• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Võltslubade kasutajaid ähvardab veokeeld

    Assotsiatsioon teeb teede- ja sideministeeriumile ettepaneku kehtestada seitsmest Venemaal võltslubade kasutamisega vahelejäänud autofirmast viiele kuuajaline veokeeld. Üks viiest firmast tabati võltsloa kasutamisel kaks korda.
    Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni nõukogu liige, ASi Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste ütles, et Venemaa vedude õiguse äravõtmise korral ei tohi autofirma peale Eestist tehtavate vedude ka Euroopast Venemaale kaupa vedada.
    Alar Ehasalu teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonnast lausus, et ministeerium teeb omapoolse seisukoha teatavaks lähipäevil. Ehasalu lisas, et ministeerium arvestab otsuse tegemisel assotsiatsiooni nõukogu ettepanekuga.
    Kahele võltslubade kasutamisega vahele jäänud autofirmale, kes saatsid assotsiatsioonile oma selgituse õigel ajal ning klaarisid asja ära Venemaa transpordiinspektsioonis, assotsiatsioon karistust ei taotle, kuid teeb neile hoiatuse. Härmaste lausus, et nende kahe firma kohta on olemas ka Venemaa transpordiinspektsiooni kiri, et inspektsioonil nendele ettevõtetele pretensioone pole.
    Üks firma, kes oma asjad Vene tolliga ise ära klaaris ning Vene poolelt sellekohase kirja sai, on OÜ Donrest. Firma esindaja Pavel Serebrovi hinnangul oleks võltslubade kasutamine välistatud, kui lube saaks osta otse assotsiatsioonist, mitte aga piirilt.
    Härmaste sõnul on see välistatud, sest rahvusvaheliste tavade järgi müüb vedajatele veolube riik. Me oleme püüdnud lube osta, et saaksime neid ise autojuhtidele müüa, kuid venelased on keeldunud, sest peavad otstarbekaks neid piiril müüa, lausus Härmaste.
    Vedajate ütlusel kasutavad piiril valelubade müüjad ametnike järeletehtud vormiriideid. Me ei ole ju võimelised piiril kontrollima, kes on õige ametnik, lausus Härmaste. Tema sõnul peaksid autojuhid piiril loa ostma kohast, kus on sildid, et tegu on ametliku müügipunktiga.
    Firmad teatasid assotsiatsioonile saadetud seletuskirjades, et võltsloa ostsid kas sihilikult või teadmatult autojuhid. Mina isiklikult ei usu, et siin on süüdi vaid autojuht, lausus Härmaste.
    Assotsiatsiooni andmetel maksid professionaalselt võltsitud veoload 400--2800 Eesti krooni. Originaalload maksavad Eesti-Vene piiril 3500 krooni.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.