Assotsiatsioon teeb teede- ja sideministeeriumile ettepaneku kehtestada seitsmest Venemaal võltslubade kasutamisega vahelejäänud autofirmast viiele kuuajaline veokeeld. Üks viiest firmast tabati võltsloa kasutamisel kaks korda.
Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni nõukogu liige, ASi Alu Veok juhatuse esimees Aivo Härmaste ütles, et Venemaa vedude õiguse äravõtmise korral ei tohi autofirma peale Eestist tehtavate vedude ka Euroopast Venemaale kaupa vedada.
Alar Ehasalu teede- ja sideministeeriumi maanteeliikluse osakonnast lausus, et ministeerium teeb omapoolse seisukoha teatavaks lähipäevil. Ehasalu lisas, et ministeerium arvestab otsuse tegemisel assotsiatsiooni nõukogu ettepanekuga.
Kahele võltslubade kasutamisega vahele jäänud autofirmale, kes saatsid assotsiatsioonile oma selgituse õigel ajal ning klaarisid asja ära Venemaa transpordiinspektsioonis, assotsiatsioon karistust ei taotle, kuid teeb neile hoiatuse. Härmaste lausus, et nende kahe firma kohta on olemas ka Venemaa transpordiinspektsiooni kiri, et inspektsioonil nendele ettevõtetele pretensioone pole.
Üks firma, kes oma asjad Vene tolliga ise ära klaaris ning Vene poolelt sellekohase kirja sai, on OÜ Donrest. Firma esindaja Pavel Serebrovi hinnangul oleks võltslubade kasutamine välistatud, kui lube saaks osta otse assotsiatsioonist, mitte aga piirilt.
Härmaste sõnul on see välistatud, sest rahvusvaheliste tavade järgi müüb vedajatele veolube riik. Me oleme püüdnud lube osta, et saaksime neid ise autojuhtidele müüa, kuid venelased on keeldunud, sest peavad otstarbekaks neid piiril müüa, lausus Härmaste.
Vedajate ütlusel kasutavad piiril valelubade müüjad ametnike järeletehtud vormiriideid. Me ei ole ju võimelised piiril kontrollima, kes on õige ametnik, lausus Härmaste. Tema sõnul peaksid autojuhid piiril loa ostma kohast, kus on sildid, et tegu on ametliku müügipunktiga.
Firmad teatasid assotsiatsioonile saadetud seletuskirjades, et võltsloa ostsid kas sihilikult või teadmatult autojuhid. Mina isiklikult ei usu, et siin on süüdi vaid autojuht, lausus Härmaste.
Assotsiatsiooni andmetel maksid professionaalselt võltsitud veoload 400--2800 Eesti krooni. Originaalload maksavad Eesti-Vene piiril 3500 krooni.
Seotud lood
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele