• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 13.08.97, 01:00

Eesti Lennujaamad vahetas välja tegevjuhi

Mati Sõrmuse kohuseks on viia Tallinna lennujaam kolme aastaga vastavusse kõigi rahvusvaheliste nõuetega, ütles teede- ja sideminister Raivo Vare.
Mati Sõrmuse tegevjuhiks määramise eesmärk on forsseerida lennujaamade arengut, rääkis Mardo. «Sõrmusel on selleks mõningad eelised, sest ta on pidevalt tegelenud rahvusvaheliste lennundusprojektidega,» põhjendas ta Sõrmuse valimist uueks tegevjuhiks.
Sõrmus ei osanud täpselt öelda, millal ta Eesti Lennujaamade tegevjuhi ametisse asub. Ta ei soovinud enne uuele tööpostile asumist kommenteerida enda kohustusi riigiettevõttes Eesti Lennujaamad.
Äriseadustiku kohaselt muutus hiljuti RE Eesti Lennujaamad ettevõtlusvorm. Senine RE Eesti Lennujaamad jagunes viieks aktsiaseltsiks: Tallinna lennujaam, Kuressaare lennujaam, Kärdla lennujaam, Pärnu lennujaam ja Tartu lennujaam.
RE Eesti Lennujaamad uude juhatusse ehk tegevjuhtkonda määras valitsus senise Eesti Lennujaamade peadirektori Tõnu Mardo, turundusdirektori Priit Jõerüüdi ning varem lennuametis ja Norra riigi lennuameti juures oleva konsultatsioonifirma Nordica Aviation Eesti partnerina töötanud Mati Sõrmuse. Juuli viimasel päeval toimunud juhatuse koosolekul valiti juhatuse esimeheks Mati Sõrmus, aseesimeheks Tõnu Mardo ning lihtliikmeks Priit Jõerüüt.
Vare sõnutsi tegeleb Jõerüüt edasi müügi- ja arendustegevusega, Mardo vastutab tehnilise külje eest ning tegevjuht on Mati Sõrmus.
Vare sõnutsi suletakse praeguse kava kohaselt Tallinna lennujaama reisijate terminaal aastaks ajaks järgmise aasta 1. märtsil. Varem kahe aasta peale kavandatud ümberehitustööd tahetakse tema sõnul teha aastaga. Reisijate terminaalina võetakse ümberehitustööde ajaks kasutusele praegune kaubaterminaal.
«Me ei ole seni teadvustanud endale seda, et konkurents tiheneb ning teised jõuavad järele või lähevad teinekord mööda,» põhjendas Vare lennujaama rekonstrueerimistööde kiirendamise vajadust.
«Ühel pool on Vantaa, teisel pool kõrval Riia, mida suured lennukompaniid armastavad rohkem pruukida,» rääkis Vare. Tema sõnul on lätlased Riia lennuvälja kõvasti investeerinud ning Tallinnal on oht jääda Riia ja Vantaa varulennuväljaks.
Vare sõnutsi investeeritakse kolme aasta jooksul Tallinna lennujaama 230 miljoni krooni, millest 80% kaetakse kava kohaselt EBRD laenuga, 20% summast investeerib Eesti riik. Tema sõnul on rahandusministeerium läbirääkimistes EBRDga jõudnud lõpusirgele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele