, et teile tuleb külla sõber välismaalt, keda tahaks soliidselt võõrustada. Siis selgub aga äkki, et te ei saa oma töötasu pangast kätte. Võib-olla kutsub keegi Ühispanga juhtkonnast endale Eestisse mõni aeg tagasi toimunud emissiooni garanteerinud USA Chase Manhattan Bank AG juhatuse esimehe ning siis selgub ootamatult, et ta ei saa oma raha pangast kätte ja toituda tuleb näiteks ainult küpsistest. Ehk aitaks huvitav kogemus kaasa tähelepanu kasvule panga klientide vastu ning teenidustaseme paranemisele.