• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pliisisaldusega bensiini hind tõuseb oluliselt

    Kütusefirmasid ühendava õliliidu ettepanek on tõsta mootorikütuse aktsiisi arvestades selle keskkonnaohtlikkust, ütles õliliidu tegevdirektor Henn Pärn. Liit soovitas rahandusministeeriumile tõsta pliisisaldusega bensiini aktsiisi kiiremini ehk kahe aastaga 3,25 krooni liitrilt. Praegu on bensiini aktsiisimaks sõltumata pliisisaldusest 1,8 krooni liitrilt. Euroopa normide kohaselt on pliibensiini aktsiis 5,05 krooni liitrilt.
    Soov on mõjutada aktsiisi suuruse kaudu puhtama ja ohutuma kütuse kasutamise suunas, sõnas Pärn. «Seda toetab ka keskkonnaministeerium, sest soovime suunata laekuvast aktsiisist osa keskkonnafondi, et looduse reostamist korvata,» lisas ta.
    Järsem aktsiisimaksu tõus pliibensiini puhul on põhjendatud, sest Euroopa Liit keelab ühenduse riikides alates 2000. aastast pliibensiini kasutamise, lausus Mart Opmann.
    Pliisisaldusega on Eestis kasutatavatest autokütustest bensiin 76, 92 ja 95S.
    Pliivaba bensiini 95E aktsiisi tõstmise suhtes ühtis õliliidu ettepanek rahandusministeeriumi omaga. Võrreldes praeguse aktsiisiga 1,8 krooni liitrilt tõuseks aktsiisimaks igal järgneval aastal 0,5 krooni ja 2002. aastaks oleks bensiini aktsiis euronormide tasemel 4,3 krooni liitrilt.
    «Piltlikult tähendab see bensiini hinna tõusu jämedalt krooni võrra iga aasta,» ütles Mart Opmann. Peale aktsiisimaksu tõstavad bensiini hinda ka käibemaks ja kütusefirmade kasumimarginaal.
    Suurim erimeelsus oli õliliidul võrreldes rahandusministeeriumi pakutuga ettepanek mitte tõsta diislikütuse aktsiisi järsult 2002. aastaks, vaid jõuda euronormide tasemele 2005. aastaks. Kui rahandusministeerium kavatses tõsta diislikütuse aktsiisi iga aasta 0,6 krooni, siis õliliit pakkus aktsiisimaksu tõusu 0,4 krooni aastas.
    «Tegemist on sotsiaalse kütusega, sest diislit kasutavad peamiselt põllumehed,» ütles Henn Pärn.
    Mart Opmanni sõnul on kütuseaktsiisi seaduse mõte määrata aktsiisimaksude tõus ära kuni 2002. aastani. «Tahaks lõpetada iga-aastase aktsiisi tõstmise arutelu,» ütles ta. Rahandusministeerium soovib, et seadus jõustuks 1. detsembril.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Saksa majandusajakirjanik valimiste eel: taastame Hansa Liidu!
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Miks ei võiks Tallinn, Riia, Bremen ja Hamburg, aga ka teised endised hansalinnad puhuda uuesti elu sisse kunagisele Hansa Liidule? See oleks uut tüüpi linnade ja ettevõtete liit, mida juhiks mitte nostalgia, vaid soov astuda vastu Hiina hegemoniaalsetele ambitsioonidele Euroopas, kirjutab Saksamaa majandusajakirjanik Manfred Sieg (Sieg-Tech).
Ignitis ja Šiauliu vedasid Balti börse allapoole
Tallinna börsiindeks langes täna 0,4 protsenti, 1939,5 punktini. Balti börsiindeks kukkus aga 0,9 protsenti ja lõpetas päeva 1557,1 punktil.
Tallinna börsiindeks langes täna 0,4 protsenti, 1939,5 punktini. Balti börsiindeks kukkus aga 0,9 protsenti ja lõpetas päeva 1557,1 punktil.
Elektrienergia hinnatõus paneb aina rohkem kodusele päikeseenergia-jaamale mõtlema
Juba neljas kuu järjest näeme väga olulist elektrienergia hinnatõusu ning arvestades kasvavat nõudlust elektrienergia järele ja tootmise liikumist 100% süsinikuvabaduse suunas, pole odavnemist ka lähitulevikus näha.
Juba neljas kuu järjest näeme väga olulist elektrienergia hinnatõusu ning arvestades kasvavat nõudlust elektrienergia järele ja tootmise liikumist 100% süsinikuvabaduse suunas, pole odavnemist ka lähitulevikus näha.
Kaup24 ja Hansapost saavad uue tegevjuhi