Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Prooviti TAKi valvsust
Kahe nädala eest üritas purjus meeskodanik ärandada otse Tallinna autobussikoondise (TAK) pääslast linnaliini Ikarust. Mees istus bussi, kui öösel liinilt tulnud bussijuht läks dokumente vormistama, ja proovis koondise hoovil lõbusõitu teha. Tänu valvuri ja ESSi turvamehe kiirele tegutsemisele peeti purjutaja kinni ja toimetati politseisse.
TAKi haldusosakonna juhataja Jüri Vahtra, kelle alluvuses on koondise valvemeeskond ja kes korraldab koondises ESSi öist valvet, ütles, et sarnaseid juhtumeid jääb bussipargis üha vähemaks. Veel rääkis Jüri Vahtra, et 12 hektari suuruse territooriumi ja bussipargi vara valvamise vajalikkuses veendus TAK juba 1991. aastal, mil interliikumine proovis Tallinna bussiliiklust saboteerida.
«Iga aastaga on olukord paremaks muutunud, tänavu on varastatud ainult kaks autoraadiot, samas kui eelmistel aastatel tekitas kuritegevus firmale olulist kahju,» rääkis Jüri Vahtra. Tema sõnul täpset kahjude ülevaadet pole siiski võimalik anda, kuid valvamise kasulikkuses polevat kahtlustki.
«Viimasel ajal on Mustamäel turvalisemaks muutunud,» sõnas TAKi peadirektor Mati Mägi hetkegi kõhklemata. Ning lisas siis, et nõnda saab ta otsustada bussiettevõtte elu järgi, milles peegeldub ilmekalt Tallinna turvalisus.
Näiteks proovitakse Tallinnas kõikjal liikuvaid koondise busse rüüstata või varastada ning bussijuhtidele kallale tungida. Kõikidest juhtumitest on TAKis täpne ülevaade -- kuid viimasel ajal pole ükski neist toimunud Mustamäel.
«Turvalisust saab ainult siis oluliselt paremaks muuta, kui teha suuri kulutusi valvamisele ja kaitsmisele,» kinnitas Mati Mägi oma ettevõtte kogemuste põhjal.