Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eurodek avas Muugal esimese kütuseterminaali
Uues terminaalis ladustab Eurodek heledaid naftakeemiatooteid ja naftasaadusi, mille transiitvedu toimub põhiliselt Venemaalt Lääne-Euroopasse. «Need on keemiatööstuse pooltooted, mille nomenklatuur on väga lai,» lausus Eurodek Transkeemia Eesti ASi peadirektor Valter Aman.
Palle Rasmussen teatas, et Eurodek kavatseb investeerida nelja aasta jooksul Eestisse 20 miljonit dollarit (ligi 300 mln krooni). Sellest 11 miljonit dollarit (üle 160 mln krooni) investeeritakse Muugale teise terminaali ehitusse, ülejäänu Koplisse ASi Dekoil terminaali laiendamiseks.
Rasmussen kinnitas, et Eurodek on huvitatud ka oma pikaajalise koostööpartneri ASi Kiviter erastamisest. Ta lisas, et Eurodek võib osaleda erastamisel koos ettevõtte praeguse tegevjuhtkonnaga.
Kevadel tööd alustanud Eurodek Transkeemia Eesti terminaali esimese järgu käivituskompleksi ehitusmaksumus oli ligi 55 miljonit krooni. Selle raha eest valmis kaks 5000- ja kaks 3000tonnist mahutit, raudteevagunite vastuvõtmise estakaad, juhtimiskeskus ja elektrialajaam. Mahutid võimaldavad aastas läbi pumbata kuni 300 000 tonni naftasaadusi.
Hoolimata terminaali avamisest jätkuvad Muuga sadamas Eurodeki juhtimisel ehitustööd. Selle aasta lõpuks valmivad Eurodek Transkeemia Eesti neli 6000 kuupmeetri suurust mahutit. Terminaali võimsus kasvab kaks ja pool korda, kinnitas Valter Aman. «Siis on Muuga-1 valmis,» kinnitas ta.
Sealsamas kõrval alustab Eurodek ka raskete naftasaaduste terminaali ehk Muuga-2 ehitust. Ehitame selle terminaali raskete masuudiklassi naftatoodete töötlemiseks, lausus Aman. Vundamendi ehitamisega algava terminaali investeeringu suurusjärk on Amani sõnul 80 miljonit krooni.
Eurodek plaanib ehitada Muuga sadamasse kuus raskete naftasaaduste mahutit, millest igaühe suurus oleks 8500 kuupmeetrit. Teine terminaal võimaldab suurendada keemiatoodete transiidi mahtu kuni miljon tonni aastas, sõnas Aman. Peale mahutite tuleb sadamasse ehitada ka katlamaja masuudi soojendamiseks.
Eurodek veab Eestist välja ligi 150 000 tonni RASi Kiviter põlevkiviõli aastas, mida lisatakse kütustele. «See on Eurodeki üks strateegiline suund,» sõnas Aman. «Oleme Kiviteri põlevkiviõli põhiline edasimüüja.»