Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Marokos raudteede kontseptsiooniga tutvumas

    Vastab Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch
    Põhiliselt vaieldi seal, kumb raudteede kontseptsioon on parem, kas Euroopa või mujal inglise keelt kõnelevates riikides, näiteks Põhja-Ameerikas, kasutusel olev. Viimase kasuks on otsustanud ka Eesti Raudtee. Näiteks kasutab seda mudelit edukalt Uus-Meremaa, kus raudtee on sama suur kui Eestis ning teenib aastas 400 miljonit dollarit kasumit.
    Esiteks see, et reisijatevedu on eraldatud kaubaveost ning kaubavedusid tehakse võimalikult väikeste kulutustega. See eeldab aga, et kaubavedude arengusse tehakse eelnevalt piisavalt suuri investeeringuid, et tegevusest võimalikult palju automatiseerida. See võimaldab tööjõukulusid vähendada.
    Näiteks on maailma ühel viletsamal raudteel Hiinas ühe kilomeetri kohta 60 töötajat, USAs üks ja Eestis neli töötajat.
    Euroopa raudteed subsideerivad reisijatevedu miljardite kroonide eest. Riik garanteerib raudteedele kõikvõimalikke laene, mis hiljem lihtsalt kustutatakse, sest raudtee ei suuda neid tagasi maksta. Näiteks on Prantsusmaal riik kustutanud mitukümmend miljardit franki raudtee poolt kasutatud raha. Kuna Eesti riik seda lubada ei saa, otsitaksegi teisi lahendusi.
    Seda kirjutab advokaadibüroo Concordia ning asi edeneb vaevaliselt. Kuna Euroopa Liidu seadused, mis puudutavad raudteed, on juba Euroopas endas poleemikat tekitanud, ei saa ka meie neid otse kopeerida. Ilmselt hakatakse neid Euroopaski lähiajal muutma.
    Me tegutseme selle järgi. Praegu töötatakse välja firma varade edasise suunamise põhimõtteid ja tingimusi investorite leidmiseks. Väljatöötamine on päris keeruline, sest ka neid ei saa kusagilt kopeerida.
    Kahel on dokumendid juba valmis ning teistel tegemisel, sellega tegelevad advokaadibürood. Lähtuvalt Eesti seadustest on see suhteliselt keeruline.
    Näiteks elektriraudtee haldamiseks moodustatava aktsiaseltsi puhul tuleb kõigepealt valmis teha üheksa kuu audit. Kui kõik läheb hästi, moodustatakse firma järgmiseks kevadeks.
    Reisijateveo aktsiaseltsi loomisel on probleem selles, et Venemaaga pole sõlmitud rahvusvahelist lepingut. Venemaa on põhimõttelise nõusoleku andnud, nüüd tuleb see vormistada.
    Praegu pole rohkem soovijaid käinud. Euroopa raudtee-ettevõtted ei saa teiste maade raudteede erastamisel osaleda, seda keelab nende põhimäärus.
    Eesti Raudtee on alates 3. oktoobrist 300 miljoni kroonise aktsiakapitaliga aktsiaselts.
  • Hetkel kuum
Mart Võrklaev: Eesti seisab Euroopas väikeettevõtete, mitte Bolti ärihuvide eest
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Euroopa Liidu käibemaksureform, millega Eesti ei nõustu, ei too Bolti-sugustele platvormidele ühtegi uut maksukohustust, küll aga neidsamu platvorme kasutavatele väikeettevõtetele ja eraisikutele, kirjutab rahandusminister Mart Võrklaev.
Nädala lõpetas punases vaid Vilniuse börs
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Balti aktsiaturgudest lõpetas nädala punases vaid Vilniuse börs, mis taandus -0,13%. Balti koondindeks edenes +0,19%, Riia börs +0,35% ning Riia börs +0,77%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
ESG aruandmine nõuab partnerite nügimist. Utilitas: ka tarnijate vastuseis lahtub
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Suuremad ärid hakkavad väiksemaid nügima, et ESG nõudeid täita ja kahjustavat mõju vähendada. Utilitas, kes tarneid koorma täpsusega kontrollima asus, leiab, et see süsteem toimib. “Algul oli vastuseisu, kuid täna esitavad tarnijad juba kõik andmed, mis vaja,” rääkis Utilitase keskkonna- ja jätkusuutlikkuse juht Kaire Kuldpere.
Päikeseparkide arendaja: roheenergiat on Eestis juba rohkem, kui tarbida jõuame
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Praegu on Eestis päikeseenergia tootmist juba rohkem kui 600 megavati jagu ning kui lisada siia tuuleenergia, siis enamikul tundidel läheb mingi kogus roheenergiat ekspordiks, rääkis KC Energy tegevjuht Mihkel Loorits.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Soomlased ostavad Eestist üha rohkem soodsat märjukest
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Soome turistid on naasnud Tallinna sadama alkoholipoodidesse, kus märgatakse kohati isegi kahekordseid hinnavahesid kodumaal müüdava märjukesega.
Kuldne viisa tõmbab ligi: Emiraatide arendaja tahab Riiga 3 miljardit investeerida
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.
Abu Dhabi ärimehe Mohammed Alabbari arendusfirma tahaks Riiga 3 miljardi euroga ehitada uue linnajao. Arendajad loodavad leida investoreid lihtsalt, sest Lätis saab veerandmiljonise investeeringu eest elamisloa.