3 aprill 1997

Reklaamimaksu laekub vähem

Tallinna rahandusameti juhataja Heino Tonsiveri sõnul on reklaamimaksu vähenemine tingitud maksutariifide alanemisest. Oodatust väiksema reklaamimaksu põhjus möödunud aastal võis olla ka maksuvaba poliitiline reklaam, lisas ta.

Selle aasta kolme kuu jooksul on Tallinna eelarvesse laekunud välireklaami eest 2,3 mln krooni. Tonsiveri ütlusel on plaanitud 8 mln krooni kogumine aasta lõpuks tõenäoline.

Olenevalt piirkonnast maksab välireklaami ruutmeeter Tallinnas 75--185 krooni. Pool linna reklaamimaksust kogutakse kesklinnas, kus suurim reklaamimaksu tasuja oli möödunud aastal miljoni krooniga Wennergrem Williams AB. Rootsi kontserni hallata on kolmnurksed reklaamialused peale Tallinna ka Läti ja Leedu suuremates linnades. Välireklaami suurim ostja Tallinnas oli aga tubakafirma Philip Morris.

AGE Reklaami tegevjuhi Imbi Hepneri sõnul on arusaamatu, miks suurema pinnaga katusereklaamid maksustatakse samadel alustel nagu reklaam ootepaviljonidel. Samuti on reklaamifirmad avaldanud rahulolematust selle üle, et ei küsita maksu reklaami eksponeerimise eest hoone sees, näiteks suurte kaubamajade vaateakendel.

Möödunud aastal laekus Tallinna eelarvesse kohalike maksudena 41,3 mln krooni, millest reklaamimaksu osa on viiendik. Peale selle on Tallinn kehtestanud mootorsõidukite ning tänavate sulgemise maksu.

Kui Balti Meediateabe ASi uurimuse järgi suurenes eelmisel aastal kogu Eesti reklaamiturg 45 protsenti, siis enim, 88,6 protsenti ehk 12,5 mln krooni kasvas just välireklaami maht.

Hetkel kuum