• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinn hakkab Valikat likvideerima

    Transpordiameti juhataja Tiit Kivikas lausus, et kava kohaselt hakkab liiklusskeemi korraldama ja parkimist kontrollima Tallinna liikluskorralduse keskus. Parkimisega seonduvate tehniliste ja ehituslike küsimustega jääb tegelema ME Signaal, mis muutub aktsiaseltsiks.
    Uus süsteem seisneb selles, et tarbija ostab pangast distantskaardi, millega saab tulevikus tasuda lisaks parkimisele ka ühistranspordis, muuseumide külastamise, ajalehtede ja sigarettide eest jm.
    Paralleelselt kaardiga jääb parkimisautomaatides käibele ka sularaha. Transpordiameti andmeil on seni automaate küllaltki vähe kasutatud: möödunud aastal andsid parkimisautomaadid vaid 4,3 protsenti parkimistuludest.
    Uue parkimissüsteemi sisseviimine Tallinnas kesklinnas ja vanalinnas läheb transpordiameti tellitud eksperthinnangul maksma 4,73 miljonit krooni. Selle raha eest saab arvelduskeskuse riist- ja tarkvara, 54 uut parkimisautomaati, 30 automaadiga tõkkepuud ja 16 tavalist tõkkepuud, ümber seadistada 66 olemasolevat automaati ja viis kinnist parklat.
    Tuleval aastal kavandatav tasulise parkimistsooni laiendamine kesklinnas ja tasulise parkimise rakendamine Nõmmel ja Pirital nõuab transpordiameti hinnangul täiendavalt 5,9 miljonit krooni.
    Ekspertide prognoosi kohaselt laekub parkimisest tänavu 38,5 miljonit krooni ja iga järgneva aastaga kasvab laekumus umbes seitsme miljoni võrra. TTÜ majandusarvestuse instituudi direktori Paul Tammerti sõnul on arvestuse aluseks seejuures praegused hinnad.
    Tiit Kivikas ütles, et praegu on kesklinna tasulise parkimise piirkonnas ruumi umbes 3000 autole, sh vanalinnas 350--400 autole. Uue parkimissüsteemi üks eesmärk on vabade parkimiskohtade tekitamine.
    «Näiteks Helsingis valitseb seisukoht, et kui kõige nõutavamal ajal on alla 30 protsendi parkimiskohtadest vabad, siis on vaja parkimistasu suurendada,» sõnas Paul Tammert.
    Transpordiameti koostatud materjal läheb läbivaatamisele nii linnavalitsuses kui volikogus. Kohe pärast nende heakskiitvat otsust kuulutab transpordiamet välja hankekonkursi, kinnitas Kivikas.
    Kivikas tunnistas, et linn pole suutnud MEd Valika kontrollida ja transpordiametil isegi puuduvad täpsed andmed talle vahetult alluva ettevõtte finantstegevusest.
    «Seni on Valika pidanud eraldama konkreetse summa linna eelarvesse ja ülejäänud raha kulutanud oma suva järgi,» rääkis Kivikas. «Uus süsteem tuleb vastupidine: operaatorfirma saab kindla protsendi parkimistulust ja ülejäänu läheb linnale.»
    Mullu laekus Tallinnas parkimisest 31,4 miljonit krooni. Valika pidi kandma linna eelarvesse 10 miljonit krooni, kandis aga 8 miljonit. «Ei saa kuidagi õigeks pidada seni kehtivat korda, et Valika teeb ise piletid, ise korraldab parkimist, ise trahvib ja ise ka kontrollib ennast,» märkis Kivikas.
    Transpordiameti juhataja ütlusel koosneb ME Valika põhivara suuresti vaid parkimisautomaatidest kogumaksumusega kaks miljonit krooni. «See teebki asja ahvatlevaks, et väga väikese rahaga saab tekitada suurt käivet,» ütles Kivikas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Ivo Suursoo: sektoriaalsed langused on paratamatud, aga nendega oleme ju harjunud
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kui riik suudab Euroopa Liidu taastefondi rahad sügiseks majandusse tuua, siis pigem jääb majanduskasv plussi, kirjutab IT-ettevõtja Ivo Suursoo vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Paljusid hullutanud investeering tegi rikkaks vaid ühe mehe
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
1990ndate lõpus, kui Eesti punaimpeeriumis veedetud aastatest alles taastus, käis üle USA üks ajaloo veidramaid buume Hollandi omaaegse tulbisibulamaania järel: Beanie Babiese buum.
Parim juht Madis Toomsalu ei seadnud LHVsse minnes karjäärirada ette
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
„Parim juht 2022“ tiitili pälvis LHV Grupi juht Madis Toomsalu. Ta on rääkinud juhiks saamisest ja olemisest Äripäeva raadios, ent ka tema kollegid võtsid vaevaks parimat juhti kiita.
Raadiohitid: hinnatõususest ja investeerimisest
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Äripäeva raadionädala kuulatavaimad saated rääkisid harjumuspäraselt investeerimisest ja sekka ka makromajanduslikest trendidest. Esiplaanil olid ka kiirest hinnatõusust rääkivad saated.
Raadiohommikus: investeerimistarkus, kriisistrateegiad ja parim juht
Reedeses hommikuprogrammis räägime investeerimisest, kriisistrateegiatest ja juhtimisest.
Reedeses hommikuprogrammis räägime investeerimisest, kriisistrateegiatest ja juhtimisest.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.