• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Marokos raudteede kontseptsiooniga tutvumas

    Vastab Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch
    Põhiliselt vaieldi seal, kumb raudteede kontseptsioon on parem, kas Euroopa või mujal inglise keelt kõnelevates riikides, näiteks Põhja-Ameerikas, kasutusel olev. Viimase kasuks on otsustanud ka Eesti Raudtee. Näiteks kasutab seda mudelit edukalt Uus-Meremaa, kus raudtee on sama suur kui Eestis ning teenib aastas 400 miljonit dollarit kasumit.
    Esiteks see, et reisijatevedu on eraldatud kaubaveost ning kaubavedusid tehakse võimalikult väikeste kulutustega. See eeldab aga, et kaubavedude arengusse tehakse eelnevalt piisavalt suuri investeeringuid, et tegevusest võimalikult palju automatiseerida. See võimaldab tööjõukulusid vähendada.
    Näiteks on maailma ühel viletsamal raudteel Hiinas ühe kilomeetri kohta 60 töötajat, USAs üks ja Eestis neli töötajat.
    Euroopa raudteed subsideerivad reisijatevedu miljardite kroonide eest. Riik garanteerib raudteedele kõikvõimalikke laene, mis hiljem lihtsalt kustutatakse, sest raudtee ei suuda neid tagasi maksta. Näiteks on Prantsusmaal riik kustutanud mitukümmend miljardit franki raudtee poolt kasutatud raha. Kuna Eesti riik seda lubada ei saa, otsitaksegi teisi lahendusi.
    Seda kirjutab advokaadibüroo Concordia ning asi edeneb vaevaliselt. Kuna Euroopa Liidu seadused, mis puudutavad raudteed, on juba Euroopas endas poleemikat tekitanud, ei saa ka meie neid otse kopeerida. Ilmselt hakatakse neid Euroopaski lähiajal muutma.
    Me tegutseme selle järgi. Praegu töötatakse välja firma varade edasise suunamise põhimõtteid ja tingimusi investorite leidmiseks. Väljatöötamine on päris keeruline, sest ka neid ei saa kusagilt kopeerida.
    Kahel on dokumendid juba valmis ning teistel tegemisel, sellega tegelevad advokaadibürood. Lähtuvalt Eesti seadustest on see suhteliselt keeruline.
    Näiteks elektriraudtee haldamiseks moodustatava aktsiaseltsi puhul tuleb kõigepealt valmis teha üheksa kuu audit. Kui kõik läheb hästi, moodustatakse firma järgmiseks kevadeks.
    Reisijateveo aktsiaseltsi loomisel on probleem selles, et Venemaaga pole sõlmitud rahvusvahelist lepingut. Venemaa on põhimõttelise nõusoleku andnud, nüüd tuleb see vormistada.
    Praegu pole rohkem soovijaid käinud. Euroopa raudtee-ettevõtted ei saa teiste maade raudteede erastamisel osaleda, seda keelab nende põhimäärus.
    Eesti Raudtee on alates 3. oktoobrist 300 miljoni kroonise aktsiakapitaliga aktsiaselts.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.