Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Korea dzhiipi avastamas

    Ehkki Hyundai Galloper osales juba kaks aastat tagasi piirivalveameti korraldatud dzhiibitestil, pole see mudel Eestis seni Hyundai mudelivalikusse kuulunud ja seetõttu on ta siinmail veel päris tundmatu. Sama paistab kehtivat ka Lääne-Euroopa puhul, sest paljud autokataloogid vaikivad Galloperi maha.
    Väliselt meenutab Hyundai Galloper vana Mitsubishi Pajerot. Sugulus on märgatav nii väljast- kui seestpoolt ning päris mitmel korral aeti need kaks autot omavahel segamini.
    Galloperi kuju on maastikuautole kohaselt kandiline ja mõnes mõttes isegi eilne (kui võrrelda mitme teise autotootja viimasel ajal esitletud ümaramanurgaliste maastikuautodega). Samas ei tohi unustada, et konservatiivse kujuga dzhiipe toodavad teisedki -- kuulsamatest nimedest näiteks Mercedes ja Land Rover, mistõttu konservatiivset välimust ei saa kuidagi miinuseks pidada.
    Seda, et tegu maastikul liikumiseks mõeldud sõidukiga, sai aru kohe autosse istudes, kus pilku püüdsid huvitavad seadmed -- güroskoop (mõõdab künklikul maastikul auto kaldenurka) ja altimeeter (mõõdab kõrgust merepinnast). Viimasest pole Eesti lauskmaaoludes küll eriti kasu.
    Äripäeva testitud lühikese teljevahega tippmudel Galloper 3,0 V6 Exceed oli varustatud tippmudelile kohaselt nahkistmete ja puitsisuga. Autol oli astmeraud, esimesed udutuled, kängururaud, valuveljed, konditsioneer, roolivõimendi, rooli kõrguse regulaator, kesklukk ja raadio, kuid need kuuluvat kõigi Eestisse toodavate Galloperide põhivarustusse.
    161 hj, mis auto kapoti all peitub, on igati piisav, et end maanteel hästi tunda ja samas üsna kindlalt teedeta maastikul liikuda. Paraku kajastub see ka kütusekulus, sest 15 liitrit bensiini, mis Mäo ristis paaki valasime, sai otsa veidi peale Tallinna jõudmist (st napi 100 km jooksul).
    Testauto mootor oli meeldivalt võimas, mida oli tunda väikesemalgi gaasivajutusel. Rammu tekib tuntavalt juurde umbes 3000 p/min juures, mootor ise on suhteliselt vaikne ja läheb kergelt pööretesse. Auto kiirusomadustest annab tunnistust seegi, et põhimõtteliselt pole V käiku tavasõidul vajagi -- kiirusel 90 km/h IV käiguga sõites näitab tahhomeeter vaid 3200 p/min. Ka säilib isegi V käiguga sõites täiesti rahuldav kiirendus.
    Ehkki Galloper tundis end ühtviisi hästi nii küntud põllul, metsas kui lahtises liivas, õnnestus siiski leida koht, kus ta kinni jäi. «Vints võiks tal kah varustuses olla,» ohkasime, kui Männikul liivakarjäärides (samas, kus piirivalvurid kahe aasta eest autot valisid) mütates pehme liiva sisse kinni jäime. Kuna labidat kaasas polnud, tuli piirduda jalgade ja lauajuppidega, pärast paarikümmend minuti kestnud tööd õnnestus siiski auto taas liikuma saada. Auto süüks ei saa kinnijäämist siiski ajada, sest samas kohas jäid piirivalvurite dzhiibitestil jänni ka mitmed tuntumad automargid.
    Tundub, et kaine mõistusega sõites võib Galloperi nii viltu ajada, et tavasõitjal süda lööke vahele jätma kipub. Üle 30 kraadist kallet me igaks juhuks ei proovinud, kuid tundus, et varu jäi veel piisavalt. Auto spetsifikatsioon lubab igatahes kuni 45kraadist kaldenurka.
    Manööverdavus on hea ja metsas on Galloperiga mõnus liikuda. Auto vedrustus on pehme, mistõttu rooli jõnksutades tekib veidi kipakas tunne -- auto kipub «tuierdama».
    Oma süü on siin kindlasti ka auto lühidusel, usun, et pika teljevahega mudel käituks pisut teistmoodi. Ehkki vedrustus on pehme, ei löö see siiski aukudes läbi.
    Pisidetailidest võib kritiseerida tagaklaasi kojamehe lülitit, mis asub rooli kõrval paremal. Mugavam oleks olnud, kui see oleks ühendatud esiklaasi kojameeste lülitiga, seda enam, et tagaklaas tahab pidevalt puhastamist.
    Ka ei õnnestunud alati autos sobiva temperatuuri hoidmine ja ebamugav oli vaadata keskkonsooli alaosas asuvat kella ning reguleerida raadiot.
    Norida saab küljepeeglite kallal, mille asendit seestpoolt reguleerida ei saa. Märkimist väärib parempoolsel esitiival asuv lisapeegel. Tõsi, selle kasutamine nõuab harjumist.
    Ka on ebamugav pääs tagaistmele, sest esiistme tahapoole liigutamine nõuab jõudu.
    Galloperi toodetakse nii pika (2695 mm) kui lühikese (2350) teljevahega. Lühikese mudeli hind mahub vahemikku 255 000 kuni 329 000 krooni, pika mudeli hind vahemikku 279 000 kuni 330 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ignitis kinnitas kõbusa dividendi
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Leedu energiaettevõte Ignitis Group kinnitas eile toimunud aktsionäride korralisel üldkoosolekul eelmise aasta teise poolaasta eest aktsionäridele makstava dividendi, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.