• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tubakareklaami lauskeelustamisest

    Kõigi tubareklaamile seatavate piirangute eesmärk on väidetavasti hoolitsus inimeste, tervise ja keskkonna puhtuse eest. Kõige radikaalsem lähenemine (nn Made-Savi parandus) eeldab, et maksimaalsed tulemused saavutatakse igasuguse tubakareklaami keelamisega.
    Riikides, kus kehtib absoluutne tubakareklaami keeld, ei ole täheldatud tarbimise vähenemist võrreldes riikidega, kus tubakareklaami suhtutakse liberaalselt.
    (Prantsusmaal ja Itaalias kasvas sigarettide turu maht ajavahemikus 1992--96 vastavalt 44% ja 51% hoolimata praktiliselt täielikust reklaamikeelust -- Priit Hõbemägi, Meediakorbi direktor)
    (Soomes ja Norras on juba seitsmekümnendatest aastatest tubakareklaam täielikult keelatud, kuid noori suitsetajaid on seal rohkem kui teistes Euroopa riikides -- Priit Hõbemägi)
    Tubaka tarvitamist soodustab omaksvõetud või ihaldatav elustiil. Reklaam kujundab vaid eelistusi teatud margi suhtes.
    (Keelatud on ju ka narkootikumide reklaam ja kasutamine, kuid ikkagi suureneb järjest nende tarvitamine -- Mihkel Pärnoja, riigikogu majanduskomisjoni liige)
    Nimetatud fakte tunnistavad ka keelamise pooldajad.
    (Uurijad väidavad, et reklaami keelamine ei vähenda suitsetamist, kuid eksperimenteerime ikka ja kui selgub, et tõepoolest ei aita, siis tunnistame oma viga ja reklaamime edasi -- Tiit Made)
    Seega ei saa keelajate hoolitsust inimeste tervise eest tõsiselt võtta. Tegemist on poliitilise kapitali kogumisega. Murettekitavam oleks asi siis, kui keelamise taga seisaksid rahvusvaheliste korporatsioonide huvid. Eeskätt võidavad reklaami keelamise tagajärjel end turul sisse seadnud margid, uutel toodetel on reklaamikeelu tulemusena praktiliselt võimatu end näidata.
    Pole keeldu, millest ei saa kõrvale hiilida. Tänu Glavliti pingutustele tõusis eesti kirjanduses ja kunstis ümberütlemise kunst klassikalise hiina luulega võrreldavaks. Pole alust arvata, et reklaamifirmade copywriter'id ei suudaks seaduse jaoks süütuid, kuid efektiivseid reklaamivorme välja mõelda.
    Kui kogu ürituse eesmärk onsuitsetamisest tingitud tervisehäirete vähendamine,ei ole aktiivsest tegutsemisest pääsu.
    Reklaami keelamine välistab võimaluse vastupropagandat teha ja kahjutumaid tooteid tutvustada. Praegu noorte hulgas tehtav propaganda räägib auditooriumist mööda.
    (TVs on midagi olnud, kuid selle sisu on meelest läinud. Ajalehes oli olnud midagi, kuid sisu ei mäletanud - Teise poisi koolis oli käidud suitsetamise kahjulikkusest rääkimas ja bro?üüre jagatud. Tema seda läbi ei lugenud -- tervisekaitse sihtkapitali tellitud Saar Polli uuring)
    Tervisepropaganda on hambutu, sest seda viivad ellu inimesed, kellel ei ole aimugi noorte väärtushinnangutest, ja mis peamine, reklaamivahenditest.
    Üks professionaal kaalub üles tosina kuitahes hea tahtega amatööri. Seepärast tuleks tubakavastane propaganda tellida reklaamifirmast. Tuleks tagada, et alaealistel puuduks võimalus tubakatooteid osta. Kui keelata suitsetamine avalikes kohtades, on see määrus ette surnud: puuduvad jõustruktuurid, mis selle täitmist suudaksid kontrollida.
    1. Reklaami ei tuleks keelata, vaid see kastreerida. Võiks määrata, et 50% reklaami pinnast peab katma hoiatus tubaka kahjulikkuse eest.
    Juba selline nõue muudab efektiivse reklaami tegemise kaunis keerukaks. Reklaami elektroonilises meedias võib täiesti keelata või selle siis analoogiliste «suuraudadega» varustada. Välistada tuleks välireklaam lasteasutuste lähedal.
    Oht: (Rahapuuduses omavalitsused võivad sellele sättele läbi sõrmede vaadata. -- Aino Runge Keskfraktsioonist)
    2. Kuna tubakal ja alkoholil juba on aktsiisimaks, tuleks see kehtestada ka tubakareklaamile, ja päris soolane, näiteks 100%. See annab iga tubaka reklaamimisele kulutatud krooni kohta ühe krooni, mis tuleb sihtotstarbeliselt sotsiaalse suunitlusega propagandakampaaniate läbiviimiseks kulutada. See muudab tubaka reklaamimise juba iseenesest ebatõhusaks.
    Kõik ütlused on tsiteeritud Eesti Ekspressi või Eesti Päevalehe järgi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Tõnu Mertsina: kõrge hinnatase jääb püsima ja vähendab ostujõudu
Viimase kahe aastaga on Eesti majandus saanud ja veel saamas löögi mitmelt majandusšokilt, mis on halvendanud majanduskasvu väljavaadet, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Viimase kahe aastaga on Eesti majandus saanud ja veel saamas löögi mitmelt majandusšokilt, mis on halvendanud majanduskasvu väljavaadet, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
EfTENi uus fond märgiti lõhki, uued investorid saavad vähemalt 200 osakut
Investorid esitasid EfTEN United Property Fundile kokku üle 2700 märkimiskorralduse ning märkisid üle 1,21 miljoni pakutava osaku. Pakkumise maht märgiti 2,65kordselt üle.
Investorid esitasid EfTEN United Property Fundile kokku üle 2700 märkimiskorralduse ning märkisid üle 1,21 miljoni pakutava osaku. Pakkumise maht märgiti 2,65kordselt üle.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Itaalia tahab kiireid otsuseid naftasanktsioonide osas, mõned riigid seisavad vastu
Itaalia peaminister Mario Draghi ärgitas Euroopa Liitu jätkama sanktsioonidega Venemaa toornafta suhtes ja võtma vastu kiireid otsuseid kuuenda sanktsioonipaketi osas.
Itaalia peaminister Mario Draghi ärgitas Euroopa Liitu jätkama sanktsioonidega Venemaa toornafta suhtes ja võtma vastu kiireid otsuseid kuuenda sanktsioonipaketi osas.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.